Què has de saber?
Són subvencions destinades al desenvolupament d'actuacions per a la realització d'estudis que tinguin per objecte el desenvolupament d'una metodologia de càlcul de la petjada de carboni per a una família de productes o serveis.
Modificats els terminis d'execució i de presentació de la documentació justificativa:
• Termini per executar les actuacions: des de l'1 de gener de 2019 al 22 de novembre de 2019 (inclòs).
• Termini màxim per justificar: 22 de novembre de 2019 (inclòs).
A associacions empresarials sense ànim de lucre que tinguin el domicili social a Catalunya.
- Termini per presentar la sol·licitud: des del 30 de març de 2019 al 29 d'abril de 2019 (ambdós inclosos).
- Termini per executar les actuacions: des de l'1 de gener de 2019 al 22 de novembre de 2019 (inclòs).
- Termini màxim per justificar: 22 de novembre de 2019 (inclòs).
- Formulari de sol·licitud del 'Pas 1 Sol·licitar la subvenció'.
- Cal emplenar els annexos que corresponguin mitjançant els quals s'acredita el compliment dels requisits exigits.
- Memòria explicativa de l'actuació segons les pautes de la Guia per elaborar la memòria explicativa que s'ha de presentar amb el formulari de sol·licitud de la convocatòria de subvencions a associacions empresarials de Catalunya per a la realització d’estudis en matèria de petjada de carboni de productes o serveis, incloent-hi les dates d'inici i finalització previstes.
- Pressupost complet i detallat de l’actuació en la qual figurin totes les despeses i els ingressos previstos, la quantia de l'ajut que se sol·licita i el detall de les fonts de finançament.
- Tenir el domicili social a Catalunya.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l’Administració General de l’Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social.
- Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
- Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent.
- En el cas d'associacions que tinguin activitat econòmica amb establiments oberts al públic: complir les obligacions que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas d'associacions que tinguin activitat econòmica sense establiments oberts al públic: complir les obligacions que estableix l’article 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas d'associacions que tinguin activitat econòmica amb 50 treballadors/ores o més: donar ocupació a persones amb discapacitat en un percentatge mínim d’un 2% de la plantilla respectiva.
- En el cas d'associacions que tinguin activitat econòmica amb una plantilla igual o superior a 25 persones: utilitzar mitjans, amb l’acord dels agents socials, per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi, en els centres de treball.
- Declarar si es du a terme una activitat econòmica regular, entesa com l'ordenació per compte propi de mitjans de producció i/o recursos humans amb la finalitat d’intervenir en la producció o distribució de béns i serveis.
En el cas d’associacions empresarials que, d’acord amb el paràgraf anterior, realitzin una activitat econòmica regular, declarar que l’import de la subvenció que es demana, juntament amb els altres ajuts de minimis que li hagin estat concedits durant l’exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors, no podran superar l’import de 200.000 euros. - Declarar sobre si s’han demanat i/o s’han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa actuació, fent constar la relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- Haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l’anterior.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
Així mateix, les persones sol·licitants han de complir amb el codi ètic següent:
- Adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d'aquestes pràctiques que, al seu parer, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment, abstenir-se de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d'igualtat d'oportunitats i de lliure concurrència.
- Amb caràcter general, assumir, en l'exercici de les seves activitats, les obligacions següents:
- Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l'activitat objecte de subvenció.
- No realitzar accions que posin en risc l'interès públic.
- Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o en els processos derivats d'aquestes convocatòries.
- En particular, assumir les obligacions següents:
- Comunicar immediatament a l'òrgan competent les possibles situacions de conflicte d'interessos.
- No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l'adjudicació de la subvenció.
- No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones amb la voluntat d'incidir en un procediment d'adjudicació de la subvenció.
- Col·laborar amb l'òrgan competent en les actuacions que aquest realitzi per al seguiment i/o l'avaluació del compliment de les obligacions establertes, particularment facilitant la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.
- Facilitar informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l'Administració, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en els supòsits que estableix l'article 3.4 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
En el cas d'incompliment dels principis ètics i regles de conducta establerts, serà d'aplicació el règim sancionador previst en la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts públics, sens perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències previstes a la legislació vigent en matèria de subvencions.
La percepció d'aquestes subvencions és compatible amb la percepció de subvencions procedents d'altres fonts, públiques o privades, sempre que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi el cost total de l'actuació subvencionada.
L'import màxim de la subvenció és de 15.000 euros per actuació. La subvenció, amb l'import màxim indicat, no pot superar el 75% del cost total de l'actuació.
Es considera:
Despesa subvencionable:
- Es consideren despeses subvencionables les que de manera inequívoca responguin a la naturalesa de l'actuació subvencionada, resultin estrictament necessàries per a aquesta, i es realitzin en el termini i les condicions que determinen les bases reguladores d'aquestes subvencions.
- Les despeses corresponents a actuacions executades des del dia 1 de gener de 2019 i fins a l'1 d'octubre de 2019.
- Són subvencionables els tributs, quan la persona beneficiària de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.
Despesa no subvencionable:
- Les despeses financeres.
- Les despeses generals o de funcionament.
- Les despeses de personal propi.
- Les despeses que no estiguin definides o que no tinguin com a finalitat l'objecte de la subvenció, així com les despeses no imputables directament a les actuacions.
Altres consideracions:
- Es considera despesa realitzada la que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació.
- En cap cas el cost dels béns o serveis subvencionats no pot superar el seu valor de mercat.
- Les entitats beneficiàries poden subcontractar part de l'execució de les actuacions subvencionables, sempre que aquesta subcontractació no excedeixi el 50% de l'import de les actuacions. En cap cas es poden subcontractar activitats que, tot i augmentar el cost de l'activitat subvencionada, no aportin valor afegit al contingut de la mateixa activitat.
Obligacions de les persones beneficiàries:
- Complir la finalitat i les condicions de la subvenció realitzant l'actuació subvencionada en el termini que determini la convocatòria.
- Dur a terme l'actuació subvencionada d'acord amb el projecte presentat.
Qualsevol canvi en el projecte o calendari presentat s'ha de comunicar a l'òrgan instructor. Aquesta comunicació s'ha de fer mitjançant la presentació d'una proposta, acompanyada d'una memòria justificativa, amb anterioritat a la finalització del termini d'execució. L'òrgan instructor pot acceptar la modificació proposada, dins el termini màxim d'un mes, si no comporta canvis substancials ni representa un incompliment dels requisits i condicions que estableixin aquestes bases, s'ha presentat dins del termini previst i no lesiona drets de tercers.
La proposta es considera desestimada si no s'ha notificat la resolució corresponent en el termini indicat abans, comptadors des de l'endemà de l'entrada de la proposta a l'òrgan competent del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Els canvis no comunicats o que no hagin estat acceptats de manera expressa poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció. - Justificar davant del Departament de Territori i Sostenibilitat en els termes i condicions que s'estableixin en la base 17 de l'Ordre TES/16/2018, de 16 de febrer.
- Prestar col·laboració i proporcionar en tot moment la informació i documentació que sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat, de la Sindicatura de Comptes i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable i especialment l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Complir amb els deures d'elaboració dels comptes anuals de l'últim exercici disponible i de transparència d'acord amb el que estableix l'article 322.15 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a persones jurídiques.
- Comunicar a l'òrgan instructor els ajuts, els ingressos o els recursos que financin l'actuació subvencionada, obtinguts o demanats d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de subvenció. Aquesta comunicació s'haurà de fer tan bon punt es coneguin i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació dels fons rebuts.
- Si s'han fet contractacions i/o subcontractacions per a l'execució de l'actuació objecte de la subvenció i l'import de la despesa subvencionable supera els llindars establerts a la normativa de contractes públics per a la contractació menor, s'han de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la subcontractació del compromís per a l'execució de l'actuació, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat prou nombre d'empreses que les realitzin, o tret que la despesa s'hagi fet amb anterioritat a la concessió de la subvenció.
L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. - Incloure el logotip del Departament de Territori i Sostenibilitat, i l'expressió "amb el suport de (...)" utilitzant el logotip corporatiu del Programa d'identificació visual (PIV) editat a la pàgina web: http://www.gencat.cat/piv/ en els elements informatius i de difusió de l'actuació objecte de la subvenció, si es duen a terme amb posterioritat a la concessió de la subvenció.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
- Reintegrar els imports percebuts en els supòsits de revocació i reintegrament que preveu la base 21 de l'Ordre TES/16/2018, de 16 de febrer.
- Si la subvenció concedida és per un import superior a 10.000 euros, cal comunicar a l'òrgan concedent, mitjançant declaració responsable, la informació que preveu la base 13.5 c) de l'Ordre TES/16/2018, de 16 de febrer, a l'efecte de fer-ho públic, d'acord amb el que preveu l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Les associacions empresarials que perceben subvencions o ajuts públics de més de 100.000 euros anuals o si almenys el 40% dels seus ingressos anuals procedeix de subvencions o ajuts públics, sempre que aquesta quantitat sigui de més de 5.000 euros, han d'aplicar les obligacions de transparència que estableix el títol II de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com les que estableix la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Complir el que preveu la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- Adherir-se als principis ètics i regles de conducta que estableix la base 4.2 de l'Ordre TES/16/2018, de 16 de febrer.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
Terminis
Del 30/03/2019 al 29/04/2019Aquest tràmit es pot fer per internet només amb certificat digital.
Atenció: Si a l'hora de descarregar-vos el formulari us apareix un missatge d'error, seguiu aquestes instruccions ⇒
-
Segon pas
Rebre la proposta de resolució provisional
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a través d'Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya al [...]
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a través d'Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya al qual podeu accedir fent clic damunt l'enllaç 'Per internet'.
Què conté la proposta de resolució provisional?
La proposta de resolució provisional conté la llista de les persones sol·licitants proposades per ser beneficiàries de les subvencions i les persones que formen part de la llista de reserva, si n’hi ha, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda.En el supòsit que alguna de les persones proposades per ser beneficiàries de la subvenció no l’accepti o desisteixi de la sol·licitud, es pot atorgar la subvenció a la persona o persones sol·licitants de la llista de reserva per ordre de puntuació, sempre que s’hagi alliberat crèdit suficient per atendre les sol·licituds següents amb igual puntuació.
-
Tercer pas
Presentar documentació, al·legar, desistir i reformular
Presentar documentacióLes persones proposades com a beneficiàries de les subvencions heu de presentar la documentació que us sigui requerida en la proposta de resolució provisional. La documentació [...]
Presentar documentació
Les persones proposades com a beneficiàries de les subvencions heu de presentar la documentació que us sigui requerida en la proposta de resolució provisional. La documentació l'haureu d'adjuntar al formulari d'aportació que trobareu fent clic damunt l'enllaç 'Per internet'. En aquest formulari també hi haureu d'ajuntar el document: Declaració responsable sobre les retribucions dels òrgans de direcció o administració en les subvencions a associacions empresarials de Catalunya per a la realització d'estudis en matèria de petjada de carboni de productes o serveis, emplenat, validat i signat.D'altra banda, un cop notificada la proposta provisional de resolució, la persona beneficiària, dins el termini de 10 dies hàbils a comptar de l'endemà d'aquesta notificació, podrà:
Al·legar
Les persones proposades com a beneficiàries de la subvenció poden presentar al·legacions, que es tindran en compte en el moment d'emetre resolució definitiva.S'entendrà que la subvenció és acceptada tàcitament en el supòsit que la persona proposada com a beneficiària no presenti cap al·legació dins del termini indicat.
