Què has de saber?
Si alguna persona té coneixement de qualsevol fet que incompleixi la normativa vigent en matèria d'activitats extractives i aigües minerals pot denunciar-ho davant del Servei d'Investigació i Recursos Minerals.
A l'hora de presentar una denúncia cal tenir en compte els aspectes següents:
- Les denúncies han de contenir la identitat de la persona o persones que les presenten, de manera que no són admissibles les denúncies anònimes.
- Es garanteix la confidencialitat de les dades personals, que únicament seran tractades per a les finalitats indicades (registre d'entrada i sortida de documents, gestió d'actuacions d'inspecció i gestió de denúncies i expedients sancionadors).
- La presentació d'una denúncia no confereix per si mateixa la condició d'interessada a la persona denunciant.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A qualsevol persona física o jurídica que conegui un fet denunciable.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
A l'hora de presentar la denúncia, es garantirà la confidencialitat de les dades personals de les persones que comuniquin fets que puguin afectar la seguretat de les instal·lacions, d'acord amb la Llei Orgànica 15/1999 de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Passos a fer
-
Primer pas
Denunciar
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet.
Quan envieu el formulari us heu d’identificar amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física.
- Persona jurídica.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital) si sou autònom, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius amb activitat econòmica.
- A l'‘Àrea Privada’ (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol Oficina d’atenció ciutadana (OAC), si sou un particular.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan i com es rep la resposta?
Quan i com es rep la resposta?
En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat. En aquest moment l'Administració entendrà que s'ha realitzat el tràmit.