Què has de saber?
El Diploma d’acreditació en pal·liatius és un reconeixement als professionals que desenvolupen les seves funcions en l’àrea funcional de pal·liatius.
Existiran tres vies per l’obtenció d’aquest diploma:
- Via Excepcional:
L'obtenció del diploma mitjançant la Via Excepcional es podrà sol·licitar únicament durant els sis mesos següents a la publicació de la normativa autonòmica, de l'11 de juliol del 2025 fins al 10 de gener del 2026. Un cop transcorregut aquest període es tancarà el procediment d'obtenció per la Via Excepcional. - Via Ordinària:
L'obtenció del diploma mitjançant la Via Ordinària es podrà sol·licitar en el moment en què finalitzi el termini de 6 mesos corresponent a la via excepcional, a partir de l'11 de gener del 2026 i es trobarà disponible amb caràcter permanent. - Renovació del Diploma:
El procediment de renovació estarà disponible i es podrà sol·licitar, tres mesos abans de la data final de vigència del diploma (5 anys).
Aquest tràmit només el pots fer en línia. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per a les sol·licituds d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics, els quals són d’ús obligatori. Aquests formularis els pots descarregar des d’aquesta mateixa fitxa i cal sempre utilitzar l’última versió publicada. En cas que es presenti la sol·licitud mitjançant altres formularis, aquests altres es consideren no presentats.
Organisme responsable
Als professionals de la salut (metges/esses, infermeres/ers, psicòlegs/gues clínics, psicòlegs/gues generals sanitaris i fisioterapeutes) que acreditin els requisits establerts.
La pràctica professional dels sol·licitants al tràmit ha hagut de realitzar-se en unitats de cures pal·liatives en centres reconeguts per la comunitat autònoma o U.67 autoritzades que desenvolupin competències de l’àrea funcional dels pal·liatius.
Els formularis de sol·licituds, dirigits a l'administració sanitària on l'interessat exerceix, es poden presentar de l'11 de juliol del 2025 fins al 10 de gener del 2026, de forma única i excepcional. Per obtenir-la cal emplenar el model oficial que s'estableix a aquest efecte.
Al formulari de sol·licitud d'acreditació cal adjuntar-hi la documentació mínima següent:
Acreditar, en els darrers deu anys, un mínim de quatre anys de pràctica professional a temps complet. Es correspondrà, com a mínim, amb la jornada ordinària del personal estatutari dels serveis públics de salut, en el conjunt de tasques incloses en les competències objecte d'acreditació dins l'activitat del seu lloc de treball. Serà necessària una avaluació de l'acompliment positiu certificat per la institució sanitària corresponent d'acord amb les normes de procediment. Igualment, es valorarà l'exercici en institucions sanitàries internacionals. (mínim 47 setmanes/217 dies/1480 hores anuals).
Si l’activitat es realitza a temps parcial, s’haurà d’acreditar una prestació de serveis equivalent als mínims de 4 anys en els darrers 10 anys.
- Títol de llicenciat, graduat o diploma universitari.
- Títol de màster o expert en cures pal·liatives (Certificats de Màster universitari en cures pal·liatives)
Màster de formació permanent, diploma d’especialització i el diploma d’expert amb codi de verificació (a sol·licitar al centre on es va cursar la formació si no està present al certificat). Totes les formacions universitàries pròpies caldrà que adjuntin un codi de verificació. Aquesta formació ha de venir certificada pels requisits establerts per la Llei orgànica 6/2001 i el RD 640/2021 d’acreditació institucional de centres universitaris.
- Títol d'especialista (opcional)
Acreditar, en els darrers deu anys, un mínim de quatre anys de pràctica professional a temps complet en unitats de cures pal·liatives, o bé centres reconeguts per la comunitat autònoma o U.67 autoritzades. (mínim 47 setmanes/any o bé 217 dies/any o bé 1480 hores anuals). Si l’activitat es realitza a temps parcial, s’haurà d’acreditar una prestació de serveis equivalent.
Estar en possessió de Màster Universitari en Cures Pal·liatives, Màster de formació permanent, diploma d’especialització i el diploma d’expert (ha de complir les condicions i requisits establerts per la Llei orgànica 6/2001 i el RD 640/2021 d’acreditació institucional de centres universitaris) amb codi de verificació (a sol·licitar al centre on es va cursar la formació si no està present al certificat). Totes les formacions universitàries pròpies caldrà que adjuntin un codi de verificació.
No s’han de pagar taxes per aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar el diploma
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
En enviar el formulari cal que t'identifiquis amb un idCAT mòbil o un certificat digital.
-
Segon pas
Consultar l’estat del tràmit
Pots fer-ho a:
Pots fer-ho a:
- A l'Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital)
- A l'Estat de les meves gestions (amb el codi identificador del tràmit i el NIF/NIE).
- Telèfon 012 (amb el codi d’identificador del tràmit i el NIF/NIE).
Consulta més informació sobre com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?
Quan rebré la resposta?
De conformitat amb el que estableix la normativa de la comunitat autònoma Ordre SLT/94/2025 i l' Ordre SND/1427/2023, us comuniquem que aquest procediment té establerta una durada màxima de 6 mesos des de la data d'entrada de la sol·licitud al registre electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Un cop transcorregut aquest termini sense que us hagi estat notificada la resolució del procediment, podeu entendre que la vostra sol·licitud ha estat estimada per silenci administratiu.
Com rebré la resposta?
El Diploma d’Acreditació en l'Àrea Funcional de Pal·liatius (DAP) que acredita la competència per a la indicació, ús i autorització de la dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà, es diposita en l’espai electrònic Àrea privada (la meva carpeta) des d’on pots descarregar-lo.
En el cas que la sol·licitud d'acreditació es denegui, rebràs una notificació electrònica a través de l’e-NOTUM, que es diposita al portal de notificacions. Des de la data de posada a disposició de la notificació, teniu 10 dies naturals per acceptar-la o rebutjar-la. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, aquesta s’entén rebutjada. Des del moment en què accediu al contingut de la notificació, aquesta es considera practicada.
La consulta de les notificacions electròniques es pot fer en qualsevol d’aquests canals:
- Des de l’enllaç que hi ha en l’avís que rebeu per correu electrònic o al telèfon mòbil que hàgiu consignat en la sol·licitud.
- Des de l’apartat Notificacions electròniques.
- Des de l’Àrea privada (La meva carpeta) de Canal Empresa.
Podeu accedir-hi mitjançant un certificat digital, idCAT Mòbil o amb un codi d’un sol ús. Si ho feu des de l’Àrea privada (La meva carpeta), cal que us identifiqueu prèviament amb idCAT Mòbil o un certificat digital.
Per a més informació, consulteu l’apartat de notificacions electròniques del web del Departament de Salut o de Tràmits gencat. També disposeu del videotutorial La notificació electrònica a l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Puc presentar un recurs?
Sí, contra les resolucions que posen fi al procediment d’acreditació es pot interposar recurs d’alçada davant la persona titular del departament competent en matèria de salut. El termini per interposar el recurs d’alçada és d’un mes, si l’acte és exprés. Si, un cop transcorregut aquest termini, no s’ha interposat el recurs, la resolució és ferma a tots els efectes.