Què has de saber?
El guardó és un reconeixement a l'excel·lència de les oficines de turisme que formen part de la xarxa. Aquest premi, que consisteix en un diploma i un segell digital, s'atorga a aquells projectes que hagin aconseguit millorar:
- La gestió i l'organització de les oficines.
- L'atenció al client.
- Els serveis i productes que ofereixen.
- El desenvolupament local d'activitats turístiques empresarials.
- La qualitat percebuda pels turistes en relació amb la destinació turística.
L'objectiu del premi és incentivar la innovació al sector turístic i reconèixer la importància que té oferir un servei de qualitat als turistes. La reflexió i la millora en els aspectes esmentats és fonamental per aconseguir una experiència turística satisfactòria i atractiva per als visitants de Catalunya.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
A les oficines d'informació turística, que estiguin adscrites a la Xarxa d'oficines de Turisme de Catalunya.
El termini per presentar la candidatura és del 24 de febrer de 2025, a les 09:00 h, fins al 7 de març de 2025, a les 14:00 h.
S'ha d'aportar:
- Annex de dades a la sol·licitud de candidatura al Premi "I" a la Innovació de la Xarxa d'Oficines de Turisme de Catalunya (G346NTUR-063).
- Fotografies o vídeo acreditatius, accessos a eines tecnològiques per comprovar-los i altres suports d'interès, etc.
Pel que fa a les oficines, aquestes han d'estar adscrites a la Xarxa d'Oficines de Turisme de Catalunya.
Pel que fa a les persones titulars de les oficines han de complir amb:
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat de Catalunya i amb l'Administració de l'Estat
- Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Complir amb la normativa en matèria de política lingüística (articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener).
- Respectar la igualtat de tracte i d’oportunitats a l’àmbit laboral
- Adoptar mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones.
- Haver aprovat un pla d’igualtat de dones i homes destinat al personal que hi presta serveis. (article 15 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol)
Quins criteris es tindran en compte a l'hora de valorar les candidatures?
- Els valors de la iniciativa, com ara:
- Creativitat
- Hospitalitat
- Accessibilitat
- Sostenibilitat
- Excel·lència
- La creació de noves eines i/o canals d'atenció al turista.
- Generació de nous serveis i/o productes a prestar a l'oficina de turisme.
- Suport al desenvolupament, amb tècniques innovadores, de noves activitats turístiques empresarials, en línia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.
- El grau d'adaptabilitat al conjunt d'oficines de la Xarxa d’oficines de turisme de Catalunya.
Qui serà el jurat?
- President o presidenta: Subdirectora General de Desenvolupament Turístic Territorial de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya, o persona en qui delegui.
- Vocalies:
- Cap del Servei d’Informació i Difusió Turística de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya
- Responsable de Promoció i Comercialització de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
- Representant del Servei de Planificació Turística de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
- Representant de l’Àrea de Coneixement, Qualitat i Competitivitat Turística de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
- Representant d’Eurecat.
- Docent d’una Universitat de Turisme catalana.
- Secretari o secretària: Responsable d’Informació de la Xarxa d’Oficines de Turisme de Catalunya de la Direcció General de Turisme de la Generalitat de Catalunya.
Quan es concedirà el premi?
El guardó i l'accèssit es lliuraran durant les Jornades anuals de les Oficines de Turisme de Catalunya.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar
Terminis
Del 24/02/2025 al 07/03/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital com ara:
- Certificat electrònic qualificat
- Sistemes de claus concertades
- Segell electrònic qualificat
Si qui presenta la candidatura és la persona titular de l'oficina pot utilitzar:
- Certificat electrònic qualificat de representant.
- Certificat per a persones físiques, si acredita la representació per qualsevol mitjà vàlid o bé registrant-se en el Registre electrònic de Representació de la Generalitat.
- Qualsevol altre sistema d'identificació i signatura de persona física, si acredita la representació per qualsevol mitjà vàlid o bé registrant-se en el Registre electrònic de Representació de la Generalitat.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit:
Pots consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
Si ets un ens local, un departament o formes part del sector públic de la Generalitat pots fer el seguiment a través d'EACAT.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per resoldre i concedir el premi és de tres mesos, a comptar des de la data en què es publica la convocatòria, i com a màxim fins al dia abans en què se celebrin les Jornades anuals d'Oficines de Turisme.
El Premi I no té dotació econòmica i consisteix en un diploma i un segell digital. El jurat també pot concedir un accèssit, que també consisteix en un diploma i segell electrònic, o bé pot declarar-lo desert, si ho considera oportú.
Quina resposta es rep?
La persona titular de la Direcció General Turisme emetrà una resolució de concessió del Premi I.
Com es rep la resposta?
La resolució es publica al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
El Premi I i, si escau, l'accèssit es lliuren durant les Jornades anuals d'Oficines de Turisme
Es pot presentar un recurs si no s'està d'acord?
Contra la resolució de la persona titular de la Direcció General de Turisme, que no exhaureix la via administrativa, es pot presentar un recurs d'alçada davant de la persona titular de la Secretaria d'Empresa i Competitivitat, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.