Què has de saber?
En els casos que una persona o empresa hagi fet un ingrés indegut de taxes de tràmits de transports següents, en pot sol·licitar la devolució:
- Autoritzacions de transport de viatgers
- Autoritzacions de transports de mercaderies
- Certificat de conductor amb nacionalitat extracomunitària
- Targeta tacògraf digital
- Autoritzacions de transport de servei discrecional consolidat amb reiteració d'itinerari
- Certificat d'aptitud per a conductors/ores professionals (CAP)
- Competència professional per al transport de mercaderies i viatgers
- Proves de capacitació professional dels consellers de seguretat per al transport de mercaderies perilloses
No facis servir aquest tràmit per a sancions de trànsit. En aquest cas, cal que sol·licitis la devolució mitjançant el tràmit "Sol·licitar la devolució d'ingressos indeguts (sancions de trànsit)".
Aquest tràmit només el pots fer en línia. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les persones que hagin fet un pagament indegut en concepte de taxes de tràmits de transports que recapta i gestiona el Departament de Territori.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment, un cop efectuat l'ingrés indegut i durant els quatre anys següents. Passats els quatre anys, es perd el dret a la devolució.
-
SEPA Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya a creditors i creditores
[
, 128,07 KB ]
Ha d'estar signada pel creditor o creditora i segellada per l'entitat bancària -
Còpia del justificant de l'ingrés indegut
En el cas de pagament duplicat còpia dels dos justificants. -
Autorització de pagament d'ingressos indeguts a terceres persones
[
, 229,93 KB ]
(obligatori en el cas que es sol·liciti que la devolució del pagament es faci a una persona diferent a la que demana la devolució) - Altra documentació que justifiqui la devolució de l'ingrés
La sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya a creditors i creditores ha d'estar signada pel creditor o creditora i ha d'estar segellada per l'entitat bancària. Aquest document no és necessari si s'adjunta un certificat emès pel banc on s'indiqui el número de compte.
- Quan el pagament de la taxa es fa per duplicat.
- Quan l'import que s'abona és superior al que resulta de la liquidació.
- Quan el servei o l'activitat objecte de la taxa no s'arriben a prestar per raons no imputables a qui els ha pagat.
- Quan l'Administració rectifica, d'ofici o a instància de part, qualsevol error material, de fet o aritmètic, i a conseqüència de la rectificació en resulta un ingrés indegut.
- Quan, en el moment del pagament de la taxa, no s'aplica una bonificació o exempció a la qual es té dret.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. L’hauràs de signar amb idCAT Mòbil o un certificat digital.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit mitjançant l’Àrea privada
Pots consultar l’estat del tràmit mitjançant l’Àrea privada
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta? L'Administració disposa de sis mesos, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud, per emetre i notificar la resolució en què s'informarà si correspon [...]
Quan es rep la resposta?
L'Administració disposa de sis mesos, a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud, per emetre i notificar la resolució en què s'informarà si correspon o no la devolució. En el cas que la resolució sigui estimatòria, l'Administració et farà la devolució de l'import degut en el termini d'un mes.Si ha transcorregut aquest termini i no has rebut la resolució esmentada, s'entén que la sol·licitud està desestimada. La desestimació per silenci administratiu permet als interessats interposar recurs potestatiu de reposició. La resolució expressa posterior al venciment del termini que ha de notificar l’Administració pot ser estimatòria o desestimatòria.
El termini de sis mesos queda suspès quan s'hagi requerit a l'interessat per a l'esmena de deficiències o l'aportació de documents i altres elements de judici necessaris durant el temps que transcorri entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu per part del destinatari.
Com es notifica la resposta?
L'Administració t'enviarà un missatge de correu electrònic indicant-te que tens una notificació electrònica a la qual pots accedir:- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- contrasenya d'un sol ús: necessites el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobes el missatge a la bústia d'entrada si us plau, revisa la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques' o des de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per a ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
- des de l'Àrea privada de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per a ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposes de deu dies naturals per acceptar-la. Si transcorregut aquest termini no has accedit a la notificació, s'entendrà que l'has rebutjat.
Des del moment en què accedeixis al contingut de la notificació s'entendrà que ha estat efectuada (practicada).
Es pot interposar recurs?
Contra la resolució o el silenci administratiu es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant de la Secretaria General del Departament competent en transports en el termini d’un mes a comptar de l'endemà de la notificació o del silenci administratiu o bé reclamació economicoadministrativa davant la Junta de Finances de la Generalitat de Catalunya. - des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant: