Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web, tingues en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte. Obre en una nova finestra.
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Serveis d'internacionalització
Serveis d'innovació
Convocatòries d'ajuts obertes
Últimes notícies
Properes activitats
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Inici
  • Accedeix a “Ajuts i serveis”
    • Per on començar
    • Accedeix a “Vols créixer?”

      • Assessorament en creixement i estratègia empresarial
      • Cupons d’estratègia
      • Ajuts de creixement i canvi estratègic
      • Ajuts empresarials del Fons de Transició Nuclear
      • Clústers: col·laborar per reforçar l'estratègia
      • Oficina Next Generation EU
      • Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
      • Servei de creixement empresarial
      • Accedeix a “Vols créixer?”

    • Accedeix a “Vols innovar?”

      • Assessorament en innovació i tecnologia per a l'empresa
      • Cupons d'innovació
      • Ajuts R+D+I europeus
      • Accedeix a “R+D a l'empresa”

        • Assessorament per a projectes d'R+D
        • Protecció de la propietat intel·lectual i industrial
        • R+D amb centres tecnològics i agents de transferència de tecnologia TECNIO
        • Ajuts per a projectes d'R+D empresarial
        • Accedeix a “R+D a l'empresa”

      • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

        • Ajuts a la innovació tecnològica i verda
        • Innovació digital avançada
        • Innovació verda
        • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

      • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

        • Acceleració de projectes d’innovació disruptiva
        • Ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva
        • Catalonia Exponential Leaders
        • Reptes i solucions d’innovació oberta
        • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

      • Accedeix a “Serveis per a Startups”

        • Directori de startups a Catalunya
        • Finançament per a startups
        • Recomanador de finançament alternatiu
        • Ajuts Startup Capital
        • Accedeix a “Serveis per a Startups”

      • Accedeix a “Vols innovar?”

    • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

      • Assessorament en internacionalització i comerç internacional
      • Responem. Pla de defensa de la Catalunya de tothom
      • Barreres al comerç internacional
      • Accedeix a “Començar a exportar”

        • Iniciació a l’exportació
        • Cupons d'internacionalització
        • Recomanador d'oportunitats de negoci internacionals
        • Trade Portal: informació pràctica per exportar
        • Accedeix a “Començar a exportar”

      • Accedeix a “Expansió internacional”

        • Accés a licitacions internacionals
        • Ajuts de multilocalització - Noves filials a l'estranger
        • Ajuts de promoció internacional
        • Ajuts per exportar a través de canals digitals
        • Exportació amb les Oficines Exteriors de Catalunya
        • Internacionalització sectorial
        • Trobar compradors internacionals
        • Accedeix a “Expansió internacional”

      • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

    • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

      • Captació de socis internacionals
      • Suport per a empreses estrangeres establertes a Catalunya
      • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

    • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

      • Convocatòries d’ajuts
      • Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa
      • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

        • Ajuts 2024
        • Ajuts 2023
        • Ajuts 2022
        • Ajuts 2021
        • Ajuts 2020
        • Ajuts 2019
        • Ajuts 2018
        • Ajuts 2017
        • Ajuts 2016
        • Ajuts 2015
        • Subvenció exclosa de concurrència pública
        • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

      • Altres tràmits en paper: línies 2018 i anteriors
      • Altres tràmits per internet: línies 2019 i anteriors
      • Llistat ajuts/Préstecs atorgats
      • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

    • Cercador d'ajuts i serveis
    • Accedeix a “Banc de coneixement”

      • Cercador del Banc de coneixement
      • Accedeix a “Banc de coneixement”

    • Accedeix a “Ajuts i serveis”

    Imatge 1: Vols créixer?
    Imatge 2: Vols innovar?
    Imatge 3: Vols internacionalitzar-te?

    Ajuts i serveis

    ACCIÓ ofereix una gran diversitat de serveis individualitzats i col·lectius per impulsar la competitivitat de les empreses catalanes.

    Accedeix a “Ajuts i serveis”

  • Accedeix a “Països”
    • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

      • Angola
      • Camerun
      • Costa d'Ivori
      • Etiòpia
      • Ghana
      • Kenya
      • Moçambic
      • Nigèria
      • Ruanda
      • Senegal
      • Sud-àfrica
      • Tanzània
      • Uganda
      • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

    • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

      • Canadà
      • Costa Rica
      • Cuba
      • El Salvador
      • Estats Units d'Amèrica
      • Guatemala
      • Hondures
      • Jamaica
      • Mèxic
      • Nicaragua
      • Panamà
      • República Dominicana
      • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

    • Accedeix a “Amèrica del Sud”

      • Argentina
      • Bolívia
      • Brasil
      • Colòmbia
      • Equador
      • Paraguai
      • Perú
      • Uruguai
      • Xile
      • Accedeix a “Amèrica del Sud”

    • Accedeix a “Àsia meridional”

      • Bangladesh
      • Índia
      • Sri Lanka
      • Accedeix a “Àsia meridional”

    • Accedeix a “Europa occidental”

      • Alemanya
      • Àustria
      • Bèlgica
      • Dinamarca
      • Estònia
      • Finlàndia
      • França
      • Irlanda
      • Itàlia
      • Letònia
      • Lituània
      • Luxemburg
      • Noruega
      • Països Baixos
      • Portugal
      • Regne Unit
      • Suècia
      • Suïssa
      • Accedeix a “Europa occidental”

    • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

      • Albània
      • Armènia
      • Azerbaidjan
      • Bòsnia i Hercegovina
      • Bulgària
      • Croàcia
      • Eslovàquia
      • Eslovènia
      • Geòrgia
      • Grècia
      • Hongria
      • Kazakhstan
      • Kirguizstan
      • Macedònia del Nord
      • Montenegro
      • Polònia
      • República Txeca
      • Romania
      • Sèrbia
      • Turquia
      • Ucraïna
      • Uzbekistan
      • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

    • Accedeix a “Extrem Orient”

      • Corea del Sud
      • Japó
      • Taiwan
      • Xina
      • Accedeix a “Extrem Orient”

    • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

      • Aràbia Saudí
      • Bahrain
      • Emirats Àrabs Units
      • Jordània
      • Kuwait
      • Marroc
      • Oman
      • Qatar
      • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

    • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

      • Austràlia
      • Cambodja
      • Filipines
      • Indonèsia
      • Laos
      • Malàisia
      • Nova Zelanda
      • Singapur
      • Tailàndia
      • Vietnam
      • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

    • Xarxa d'Oficines Exteriors
    • Accedeix a “Països”

    Imatge 1: Àfrica Subsahariana
    Imatge 2: Amèrica del Nord i Central
    Imatge 3: Amèrica del Sud

    Països

    Navega pels països on ACCIÓ et dona servei, descobreix les tendències i oportunitats de negoci principals i accedeix a les activitats i serveis relacionats.

    Accedeix a “Països”

  • Accedeix a “Sectors”
    • Alimentació
    • Altres indústries del transport
    • Audiovisual
    • Automoció, moto i mobilitat lleugera
    • Biotecnologia
    • Construcció sostenible i infraestructures
    • Cosmètica, benestar i economia silver
    • Economia verda i circular
    • Educació, formació i serveis editorials
    • Electrònica i electricitat
    • Energia i recursos
    • Indústria 4.0 i tecnologies del futur
    • Indústria farmacèutica
    • Logística, e-commerce i distribució
    • Maquinària i béns d'equip
    • Matèries primeres i transformació del metall i altres materials
    • Moble i hàbitat
    • Paper, cartró i packaging
    • Química i plàstics
    • Salut i serveis sanitaris
    • Smart Cities
    • Tèxtil i moda
    • TIC i transformació digital
    • Turisme, cultura, oci, esports i restauració
    • Videojocs
    • Vins, caves i begudes
    • Accedeix a “Sectors”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Altres indústries del transport
    Imatge 3: Audiovisual

    Sectors

    Descobreix totes les tendències i oportunitats de negoci sector per sector. T'oferim anàlisis, serveis i activitats perquè les aprofitis per fer créixer la teva empresa.

    Accedeix a “Sectors”

  • Accedeix a “Activitats”
    • Accedeix a “Agenda”

      • Esmorzars d'ACCIÓ
      • Fires i congressos
      • Informació sobre ajuts i serveis
      • Jornades i conferències
      • Missions empresarials
      • Networking empresarial
      • Reunions amb experts
      • Workshops i formacions
      • Accedeix a “Agenda” . Obre en una nova finestra.

    • Accedeix a “Grans actes”

      • Beyond Catalonia
      • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

        • ACCIÓ Startup Forum 2024. Obre en una nova finestra.
        • ACCIÓ Startup Forum 2023
        • ACCIÓ Startup Forum 2022
        • ACCIÓ Startup Forum 2021
        • Fòrum d'Inversió 2020
        • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

      • Accedeix a “Exponential Day”

        • Exponential Day 2025. Obre en una nova finestra.
        • Exponential Day 2024
        • Exponential Day 2023
        • Exponential Day 2022
        • Exponential Day 2021
        • Exponential Day 2020
        • Accedeix a “Exponential Day”

      • ACCIÓ 'ON'. Fem avui l'empresa del demà
      • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

        • Setmana de la Internacionalització 2023. Obre en una nova finestra.
        • Setmana de la Internacionalització 2022
        • Setmana de la Internacionalització 2021
        • Setmana de la Internacionalització 2020
        • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

      • Accedeix a “Grans actes”

    • Accedeix a “Fires i congressos”

      • Advanced Factories
      • Alimentaria
      • Expoquimia
      • Health Revolution Congress: Innovació en salut digital
      • Integrated Systems Europe (ISE)
      • IoT Solutions World Congress
      • Mobile World Congress / 4YFN
      • Smart City Expo World Congress
      • Accedeix a “Fires i congressos”

    • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

      • Cafè disruptiu
      • Accedeix a “Cluster Day”

        • Cluster Day 2024. Obre en una nova finestra.
        • Cluster Day 2023
        • Cluster Day 2022
        • Cluster Day 2021
        • Accedeix a “Cluster Day” . Obre en una nova finestra.

      • Exponential Open Days
      • Startup Talks
      • Superant barreres d’internacionalització
      • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

    • Accedeix a “Activitats”

    Imatge 1: Agenda
    Imatge 2: Grans actes
    Imatge 3: Fires i congressos

    Activitats

    ACCIÓ organitza més 230 activitats anuals a Barcelona i a tot Catalunya. Descobreix les nostres activitats, els cicles temàtics i els grans esdeveniments

    Accedeix a “Activitats”

  • Accedeix a “ACCIÓ”
    • Accedeix a “L'Agència”

      • Coneix ACCIÓ
      • Missió, visió i valors
      • Visió estratègica
      • Projectes europeus, aliances i FEDER
      • Transparència
      • Accessibilitat
      • Protecció de dades
      • Estructura ètica
      • Accedeix a “L'Agència”

    • Accedeix a “Delegacions territorials”

      • Delegació d’ACCIÓ de l'Alt Penedès i el Garraf
      • Delegació d’ACCIÓ de l’Alt Pirineu i Aran
      • Delegació d’ACCIÓ de la Catalunya Central
      • Delegació d’ACCIÓ de Girona
      • Delegació d’ACCIÓ de Lleida
      • Delegació d’ACCIÓ de Tarragona
      • Delegació d’ACCIÓ de les Terres de l'Ebre
      • Delegació d’ACCIÓ de Madrid
      • Accedeix a “Delegacions territorials”

    • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

      • Oficina Exterior de Catalunya a Accra
      • Oficina Exterior de Catalunya a Amsterdam
      • Oficina Exterior de Catalunya a Austin
      • Oficina Exterior de Catalunya a Berlín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bogotà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bombai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Brussel·les
      • Oficina Exterior de Catalunya a Buenos Aires
      • Oficina Exterior de Catalunya a Casablanca
      • Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen
      • Oficina Exterior de Catalunya a Dubai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Hong Kong - Xina
      • Oficina Exterior de Catalunya a Istanbul
      • Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg
      • Oficina Exterior de Catalunya a Lima
      • Oficina Exterior de Catalunya a Londres
      • Oficina Exterior de Catalunya a Ciutat de Mèxic
      • Oficina Exterior de Catalunya a Miami
      • Oficina Exterior de Catalunya a Milà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Montreal
      • Oficina Exterior de Catalunya a Moscou
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nairobi
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nova York
      • Oficina Exterior de Catalunya a Panamà
      • Oficina Exterior de Catalunya a París
      • Oficina Exterior de Catalunya a Pequín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Santiago de Xile
      • Oficina Exterior de Catalunya a São Paulo
      • Oficina Exterior de Catalunya a Seül
      • Oficina Exterior de Catalunya a Silicon Valley
      • Oficina Exterior de Catalunya a Singapur
      • Oficina Exterior de Catalunya a Stuttgart
      • Oficina Exterior de Catalunya a Sydney
      • Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio
      • Oficina Exterior de Catalunya a Varsòvia
      • Oficina Exterior de Catalunya a Washington - Delegació davant Organismes Multilaterals
      • Oficina Exterior de Catalunya a Xangai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Zagreb
      • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

    • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

      • Butlletins
      • Cercador de premsa i actualitat
      • Punt d’inflexió, el pòdcast d’ACCIÓ
      • Xarxes socials
      • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

    • Accedeix a “Processos d'acreditació”

      • Acreditació de persones assessores
      • Acreditació d'Agents de suport a la internacionalització
      • Acreditació de clústers
      • Acreditació de mentores i mentors de startups
      • Acreditació de xarxes d’inversors privats
      • Acreditació TECNIO
      • Cercador de persones acreditades d'ACCIÓ
      • Accedeix a “Processos d'acreditació”

    • Licitacions
    • Patrocinis i col·laboracions
    • Preguntes freqüents
    • Banc de coneixement
    • Butlletins
    • Contacte. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ACCIÓ”

    Imatge 1: L'Agència
    Imatge 2: Delegacions territorials
    Imatge 3: Sala de premsa i comunicació

    ACCIÓ

    ACCIÓ és l’Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, el referent públic per contribuir a la transformació de les empreses catalanes.

    Accedeix a “ACCIÓ”

  • Inici
  • Ajuts i serveis
  • Convocatòries d'ajuts
  • Convocatòries d’ajuts
  • Subvencions per a projectes de desenvolupament . Convocatòria 2024-25
23793 - Subvencions per a projectes de desenvolupament. Convocatòria 2024-25 Departament d'Unió Europea i Acció Exterior accio
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes

Passos a fer

  1. 1. Sol·licitar la subvenció
  2. 2. Aportar documentació, al·legar o desistir
  3. 3. Reformulació
  4. 4. Sol·licitar vista de l'expedient
  5. 5. Rebre la resposta de l'Administració
  6. 6. Rebre l'ajut
  7. 7. Presentar recurs
  8. 8. Presentar documentació d'actuacions de seguiment
  • Anar a: Sol·licitar la subvenció
  • Anar a: Què és?
  • Anar a: A qui va dirigit?
  • Anar a: Terminis
  • Anar a: Documentació
  • Anar a: Requisits
  • Anar a: Taxes
  • Anar a: Passos a fer

Subvencions per a projectes de desenvolupament . Convocatòria 2024-25

Sol·licitar la subvenció

QUI
Entitats
COM
Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 06/05/2024 al 17/06/2024

Per Internet Inicia
Saber-ne més

Subvencions per a projectes de desenvolupament . Convocatòria 2024-25

Sol·licitar la subvenció

Per Internet Inicia
QUAN
Fora de termini

Del 06/05/2024 al 17/06/2024

QUI
COM
Entitats Per Internet

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

Normativa

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya

    . Obre en una nova finestra.
  • Decret Legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya

    . Obre en una nova finestra.
  • Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny, per la qual es modifica l'Ordre ECO/172/2015, de 3 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions.

    . Obre en una nova finestra.
  • Acord del Govern pel qual s'aprova la Instrucció per a la unificació de criteris en la gestió general de les subvencions tramitades per l'Administració de la Generalitat i pels ens que conformen el seu sector públic

    . Obre en una nova finestra.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

    . Obre en una nova finestra.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació

    . Obre en una nova finestra.
  • Decret 138/2008, de 8 de juliol, d'indemnitzacions per raó del servei

    . Obre en una nova finestra.
  • Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de bases reguladores aprovat per l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva, tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre

    . Obre en una nova finestra.
  • RESOLUCIÓ EXI/1563/2021, de 19 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores generals del procediment per a la concessió de subvencions en l'àmbit de la cooperació al desenvolupament (DOGC núm. 8418 publicat el 26/05/2021)

    . Obre en una nova finestra.
  • RESOLUCIÓ EXT/1718/2024, de 14 de maig, per la qual es modifica la Resolució EXT/1488/2024, de 29 d'abril, per la qual s'obre la convocatòria de subvencions a projectes de desenvolupament i d'educació global per als exercicis 2024-2025 (ref. BDNS 757819).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  9165  publicat el 17/05/2024)
  • RESOLUCIÓ EXT/1488/2024, de 29 d'abril, per la qual s'obre la convocatòria de subvencions a projectes de desenvolupament i d'educació global per als exercicis 2024-2025 (ref. BDNS 757819).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  9155  publicat el 03/05/2024)
  • RESOLUCIÓ EXT/1721/2023, de 18 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions per a projectes de desenvolupament i d'educació global.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8921  publicat el 23/05/2023)

Què has de saber?

Què és?

L'objecte d'aquestes subvencions és  donar suport a projectes de desenvolupament i d’educació global impulsats per organitzacions no governamentals de desenvolupament (ONGD) amb implantació a Catalunya, per universitats públiques catalanes i els seus centres de recerca adscrits de caràcter públic i per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Els projectes han d’integrar l’enfocament de gènere i basat en drets humans (EGiBDH).

S’estableixen dues modalitats de projectes:

  • Projectes de desenvolupament. Els projectes s’han de desenvolupar en determinats països receptors d’ajut oficial al desenvolupament (AOD) i a través de les entitats sòcies locals.
  • Projectes d’educació global. Cal que els projectes tinguin com a marc de referència les desigualtats globals, els reptes de desenvolupament, així com les vulneracions de drets humans als països receptors d’AOD. Han d’incloure actuacions a Catalunya que vinculin la dimensió global de fenòmens locals a través de la seva interconnexió i interdependència

Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament d'Unió Europea i Acció Exterior
  • Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament
A qui va dirigit?
Entitats

Poden accedir a la condició de beneficiàries de les subvencions, a l'empara d’aquesta convocatòria, les entitats següents:

  • Les organitzacions no governamentals de desenvolupament (ONGD) amb implantació a Catalunya (associacions, fundacions o cooperatives sense ànim de lucre).
  • Les universitats públiques catalanes i centres de recerca adscrits de caràcter públic.
  • La Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Poden accedir a la condició de beneficiàries de les subvencions les entitats mencionades anteriorment, les quals poden presentar projectes en solitari o en agrupació.

S’exclou de la condició de beneficiàries les federacions i les confederacions d’entitats.  

Els comitès catalans amb seu o delegació a Catalunya dels Programes, Fons i Agències de les Nacions Unides només poden obtenir la condició d’entitat beneficiària (líder o agrupada) en la modalitat de projectes d’educació global.

 

Terminis

El termini per presentar la sol·licitud de subvenció és del 6 de maig al 17 de juny, ambdós inclosos.

Documentació

La documentació a presentar juntament amb la sol·licitud de subvenció és l’establerta en la base reguladora 10.1 i disponible a Tràmits gencat.

Documentació:

  1. Instància de sol·licitud
  2. Projecte narratiu.
  3. Pressupost complet del projecte.
  4. Matriu de planificació i cronograma.
  5. Document d’identificació de les entitats agrupades, en el cas que el projecte es presenti amb agrupació d’entitats.

 

Requisits

L'acreditació dels requisits es farà mitjançant declaracions responsables que s'incorporaran al formulari de sol·licitud normalitzat, o bé d'ofici en els casos en què l'Administració disposi dels mitjans de comprovació.

Requisits exigibles a totes les entitats sol·licitants (ONGD, universitats públiques catalanes i els centres de recerca adscrits de caràcter públic i la UOC):

Base reguladora 5.2:

  • Han de complir els requisits i les condicions generals que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;
  • Els requisits establerts en l'apartat 4 de l'annex de l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, de modificació de l'Acord GOV/110/2014, de 22 de juliol, pel qual s'aprova el model tipus de bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, i se n'aprova el text íntegre, i que consten incorporades en la instància de sol·licitud.
  • Tenir seu social o delegació permanent a Catalunya.

Convocatòria base 6:

  • L'entitat sol·licitant (líder/agrupada) ha d'executar el pressupost de la subvenció, i així ha de constar en el pressupost. En cas de presentació del projecte en agrupació, si a l'apartat corresponent del pressupost no consta l'import desglossat que executa cada entitat agrupada de la subvenció sol·licitada a l'ACCD, es considerarà incompliment del requisit i no serà considerat el projecte presentat en agrupació amb aquella entitat de la qual no consti que executa el pressupost de la subvenció. Si no consta que l'entitat líder executa part del pressupost, el projecte serà inadmès. En cas de discrepància entre la quantitat per executar indicada al document de sol·licitud i la quantitat per executar indicada en el document normalitzat de pressupost, prevaldrà aquesta última.
  • L’entitat sol·licitant (líder/agrupada) ha d’acreditar un mínim de tres (3) anys d'experiència de treball, a complir durant l'any de la publicació d’aquesta convocatòria en, com a mínim, una (1) de les dues (2) categories següents:
    • La prioritat sectorial del projecte que acompanya la sol·licitud de subvenció.
    • Els col·lectius protagonistes de la zona/context on es desenvolupa el projecte.

En cas d'agrupació, les entitats han d'acreditar un mínim de tres (3) anys d'experiència acumulada de treball (el període mínim es computa sumant els anys d’experiència de cada una de les entitats agrupades, amb independència que es tracti d’experiència conjunta en el mateix projecte o no), a complir durant l’any de la publicació d’aquesta convocatòria en, com a mínim, una (1) de les dues (2) categories següents:

    • La prioritat sectorial del projecte que acompanya la sol·licitud de subvenció.
    • Els col·lectius protagonistes de la zona/context on es desenvolupa el projecte.

Requisits específics exigibles a les ONGD (fundacions, associacions cooperatives sense ànim de lucre):

Base reguladora 5.3: 

Estar inscrita en el Registre d’organitzacions no governamentals per al desenvolupament que estableix la Llei 26/2001, de 31 de desembre, de cooperació al desenvolupament, gestionat per l’ACCD o en el Registre d’organitzacions no governamentals de desenvolupament adscrit a l’Agència Espanyola de Cooperació Internacional al Desenvolupament (AECID). La inscripció en el registre s’ha d’haver produït, com a molt tard, en la data de presentació de la sol·licitud. L’ACCD comprova d’ofici la inscripció en el registre d’ONGD i en el registre de l’AECID.

Requisit específic exigible als centres de recerca catalans de caràcter públic, adscrits a una universitat pública catalana:

Base reguladora 5.4: tenir el mateix NIF de la universitat a la qual s’adscriu.

Requisit específic exigible a les entitats sol·licitants  de  la modalitat de projectes de desenvolupament:

Base reguladora 5.5:  Comptar amb la participació en el projecte d’una (1) o més entitats sòcies locals amb seu social o delegació permanent als països o territoris on es desenvolupi el projecte. L’entitat sòcia local pot ser institucional, una entitat sense ànim de lucre o una xarxa d’entitats. En el cas de les xarxes d’entitats, poden tenir la seu central fora del país d’execució del projecte, però cal que una de les entitats membres de la xarxa tingui seu en el país d’execució de l’actuació.

No obstant això, s’exceptua el requisit anterior en els casos de països en què hi ha prohibició de llibertat d’associació o altres limitacions substantives dels drets fonamentals, que no fan viable que l’entitat sòcia local o una de de les entitats membres de la xarxa tingui seu social o delegació permanent als països o territoris on es desenvolupa el projecte. En aquests casos, s’accepta que les entitats esmentades tinguin la seu social o delegació permanent en un país diferent al de l’execució del projecte.

Base reguladora 5.6: L’incompliment dels requisits indicats en els apartats anteriors comporten la inadmissió de la sol·licitud, prèvia resolució que així ho declari.

Base reguladora 5.7: En cas de presentació en agrupació d’entitats, s’inadmetrà la sol·licitud si l’entitat líder incompleix qualsevol dels requisits, prèvia resolució que així ho declari. Si l’entitat agrupada incompleix qualsevol dels requisits, s’admet la sol·licitud i el projecte és objecte de valoració tenint en compte les entitats restants: com a projecte presentat en solitari si només queda l’entitat líder, o com a projecte presentat en agrupació en cas que quedi una altra entitat agrupada a més de la líder.

Les declaracions responsables amb les que s’acrediten alguns dels requisits anteriors estan incloses en el formulari de sol·licitud de subvenció i són les establertes en la base reguladora 10.5:

Declaracions responsables aplicables a totes les entitats beneficiàries: ONGD, Universitats públiques catalanes, centres de recerca adscrits de caràcter públic i la UOC:

  • Conforme l’entitat no està sotmesa a les causes que impedeixen adquirir la condició de beneficiària que s’estableix en l'article 13 de la LGS.
  • En el cas de rebre aportacions d'altres administracions o entitats públiques o privades per a la mateixa finalitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda, o bé indicant que ni l'entitat ni cap òrgan que en depengui no han demanat o obtingut subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat de cap organisme de les administracions públiques ni de cap entitat privada.
  • Si l'activitat objecte de la subvenció comporta l'ús d'elements susceptibles de generar drets d'autor, conforme es compleix la normativa sobre propietat intel·lectual.
  • Atès que la suma de l'import sol·licitat és superior a 10.000 euros, les entitats sol·licitants han de declarar les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, d'acord amb el que s’estableix en la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública. La declaració ha de ser de forma individual, amb indicació de cada càrrec directiu, i no de tot el personal directiu de manera global. Aquesta declaració responsable també s'ha de presentar en el cas que el personal directiu, o part d'aquest, no percebi cap retribució, indicant aquesta circumstància en el formulari.
  • Conforme l’entitat s'adhereix al codi ètic que figura com a annex a l'Acord GOV/85/2016 i al codi ètic dels actors de cooperació beneficiaris de les subvencions atorgades per l'ACCD, que consta annex a aquestes bases.
  • Si escau, perquè hi ha persones de l’entitat que desenvolupen activitats que impliquen contacte habitual amb menors, que aquestes persones no han estat condemnades per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual i que, en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, l’entitat es compromet a fer-ne la comprovació oportuna.
  • Conforme l’entitat no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè hagi exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
  • Relativa a l’IVA que declara l’entitat beneficiària.
  • Si escau, perquè l’entitat beneficiària està inclosa en l’àmbit subjectiu de l’article 96 bis del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, que ha tramès tota la informació que ha de contenir el Registre de subvencions i ajuts de Catalunya amb relació a les subvencions i els ajuts que hagi concedit.
  • En el cas de centres amb 50 treballadors o més, que l’entitat compleix amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la seva plantilla prevista en l'article 42.1 del text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.
  • En el cas de centres amb plantilla igual o superior a 25 persones, pel que fa a prevenció i detecció de casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, que l’entitat compleix la normativa aprovada per la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, indicant els mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril.
  • Conforme l’entitat aplica un pla d'igualtat d'acord amb allò que s’estableix en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre homes i dones, i en la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, així com en la normativa específica aplicable en funció de la naturalesa de l’entitat. Les entitats no obligades a disposar d’un pla d'igualtat han de disposar de mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones.
  • Conforme l’entitat compleix el que s’estableix en els articles 33 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, respecte dels centres laborals, i en el cas que tingui establiments oberts al públic a Catalunya, que compleix amb els requisits que s’estableix en els articles 32.1 i 32.3 de la llei esmentada.

Declaracions responsables aplicables a organitzacions no governamentals per al desenvolupament (ONGD):

  • En el cas de fundacions i associacions, conforme ha adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de la llei anterior.
  • Si escau, en el cas de fundacions, conforme ha complert el deure de presentar els comptes anuals davant del Protectorat, d'acord amb l'article 336.3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya.

Declaracions responsables aplicables a la modalitat de desenvolupament:

  • Si escau, conforme compleix amb les disposicions establertes per l’Estatut dels cooperants i, especialment, els drets regulats per a les persones cooperants, segons es defineix en l’article 2 del Reial decret 519/2006, de 28 d’abril, pel qual s’estableix l’Estatut dels cooperants.

La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvenció deixen sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i prèvia audiència a la persona interessada, i, en conseqüència, comporten la no admissió a tràmit de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

 

Requisits de projecte:

Requisits comuns per projectes de desenvolupament i d’educació global:

Convocatòria base 3.1: S’estableix una durada mínima de 12 mesos i una durada màxima de 24 mesos. En cas de discrepància entre la durada del projecte indicada a la sol·licitud de subvenció i en el cronograma, prevaldrà la durada establerta en el cronograma.

Convocatòria base 4.1.2:  Els projectes han d’incidir en alguna o algunes de les prioritats sectorials i àmbits de treball següents:

  1. Defensa i promoció dels drets humans:
  • Donar suport a les institucions i els mecanismes oficials especialitzats en la promoció i protecció dels drets humans a escala global, regional, nacional i local.
  • Protegir integralment les persones defensores de drets humans, amb especial atenció a les dones defensores i suport a ONG de drets humans i a les organitzacions sindicals en el desenvolupament de les seves tasques d’incidència política, activisme, sensibilització i construcció de xarxes.
  • Contribuir a l’empoderament de les persones per tal que siguin plenament conscients dels seus drets i tinguin capacitat i eines per exigir-ne el compliment efectiu.
  • Acompanyar en la implementació d’agendes específiques de defensa dels drets humans, especialment de les dones, les minories ètniques, els drets culturals i lingüístics, els pobles indígenes, originaris i afrodescendents, les persones LGTBIQ+, les persones amb discapacitat, les persones migrants, apàtrides i refugiades, i altres col·lectius en situació de discriminació i vulnerabilitat.
  • Contribuir al gaudi efectiu dels drets digitals.
  1. b) Defensa de la justícia de gènere i dels drets de les dones i de les nenes:
  • Enfortir les capacitats de les organitzacions i els moviments feministes tant locals i de base com de caràcter regional i transnacional, molt especialment els que representen dones racialitzades com a no blanques, indígenes i de diversitats sexuals i de gènere.
  • Donar suport a iniciatives polítiques, institucionals o de la societat civil orientades a la justícia de gènere, amb especial atenció a l’abordatge de les violències masclistes. Això inclou l’acompanyament legal i jurídic, l’atenció mèdica o psicosocial, i el suport a processos de recuperació, reparació i sanació de les supervivents, així com activitats de prevenció i transformació de la cultura masclista i que posin en valor la diversitat, orientades al conjunt de la població.
  • Contribuir a garantir els drets sexuals i reproductius de les nenes i les dones i les persones LGTBIQ+, i a erradicar tot tipus de violències masclistes, com ara la mutilació genital femenina, i a defensar i exercir el dret a decidir sobre el propi cos.
  • Contribuir a garantir un model d’ocupació basat en la igualtat i la no discriminació per raó de gènere i un entorn laboral lliure de violències.
  1. c) Prevenció de conflictes violents i construcció de pau:
  • Crear capacitats institucionals o de la societat civil, i enfortir-les, en prevenció de conflictes violents i per a la construcció de pau, inclosa la formació, la capacitació tècnica, l’intercanvi d’informació i la promoció d’una cultura de pau i convivència.
  • Generar actuacions en contextos de postconflicte armat orientades al dret de les víctimes a la veritat, a la memòria històrica, a la justícia, a la cerca de persones desaparegudes, a la reconciliació i a les garanties de no repetició. Alhora, es promourà la reintegració a la vida civil i productiva d’excombatents de grups armats il·legals i bandes criminals.
  • Contribuir a la implementació de l’Agenda Dones, Pau i Seguretat sorgida de l’aprovació de la Resolució 1325 del Consell de Seguretat de les Nacions Unides, que recull les conseqüències específiques de gènere dels conflictes armats i promou la construcció de la pau sostenible mitjançant la participació activa de les dones.
  • Aprofundir en la implementació de noves eines, com l’esport i la cultura, com a mecanismes de construcció de pau en contextos d’alta conflictivitat i tensió social.
  1.     d) Promoció de la salut global:
  • Contribuir a crear coneixement a través de la recerca i la innovació; transmetre aquest coneixement a través de l’ensenyament, la formació i els intercanvis tècnics, i aplicar-ne les conclusions en favor del desenvolupament global.
  • Defensar la igualtat d’accés a les vacunes i el control de malalties infeccioses, com la COVID-19.
  • Reforçar els sistemes de salut en general.
  1.    e) Defensa i promoció del dret a un medi ambient net, saludable i sostenible, i a la justícia climàtica:
  • Obtenir i oferir un enfortiment institucional i social per a la garantia i defensa de l’accés sostenible, inclusiu i equitatiu dels recursos naturals i les terres, destacant les energies renovables i el dret a un medi ambient net, saludable i sostenible, imprescindible per al gaudi efectiu dels drets humans.
  • Acompanyar i empoderar les persones defensores del medi ambient i preservar el coneixement tradicional dels pobles indígenes i els processos que defensen els drets ambientals, posant una atenció especial a les dones defensores del territori i a la cosmovisió dels pobles indígenes i afrodescendents i el seu vincle amb la terra, a través de l’articulació d’intercanvis i l’enfortiment mutu dels moviments de lluita local-global.
  • Promoure societats resilients i equitatives amb l’acompanyament en l’elaboració i implementació d’estratègies de mitigació i adaptació al canvi climàtic, de conservació de la natura i de reducció de la contaminació. Igualment, fomentar la capacitat d’adaptació als impactes derivats del canvi climàtic i per reduir-ne els efectes, com ara els conflictes socioambientals o la migració climàtica, així com donar suport a pràctiques ecofeministes que posin la vida i les cures al centre, i empoderar les dones i les seves organitzacions, així com incorporar la joventut associada i activista en la promoció de la justícia climàtica i ambiental.
  • Fomentar una ciutadania crítica, conscient de les repercussions i els impactes de l’extracció no sostenible de recursos naturals, respectuosa i corresponsable amb la cura i la protecció del medi ambient. , el territori i la natura.
  • Promoure un nou model de producció basat en una transició justa que garanteixi una producció sostenible, i una ocupació plena i que elimini els impactes negatius en matèria mediambiental.
  • Promoure l’ús de l’agricultura sostenible com a eina de desenvolupament local i regional i com a mitjà empoderador de les comunitats, especialment del Sud global, prioritzant l’avenç cap a la sobirania alimentària. A més, prioritzar els models d’agricultura familiar i de proximitat i els nous models d’agricultura, com la regenerativa o extensiva, així com posar èmfasi en la disminució del malbaratament alimentari.
  1.     f) Defensa del dret al refugi i a la mobilitat humana:
  • Enfortir capacitats a escala institucional i social multinivell per donar una resposta integral i coordinada a l’acollida i garantia dels drets de les persones en situació de refugi, migració, apatrídia o desplaçament, alineada amb el departament competent en la matèria, i per garantir els drets de ciutadania i igualtat efectiva de totes les persones.
  • Respondre als reptes dels moviments migratoris, atenent els drets dels i de les menors i les seves necessitats específiques, garantint acompanyament psicosocial, així com la prevenció i l’abordatge de situacions de violència masclista en dones en situació migratòria o de refugi.
  • Promoure una ciutadania oberta, crítica, antiracista i responsable a través de l’anàlisi de les causes dels moviments migratoris, el seu impacte en els processos al desenvolupament local i global, i fomentar la revisió de la història colonial i el treball sobre el privilegi blanc i el racisme.
  1.   g) Enfortiment institucional i democràtic:
  • Promoure la participació ciutadana, la creació i l’enfortiment de teixit associatiu i l’espai cívic.
  • Donar suport a les organitzacions de la societat civil, especialment feministes i/o de persones racialitzades, com a no blanques, perquè exerceixin tasques d’incidència política, formació i sensibilització i denúncia davant la repressió i la persecució política.
  • Donar suport a processos de descentralització política o administrativa i, enfortiment de governs o autoritats locals i regionals, i fomentar la seva representativitat en espais de diàleg nacionals i internacionals.
  • Donar suport a institucions, sistemes i procediments del sector de la justícia, tant formals com informals, i a mesures que donin suport a la millora dels marcs legals existents, especialment incloent-hi la perspectiva de gènere interseccional.
  • Garantir la transversalització de la perspectiva de gènere interseccional.
  • Garantir la formació d’agents i professionals de l’àmbit de la cooperació en la perspectiva de gènere interseccional.
  • Donar suport a les poblacions en els processos de transicions democràtiques, entre altres aspectes dels drets col·lectius dels pobles.
  1.   h) Impuls a les economies transformadores:
  • Fomentar les economies transformadores en els països i territoris socis i a escala global, amb l’objectiu de contribuir a un model de producció i consum que posi les persones i les cures al centre, i que s’articuli sobre la base de criteris de justícia social i ambiental.
  • Fomentar un model d’ocupació que garanteixi condicions de treball digne al llarg de tota la cadena global de valor del sistema de producció mundial.
  • Promoure i donar suport a iniciatives socioeconòmiques pròpies i autòctones dels països i territoris socis que prioritzin les persones, la igualtat de gènere i la sostenibilitat ambiental.
  • Enfortir les capacitats institucionals en els països socis per a la generació de polítiques d’ocupació i creació de cooperatives orientades especialment a la població juvenil i a col·lectius en situació de vulnerabilitat, per fomentar relacions econòmiques amb un impacte social positiu.
  • Impulsar actuacions de sensibilització i d’incidència local i global sobre els pilars de l’economia social i solidària, l’economia circular, l’economia feminista, el comerç just i el finançament ètic i solidari.

Requisits de projectes de desenvolupament:

Convocatòria base 4.2.1: Els projectes s’han d’executar en alguna de les localitzacions geogràfiques següents: Bolívia, Colòmbia, Equador, Gàmbia, Guatemala, Hondures, Marroc, Moçambic, Nicaragua, El Salvador, el Senegal i Tunísia. En els casos que sigui necessari, i per les realitats sociopolítiques de determinats països, els projectes poden mantenir un enfocament d’actuació regional,  per exemple, en el cas d’Amèrica Central, Mesoamèrica (El Salvador, Guatemala, Hondures, Nicaragua i Mèxic), Mediterrània o la regió del Sahel.

També es poden  executar a Palestina, el Sàhara Occidental i el Kurdistan.  

Els projectes també es poden executar en països i territoris sotmesos a conflictes de llarga durada, així com en territoris on visquin les diàspores procedents de zones en conflicte (siriana, kurda, palestina, sahrauí, veneçolana, mesoamericana o afgana, entre d’altres), per les condicions d’especial vulnerabilitat i el risc de violacions dels drets humans que presenten.

També es poden executar en les zones especialment vulnerables, les regions frontereres i els espais de “no dret”: zones de pas, insegures, on es vulneren els drets humans, amb fortes mancances d’infraestructures i serveis bàsics, i que pateixen els impactes més greus de la manca de desenvolupament, amb una atenció especial als països d’origen de la població migrant a Catalunya i que no formen part dels països esmentats en el punt 4.2.1.1: (Pakistan i Índia), per les condicions d’especial vulnerabilitat i per abordar les causes que provoquen la sortida massiva de persones, sigui per raons econòmiques, polítiques o de manca de llibertats.

Convocatòria base 8.1: Per a projectes de la modalitat de desenvolupament, l’import de la subvenció sol·licitada ha d'estar comprès entre:  

-      MODALITAT 1. PROJECTES DE DESENVOLUPAMENT

-      IMPORT DE LA SUBVENCIÓ SOL.LICITADA

-      ENTITAT BENEFICIÀRIA

-       

Condició geogràfica a complir: Bolívia, Colòmbia, Equador, Gàmbia, Guatemala, Hondures, Marroc, Moçambic, Nicaragua, Palestina, Sàhara Occidental (població sahrauí), El Salvador, Senegal, Tunísia i el Kurdistan.

 

I en el cas de Mèxic, projectes que s’executin també en algun dels països següents: El Salvador, Guatemala, Hondures i/o Nicaragua.

-       

-      Mínim 100.000 euros/Màxim

-      300.000 euros

-       

-      Presentació en solitari (una sola entitat beneficiària)

-      Mínim 100.000 euros/Màxim

-      500.000 euros

-      Presentació en agrupació (mínim: una entitat líder i  una entitat agrupada)

-       

-      Condició geogràfica: no respon a la prioritat de l’apartat anterior.

-       

-       

-      Mínim 100.000 euros/Màxim 200.000 euros

-       

-      Presentació en solitari (una sola entitat beneficiària)

-      Mínim 100.000 euros/Màxim 300.000 euros

-       

-      Presentació en agrupació (mínim: una entitat líder i una entitat agrupada)

Taxes
No hi ha taxes associades a aquest tràmit

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar la subvenció

    Terminis
    Del 06/05/2024 al 17/06/2024

    Per Internet

    Formulari de sol·licitud

    Inicia . Ves a Formulari de sol·licitud

    La sol·licitud de la subvenció l’heu de presentar mitjançant el formulari electrònic de sol·licitud i la següent documentació: 

    • Projecte narratiu
    • Pressupost del projecte
    • Documentació d'identificació de les entitats agrupades
    • Matriu de planificació i cronograma
  2. 2

    Segon pas

    Aportar documentació, al·legar o desistir

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Per aportar documentació, fer al·legacions o desistir de la subvenció, heu de  presentar el formulari electrònic d’aportació de documentació i caldrà que annexeu la resta de documentació que considereu pertinent.

