Què has de saber?
La fusió de dos o més col·legis professionals de la mateixa professió i de diferent àmbit territorial es pot dur a terme mitjançant l’extinció dels col·legis professionals que hi participen i la constitució d’un nou col·legi professional, amb la transmissió a aquest darrer de llur patrimoni, o bé per mitjà de l’absorció d’un col·legi professional o de diversos per un altre, que n’ha de modificar la denominació i l’àmbit territorial. La fusió s’aprova per decret del Govern de la Generalitat.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital.
No es tindrà en compte la documentació que no es lliuri per aquest canal, ni computarà a efectes de data de presentació.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Els certificats dels acords de fusió dels col·legis professionals adoptats per la junta o assemblea general extraordinària dels col·legiats que pretenguin fusionar-se, adoptats per majoria simple de les persones col·legiades assistents.
- La memòria justificativa de l'acord de fusió.
- L'informe del consell de col·legis sobre l'acord de fusió.
147,75 €
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant. La justificació del pagament de la taxa només s'exigeix en el moment d'iniciar la prestació del servei. Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Per consultar l'estat de tramitació es pot utilitzar l'apartat Estat de les meves gestions d'aquest portal. En el cas d'haver fet la sol·licitud amb certificat digital també es pot [...]
Per consultar l'estat de tramitació es pot utilitzar l'apartat Estat de les meves gestions d'aquest portal. En el cas d'haver fet la sol·licitud amb certificat digital també es pot utilitzar l'apartat La meva carpeta d'aquest mateix portal.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quina és la resposta de l’Administració?
Quina és la resposta de l’Administració?
Si es compleixen els requisits legals, els col·legis professionals sol·licitants reben la documentació següent:
- La notificació de l’aprovació de la fusió.
- La fotocòpia del decret publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
- La informació sobre el procediment que cal seguir perquè s’aprovin els estatuts del nou col·legi professional.
En canvi, si no es compleixen els requisits legals, els col·legis professionals sol·licitants reben l’escrit pel qual es notifiquen les correccions que cal fer per poder continuar la tramitació de l’expedient de fusió o la resolució de la no tramitació per part del Departament de Justícia del projecte de decret de fusió.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.