Desistir
Les persones proposades com a beneficiàries poden desistir de la sol·licitud dins del termini de 10 dies especificat anteriorment.Reformular
Les persones proposades com a beneficiàries poden presentar la reformulació del projecte i del pressupost per adaptar-lo a la subvenció proposada si l'import d'aquesta és inferior al sol·licitat, mitjançant un document a aquest efecte.La possibilitat de reformulació en qualsevol cas ha de respectar l'objecte, les condicions i la finalitat de la subvenció així com els criteris de valoració establerts en relació amb el projecte, i en cap cas pot comportar una modificació substancial del projecte. Així mateix s'han de continuar complint els límits de quantia de la subvenció que pugui establir la convocatòria. La subvenció s'atorgarà sobre el pressupost acceptat i la justificació ha de ser respecte d'aquest pressupost.
En el supòsit d'haver presentat una reformulació del projecte i del pressupost, l'atorgament de la subvenció comporta l'acceptació de la reformulació.
-
Quart pas
Rebre la resolució definitiva
On es notifica la resolució definitiva?La resolució de concessió o denegació de les subvencions es notifica a través d'Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la [...]
On es notifica la resolució definitiva?
La resolució de concessió o denegació de les subvencions es notifica a través d'Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya al qual podeu accedir fent clic damunt l'enllaç 'Per internet', i sens perjudici d'utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics.Quin és el termini de què disposa l'Administració per dictar i notificar la resolució?
L'Administració disposa d'un termini màxim de sis mesos comptadors des de la data de publicació de la convocatòria per dictar i notificar la resolució.
Quin és el sentit del silenci administratiu en aquesta convocatòria de subvencions?
Sens perjudici de l'obligació d'emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s'hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s'entenen desestimades i, en conseqüència, denegada la subvenció, d'acord amb el que preveu l'article 54.2 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. -
Cinquè pas
Justificar la subvenció
La documentació justificativa de la realització de l'actuació s'ha de presentar com a màxim el 22 de novembre de 2019.
La documentació justificativa de la realització de l'actuació s'ha de presentar com a màxim el 22 de novembre de 2019.
Documentació que cal aportar per justificar la subvenció:
- Estudi relatiu al desenvolupament de la metodologia de càlcul de la petjada de carboni per a una família de productes o serveis, que s'ha d'ajustar a la memòria explicativa de l'actuació presentada amb la sol·licitud.
- Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'actuació subvencionada amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts i, si escau, aquella informació específica relacionada amb la convocatòria.
- Una memòria econòmica signada pel representant de l'entitat beneficiària, sobre el cost de l'actuació realitzada, la qual ha de contenir:
- Una relació classificada de les despeses de les actuacions, amb identificació del creditor, número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.
S'ha de presentar una liquidació del pressupost on s'indiquin i, en el seu cas, es motivin les desviacions respecte al pressupost inicial. - Les factures de les despeses imputades a la subvenció o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, i si escau, la documentació acreditativa del pagament, consistent en extracte bancari o, en el cas de pagament efectiu, documentació acreditativa de la percepció de l'import per part del creditor.
- Una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, cal indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents.
- Si escau, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos que se'n derivin.
- En el cas que s'hagin fet contractacions o subcontractacions per a l'execució de les actuacions objecte de la subvenció i la despesa subvencionable de l'actuació subvencionada supera els imports establerts per als contractes menors en la normativa vigent de contractes del sector públic, s'han de presentar els pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha d'haver sol·licitat el beneficiari, amb un mínim de tres, i la justificació de l'oferta elegida si no és la proposta econòmica més avantatjosa.
- En el cas que s'hagi realitzat publicitat i/o difusió de l'actuació, documentació acreditativa dels mitjans emprats, en els quals s'hi ha d'haver fet constar que aquestes actuacions han estat subvencionades pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
- La persona beneficiària de la subvenció ha de realitzar una declaració responsable en el model normalitzat de justificació conforme el cost dels justificants de despesa aportats un cop multiplicats pel percentatge d'imputació declarat no s'ha aplicat ni s'aplicarà a altres línies de subvencions o ajuts.
- Una relació classificada de les despeses de les actuacions, amb identificació del creditor, número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.