     

  3. 3

    Tercer pas

    Reformulació

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Si escau, la reformulació l’heu de  presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació de documentació i la següent documentació, segons consta als articles 13.6 i 13.7, de la Resolució EXT/1721/2023, de 18 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions per a projectes de desenvolupament i d'educació global.

    • Formulari associat a la proposta de resolució provisional.
    • Reformulació del projecte
    • Pressupost adaptat d’acord amb la proposta de subvenció
    • Matriu de planificació i cronograma

     

     

     

     

  4. 4

    Quart pas

    Sol·licitar vista de l'expedient

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    La sol·licitud de vista de l’expedient l’heu de  presentar mitjançant el formulari electrònic d’aportació de documentació i la següent documentació,segons consta a l'article 13.8, de la Resolució EXT/1721/2023, de 18 de maig, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions per a projectes de desenvolupament i d'educació global.

    • Sol·licitud de vista d'expedient
  5. 5

    Cinquè pas

    Rebre la resposta de l'Administració

    Base reguladora 12.3 L’òrgan competent per instruir el procediment és la persona responsable de l’Àrea de Gestió de Convocatòries i l’òrgan competent per a la concessió de subvencions és la direcció [...]

    Base reguladora 12.3 L’òrgan competent per instruir el procediment és la persona responsable de l’Àrea de Gestió de Convocatòries i l’òrgan competent per a la concessió de subvencions és la direcció de l’ACCD.

    Base reguladora 12.4 El funcionament de la comissió de valoració i la seva composició es publica a la convocatòria corresponent a través de la plataforma de tramitació mitjançant la qual es va formalitzar la sol·licitud, Tràmits gencat, i està integrada per la persona instructora de la convocatòria, la presidència de la comissió de valoració i un mínim de 5 tècnics o tècniques de l’ACCD.

    La convocatòria de la comissió de valoració es pot adreçar, perquè participin en la sessió d’aquest òrgan col·legiat, un/a lletrat/da de l’ACCD que actua amb funcions d’assessorament a la comissió i un/a representant tècnic/a de la direcció general competent en matèria de cooperació al desenvolupament. Aquestes persones assisteixen a les sessions amb veu però sense vot.

    El règim de funcionament de la comissió de valoració, en tot allò que no prevegin aquestes bases, s’ajusta a les normes aplicables als òrgans col·legiats.

    Base reguladora 12.5 La comissió de valoració ha d’avaluar les sol·licituds presentades i emetre l’informe que ha d’incloure el resultat de l’avaluació de les sol·licituds. L’informe serveix de base per a la proposta de resolució de l’òrgan instructor. Si l’òrgan que fa la proposta no segueix l’informe esmentat, ha de motivar-ne la discrepància.

    Base reguladora 12.2 El procediment de concessió de la subvenció és en règim de concurrència competitiva. El termini màxim per notificar i emetre la resolució és de sis (6) mesos a comptar de l’endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini, si no s’ha dictat i notificat una resolució expressa, la sol·licitud s’entén desestimada per silenci administratiu, d’acord amb el que s’estableix en l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

    Base reguladora 15.1 L’òrgan instructor també formula  la proposta de resolució definitiva de concessió de les subvencions, a la vista de la proposta de resolució provisional, la documentació addicional presentada per les entitats proposades com a beneficiàries i de les comprovacions d’ofici corresponents i l’eleva a l’òrgan resolutori.

    La resolució definitiva ha de detallar les al·legacions presentades i si han estat estimades o desestimades en base en base a l’informe emès per la comissió de valoració.

    Base reguladora 15.2 La resolució de concessió i de denegació de subvencions s'ha de notificar mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

  6. 6

    Sisè pas

    Rebre l'ajut

    Base reguladora 18.1 Prèviament al reconeixement de l'obligació de cadascun dels pagaments, l'òrgan instructor ha de comprovar d'ofici si la persona beneficiària està al corrent de les obligacions [...]

    Base reguladora 18.1 Prèviament al reconeixement de l'obligació de cadascun dels pagaments, l'òrgan instructor ha de comprovar d'ofici si la persona beneficiària està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com no tenir deutes de cap mena amb la Generalitat de Catalunya ni subvencions pendents de justificar a l’ACCD un cop exhaurit el termini de justificació. La signatura de la sol·licitud de subvenció per part de la persona beneficiària implica l'autorització per fer-ne la comprovació. En cas de deutes de les obligacions amb la Generalitat, l’Administració tributària i la Seguretat Social que estiguin legalment ajornats, es considera que l’entitat beneficiària compleix amb el requisit d’estar al corrent de les obligacions.

    Base reguladora 18.2 Un cop es notifiqui la resolució de subvenció, es procedirà a l’abonament d’una bestreta del 95 % de l’import de la subvenció. El segon pagament, del 5 % restant, es tramitarà quan l’ACCD aprovi l’informe final justificatiu de la subvenció.

    Base reguladora 18.3 En cas d'agrupació d'entitats, l'entitat sol·licitant és la que rep els pagaments i distribueix a la resta de les entitats l'import corresponent, d'acord amb la resolució d'atorgament.

  7. 7

    Setè pas

    Presentar recurs

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Per presentar un recurs a la subvenció, heu de  presentar el formulari electrònic d’aportació de documentació i caldrà que annexeu la resta de documentació que considereu pertinent.

  8. 8

    Vuitè pas

    Presentar documentació d'actuacions de seguiment

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    La presentació de la documentació de les actuacions de seguiment l’heu de  fer mitjançant el formulari electrònic d’aportació de documentació i la documentació prevista en la base reguladora 20.

    • Formulari de les dades relatives als Plans Interdepertamentals i els recursos derivats dels projectes subvencionats
    • Informe de seguiment
    • Memòria de seguiment del projecte
    • Informe de seguiment econòmic

     

Data d'actualització 20.01.2025
Loading...

No saps per on començar?

Vols saber quins ajuts i serveis poden encaixar millor amb la teva empresa?

Explica’ns què busques i t’ajudarem a trobar-ho

Segueix les xarxes socials d’ACCIÓ

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Canal ètic
  • Mapa web
  • Política de cookies
  • Preguntes freqüents