Què has de saber?
El Directori d'Arxius de Catalunya és una aplicació de difusió, oberta a tots els ciutadans, que permet la identificació de qualsevol arxiu establert a Catalunya i informa sobre les seves dades generals i de contacte. Aquest tràmit vol facilitar la inclusió dels arxius privats en el Directori d'Arxius de Catalunya.
Si l’Arxiu ja és inscrit en el Directori i s’ha d’actualitzar informació de caire general, només cal trametre un correu electrònic a arxius.cultura@gencat.cat amb les dades que caldria modificar.
Havent estat validada la informació tramesa, es respondrà al sol·licitant, comunicant-li l’assignació d’un acrònim i la inclusió de l’Arxiu en el Directori.
Organisme responsable
A qualsevol persona física o jurídica propietària d’un Arxiu que disposi de les instal·lacions necessàries per a garantir la preservació dels fons documentals i tingui unes instal·lacions i un horari d’obertura al públic que en permetin l’accés normalitzat. L’horari de servei al públic ha d’ésser d’un mínim de deu hores setmanals.
En el cas d’una persona jurídica, és el seu representant legal qui ha de sol·licitar la inscripció de l’Arxiu. També ho ha de fer el representant legal si es vol sol·licitar alguna modificació de la denominació o petició de canvi de d’acrònim de l’Arxiu. En el cas de persona física, és el propietari de la documentació qui ha de sol·licitar la inscripció de l’Arxiu. També, ho ha de fer el propietari de la documentació, en cas de la modificació de la denominació o bé de l’acrònim de l’Arxiu.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
La inclusió d'un nou arxiu en el directori d'Arxius de Catalunya no implica cap vincle amb el registre d'un arxiu al Sistema d'Arxius de Catalunya.
Passos a fer
-
Primer pas
Inscriure's
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?L'Administració notificarà la resposta un cop validada la informació tramesa.
Quan es rep la resposta?
L'Administració notificarà la resposta un cop validada la informació tramesa.Quina resposta es rep?
La Direcció General del Patrimoni Cultural comunicarà a l'entitat interessada la inclusió de l'arxiu en el Directori i l'assignació d'un acrònim. Les dades del nou arxiu es publicaran també a Internet.