Què has de saber?
La normativa vigent estableix que els titulars de les instal·lacions inscrites en el Registre d'Instal·lacions de Producció d'Energia elèctrica (RIPRE) o els seus explotadors hauran de trametre, durant el primer trimestre de cada any, una memòria resum de l'any immediatament anterior a la Direcció General d'Energia.
Abans de començar el tràmit, consulta les preguntes freqüents en relació amb les Memòries anuals de producció elèctrica.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hàgiu d'utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents per altres ocasions, es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
Abans de començar el tràmit, consulta les preguntes freqüents en relació amb les Memòries anuals de producció elèctrica.
- A persones físiques i jurídiques titulars d'instal·lacions inscrites en el RIPRE
- A persones físiques i jurídiques explotadores d'instal·lacions inscrites en el RIPRE
El termini per presentar la memòria anual és el primer trimestre de cada any (d'1 de gener a 31 de març).
- Documentació acreditativa per l'acompliment de la disposició transitòria tercera del RD 413/2014.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quan i quina resposta es rep?
Quan i quina resposta es rep?
El tràmit fet per Internet es considera efectuat davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa donarà un codi identificador del tràmit i un número de registre d’entrada. A més es generarà un document d’acusament de rebuda que es podrà descarregar en qualsevol moment des del mateix portal de Canal Empresa (a la secció 'Àrea Privada' si disposeu de certificat digital o a la secció 'Estat de les meves gestions' si no en disposeu), indicant el codi identificador del tràmit i el NIF del titular o el seu representant.