Què has de saber?
Els centres de gestió de dejeccions ramaderes han de disposar de mitjans suficients i, si s’escau, d’instal·lacions on es gestionin físicament les dejeccions, per efectuar-ne una acció correcta, evitant riscos de contaminació del medi.
Han de disposar d’un pla de gestió de les dejeccions ramaderes on quedi degudament justificada la gestió de les dejeccions i el nitrogen procedent de l’explotació a través de l’aplicació eDERAN.
Trobareu més informació al web d’eDERAN, apartat Plans de gestió, i qualsevol consulta sobre aquest tema la podeu adreçar a ederan.accioclimatica@gencat.cat
La persona responsable del centre ha de portar un llibre de gestió del centre, amb informació permanentment actualitzada sobre sortides i entrades de dejeccions ramaderes. Aquest llibre de gestió ha d’estar a disposició de les administracions competents i les anotacions s’han d’efectuar dins dels set dies següents a la realització de les accions. Així mateix, s’ha de conservar durant els cinc anys posteriors a la data de la darrera anotació o del cessament de l’activitat.
S’adreça als titulars dels centres de gestió, és a dir, a les persones físiques o jurídiques que, de manera intermèdia entre les explotacions ramaderes i les agrícoles, efectuïn totes o algunes de les funcions següents: recollir, emmagatzemar, transportar, aplicar o subministrar dejeccions ramaderes per a la seva aplicació agrícola directa.
Es pot presentar en qualsevol moment.
Adjunt a la comunicació cal aportar:
- Verificació de les dades d’identitat de la persona sol·licitant o de qui la representi corresponents al DNI/NIF/NIE o altre document que l’acrediti, si escau, en cas de no haver autoritzat el Departament d'Acció Climàtica a obtenir aquesta informació.
- Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància, si escau.
- En el cas de persones jurídiques, còpia de les escriptures i/o estatuts registrats de l’entitat sol·licitant, si escau. Si aquesta documentació està disponible al Registre d'entitats jurídiques o al Registre de cooperatives, el DACC ho verificarà d’ofici.
Si ja s’ha presentat prèviament aquesta documentació al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació Agenda Rural i segueix vigent, no cal tornar-la a presentar, indicant el procediment, any i lloc (OC, ST o SC) on es va presentar.
A banda, la persona responsable del centre ha de portar un llibre de gestió de fertilitzants, amb informació permanentment actualitzada sobre sortides i entrades de dejeccions ramaderes. Aquest llibre de gestió ha d’estar a disposició de les administracions competents, i les anotacions s’han d’efectuar dins dels set dies següents a la realització de les accions. Així mateix, s’ha de conservar durant els cinc anys posteriors a la data de la darrera anotació o del cessament de l’activitat.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar