Què has de saber?
L'objectiu del procediment és la inscripció d'un arxiu institucionalitzat dins el Registre d'Arxius de Catalunya (RAC). La integració al SAC és associada a l'enregistrament dins el RAC.
Els arxius susceptibles d'enregistrament són de dos tipus: (1) aquells que, segons la Llei d'arxius i gestió de documents, ja formen part del Sistema d'Arxius de Catalunya (SAC), i (2) aquells arxius institucionalitzats, públics o privats, els titulars dels quals sol·licitin al Departament de Cultura la seva inclusió al SAC, tràmit que té associada la seva inscripció al RAC, si s'escau que acaben complint els requisits legalment establerts. En el primer cas (1), les actuacions del Departament de Cultura són d'ofici; en el segon cas (2) ha d'existir necessàriament una sol·licitud del titular.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Persones físiques, persones jurídiques i administracions públiques.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Els documents justificatius de l'acompliment dels requisits dels arxius del SAC, segons allò que estableix la normativa legal aplicable.
No hi ha taxes associades al tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la integració
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Es respon personalment a la persona, entitat o administració sol·licitant.
Es respon personalment a la persona, entitat o administració sol·licitant.