Què has de saber?
Són subvencions per donar suport a iniciatives en l'àmbit dels mitjans de comunicació.
Són actuacions subvencionables:
- Realització d’activitats formatives, informatives i de difusió; organització de cursos, congressos, jornades, seminaris, conferències, exposicions, formació professional i altres que tendeixin a la difusió i el coneixement dels mitjans de comunicació i el periodisme.
- Actuacions de recerca, estudis i investigacions en l’àmbit dels mitjans de comunicació.
- Projectes de modernització i millora tecnològica.
- Activitats que fomentin la cohesió social i territorial de barris, municipis o comarques en relació amb el mitjà de comunicació.
- Creació de noves àrees, departaments o unitats en benefici de la gestió interna de l’entitat i dels serveis que ofereix en l’àmbit dels mitjans de comunicació.
- Iniciatives adreçades a ampliar el mapa informatiu i comunicatiu del sector.
Termini de sol·lictud: del 18 de març de 2025 al 07 d'abril de 2025, ambdòs inclosos.
Organisme responsable
- A fundacions i associacions relacionades amb el foment dels mitjans de comunicació.
- A organitzacions representatives dels empresaris o dels treballadors.
- Als col·legis professionals del sector de la comunicació.
- A agrupacions de persones físiques o jurídiques, comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat, tot i que no tinguin personalitat jurídica.
Termini de sol·licituds: del 18 de març de 2025 al 7 d'abril de 2025, ambdòs inclosos.
Annex 1. Memòria detallada i explicativa de l'actuació
Annex 2. Pressupost total d'ingressos i despeses de l'actuació, desglossat per partides
Formulari de reformulació del pressupost
Formulari de declaració de les retribucions dels òrgans de direcció o d’administració
Formulari de sol·licitud de transferència bancària
Relació d’ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat i memòria de desviacions
Trobaràs els requisits a l'article de 3 de l'Ordre PRE/88/2021
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la sol·licitud
-
Segon pas
Aportar documentació, al·legar, desistir
Formulari de reformulació del pressupost
Formulari de reformulació del pressupost
Formulari de declaració de les retribucions dels òrgans de direcció o d’administració
Aquest tràmit es pot fer per internet només amb certificat digital.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?En el termini màxim de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació en el DOGC de la convocatòria corresponent.
Quan rebré la resposta?
En el termini màxim de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació en el DOGC de la convocatòria corresponent.Transcorreguts sis mesos sense que s'hagi dictat i notificat aquesta resolució, les persones interessades podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.
Quina resposta rebré?
La resolució pot ser:1. De desistiment:
- Quan la persona sol·licitant no aporta la documentació requerida.
És competència del secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió.
2. D’inadmissió:
- Quan la persona sol·licitant no compleix els requisits.
- Quan la sol·licitud de subvenció s’hagi presentat fora de termini.
És competència del secretari de Mitjans de Comunicació i Difusió.
3. De concessió o de denegació.
Es competència de la persona titular del Departament de la Presidència.
Com rebré la resposta?
Mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya es notificaran:
- Els requeriments de documentació
- Les resolucions d'inadmissió
- Les d'acceptacions o declaracions de desistiment
- La proposta de resolució provisional
- La resolució final del procediment.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Quan s'hagi de notificar un altre tipus d'acte es farà de forma individual emprant el sistema corporatiu de notificació electrònica de la Generalitat de Catalunya i es comunicarà a l'adreça electrònica facilitada per la persona sol·licitant al formulari normalitzat de sol·licitud.
Puc presentar un recurs?
Hi pots presentar un recurs d’alçada davant de la persona titular de la Secretaria General de la Presidència en el termini d’un mes des de la notificació.La resolució de concessió i la de denegació, exhaureixen la via administrativa. Hi pots interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos des de la notificació. Hi pots presentar un recurs de reposició davant la persona titular de la Secretaria General de la Presidència en el termini d'un mes.
-
Quart pas
Rebre la subvenció
La tramitació del pagament de l’import total de la subvenció atorgada s’inicia en el moment de la concessió, en concepte de bestreta. No s'exigeix la prestació de cap garantia.
La tramitació del pagament de l’import total de la subvenció atorgada s’inicia en el moment de la concessió, en concepte de bestreta. No s'exigeix la prestació de cap garantia.
En el supòsit de reducció de la quantia de la subvenció previst a la base 4.2, es tramitarà el pagament de la subvenció per un import reduït en la mateixa proporció a la desviació pressupostària produïda entre el cost final justificat de l’activitat subvencionada i el cost inicialment pressupostat.
Prèviament al pagament, l’Administració comprova d’ofici si la persona beneficiària està al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat de Catalunya i amb l’Estat, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. La signatura de la sol·licitud de subvenció per la persona beneficiària implica l’autorització per fer-ne la comprovació, sempre que no s’hagi oposat expressament en la sol·licitud de subvenció. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa corresponent, pels mitjans establerts.
-
Cinquè pas
Justificar l’actuació
Les entitats beneficiàries han de presentar a la Direcció General de Mitjans de Comunicació del Departament de la Presidència la justificació del compliment de l’activitat objecte de la subvenció.
Les entitats beneficiàries han de presentar a la Direcció General de Mitjans de Comunicació del Departament de la Presidència la justificació del compliment de l’activitat objecte de la subvenció.
Aquesta justificació es durà a terme mitjançant una de les dues formes de justificació següents:
- Compte justificatiu amb aportació de justificants de la despesa, d’acord amb l’establert en la base 16.1 de l’Ordre PRE/88/2021, de 28 d’abril . En tots els casos s’hauran de presentar els justificants de tota la despesa realitzada i relacionada al compte justificatiu (Excel).
- Compte justificatiu amb aportació d’informe d’auditor, segons el model i d’acord amb el que estableixen la base 16.2 de l’Ordre PRE/88/2021, de 28 d’abril i els articles 7, 8 i 9 de l’Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions, modificada per l'Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny.