Què has de saber?
Quan un ciutadà no està d’acord amb qualsevol decisió sobre la seva situació d'alta o baixa mèdica emesa per un metge del servei públic de salut, ja sigui un metge o metgessa avaluador de l'ICAM, un metge o metgessa d'atenció primària o altres especialistes, la persona interessada pot presentar un escrit de reclamació administrativa prèvia a la via judicial social, adreçat a la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària del Departament de Salut.
Aquest tràmit només el pots fer presencialment si ets un particular; en el cas que siguis un subjecte obligat, només el pots fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Si el tràmit que vols fer té un formulari específic (comprova-ho a Tràmits gencat o Canal Empresa), l’has d’utilitzar. Si per error fas servir la petició genèrica, es considerarà que no has presentat el formulari.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Ciutadans que estan en desacord amb qualsevol decisió sobre la seva situació d'alta o baixa mèdica, lliurada per un metge o metgessa del servei públic de salut.
Pots presentar una reclamació administrativa prèvia a la via judicial social dirigida a la Direcció General d'Ordenació i Regulació Sanitària del Departament de Salut en el termini d’11 dies hàbils (no compten els dissabtes, els diumenges ni els festius) a comptar des de la data de l’alta mèdica o de 30 dies hàbils en la resta de supòsits, d’acord amb l’article 71.2 de la Llei 36/2011, de 10 d’octubre, reguladora de la jurisdicció social.
La reclamació es pot acompanyar de tota la documentació que consideris necessària.
Si actues en nom de la persona interessada, has d'ajuntar el document que acrediti que la representes.
No cal que aportis aquesta documentació si n'ets el representant i estàs inscrit al Registre electrònic de representació (Representa). En el cas del formulari electrònic, l'error de no està inscrit al Representa no apareix fins a l'enviament de la reclamació.
Els requisits per fer la reclamació són:
- Que l’emissió de l'alta o la baixa hagi estat lliurada per un metge o metgessa del servei públic de salut.
- La reclamació l’ha de presentar la persona interessada o bé qui la representi legalment, en el termini establert.
El formulari electrònic de sol·licitud ha d’anar signat per la persona sol·licitant o per qui n’exerceix la representació legal.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Per a qualsevol dubte referent a la interposició de la reclamació podeu trucar als telèfons següents:
Subdirecció General d'Avaluacions Mèdiques (ICAM):
- Barcelona: 93 511 94 00
- Girona: 97 294 23 22
- Lleida: 97 325 43 61
- Tarragona: 97 721 36 12
Passos a fer
-
Primer pas
Reclamar
Aquest tràmit només el pots fer presencialment si ets un particular.
Si ets autònom, professional, empresa, entitat o pertanys a altres col·lectius, has de fer el tràmit per Internet.
Si signes en nom propi, ho has de fer mitjançant idCAT mòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit:
Pots consultar l’estat del tràmit:
Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
A qualsevol oficina d’atenció ciutadana (OAC), si ets un particular.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?
Quan rebré la resposta?
L’Administració pot estimar o desestimar la reclamació prèvia i té un termini de 7 dies hàbils des de la presentació de la reclamació si és contra una alta o de 45 dies hàbils en la resta de supòsits per dictar i notificar la resolució. Si transcorre aquest període i no s'ha dictat una resolució expressa, la reclamació s'entendrà desestimada per silenci administratiu.
Com rebré la resposta?
Si ets autònom, professional, empresa i altres col·lectius, rebràs una notificació electrònica. Pots accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Si ets un particular, rebràs la notificació a l’adreça postal que consta en el formulari de sol·licitud. També podràs accedir a la notificació electrònica a través del servei e-NOTUM.
Puc presentar un recurs?
Sí, en el termini de 20 dies hàbils (no compten els dissabtes, els diumenges ni els festius) a comptar des de la recepció de la notificació, podràs interposar una demanda davant del jutjat social.
