Què has de saber?
Les entitats ambientals de control han de comunicar a l'òrgan competent en matèria de medi ambient les dades de les mesures d'emissions fetes als focus emissors d'activitats industrials incloses en el Decret 139/2018, de 3 de juliol, sobre els règims d'intervenció ambiental atmosfèrica dels establiments on es desenvolupin activitats potencialment contaminants de l'atmosfera i les dades de les actuacions de calibratge de SAM realitzades a activitats incloses a qualsevol dels annexos de la Llei 20/2009, de 4 de desembre.
Per conèixer en detall quins són els procediments de la tramesa de mesuraments d'emissió es pot consultar el Protocol per a l'actuació de les entitats col·laboradores en la tramesa al servei de vigilància i control de l'aire dels mesuraments d'emissió i controls d'establiment en activitats incloses en el Decret 139/2018 i en el calibratge de SAM on s'indica el format dels diferents arxius i la forma de tramitar les dades.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les entitats col·laboradores (EC) que hagin de presentar els informes periòdics sobre les emissions de contaminants dels focus a l’atmosfera resultants de les inspeccions o controls efectuats.
El termini per lliurar l'informe és, com a màxim, de 30 dies des de la data de l'acta d'inspecció.
- Formulari de presentació dels informes periòdics de les emissions dels focus a l'atmosfera del 'Pas 1 Presentar els informes periòdics'
- Documentació que cal adjuntar al formulari:
- Acta de control de les emissions (en format PDF i en format XML).
- Resultat de les mesures puntuals, en el cas que es presenti, es poden lliurar fins a un màxim de dos arxius en funció dels focus mesurats. Cada arxiu té fins a un màxim de quinze focus.
- Calibratge analitzadors, en cas que s’hagi de presentar, es poden lliurar fins a un màxim de dos arxius en funció del tipus (NGQ2 i/o AS) de calibratge que es faci.
- Informe final mesures. És un document obligatori si les mesures puntuals superen els valors límits d’emissió (VLE).
- Informe final calibratge. És un document obligatori si es presenta el calibratge d’analitzadors. Es poden lliurar fins a un màxim de dos informes en funció dels calibratges d’analitzadors que s’hagin presentat.
Recordeu:
- Si no podeu adjuntar els documents de l’acta de control i/o els informes finals perquè superen la mida permesa, aquests se us requeriran un cop enviada a tramitar la sol·licitud. Tindreu un nou accés a la vostra àrea privada per adjuntar la documentació amb un pes màxim de fins a 100MB per document. Passat un dia, ja no els podreu adjuntar.
Haver efectuat mesuraments de les emissions dels focus emissors d'un establiment inclòs al Decret 139/2018, de 3 de juliol, sobre els règims d'intervenció ambiental atmosfèrica dels establiments on es desenvolupin activitats potencialment contaminants de l'atmosfera.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar els informes periòdics
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de persona física, representant legal o persona vinculada.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions' (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
L'Administració avaluarà el contingut de la documentació tramesa i podrà requerir més informació a l'Entitat Ambiental de Control, o iniciar les accions sancionadores pertinents en cas d'incompliment.
L'Administració avaluarà el contingut de la documentació tramesa i podrà requerir més informació a l'Entitat Ambiental de Control, o iniciar les accions sancionadores pertinents en cas d'incompliment.