Què has de saber?
És una borsa de personal interí de l'Administració de justícia a Catalunya, que desenvolupa les seves funcions en els òrgans judicials, fiscalies i oficines judicials a Catalunya. Està formada pels cossos següents:
- gestió processal i administrativa
- tramitació processal i administrativa
- auxili judicial
- metges forenses
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A totes les persones que hagin obtingut el títol del cicle formatiu de grau mitjà de tècnic en gestió administrativa, perfil professional àmbit jurídic i del certificat de realització o convalidació de les pràctiques en òrgans i oficines judicials, fiscalies i altres serveis de l'Administració de justícia.
De l'3 de juliol de 2025 al 17 de gener de 2026.
A la sol·licitud de participació cal adjuntar:
- Títol o resguard del títol de grau mitjà de tècnic en gestió administrativa, àmbit jurídic.
- Certificat de la qualificació mitjana global del curs.
- Certificat o convalidació de realització de les pràctiques en òrgans i oficines judicials, fiscalies i altres serveis de l'Administració de justícia.
- Documentació que acrediti els requisits previstos a la base 5.1 de la Resolució de convocatòria.
- Documentació que acrediti els mèrits previstos a la base 4 de la Resolució de convocatòria i al·legats al formulari de sol·licitud. Només es valoren els obtinguts fins al 30 de setembre de 2017 que tinguin a veure amb les funcions a fer, i es divideixen en els apartats següents:
- Formació i experiència jurídica: titulacions acadèmiques, cursos de matèries relacionades amb l'Administració de justícia, superació de proves selectives i experiència professional com a advocat, procurador i graduat social.
- Coneixement de català: certificat de nivell o d'equivalència
- Antiguitat: només es té en compte el temps de serveis prestats a l'Administració de justícia.
La documentació corresponent als requisits i mèrits cal digitalitzar-la prèviament o adjuntar la còpia autèntica del document original, en cas contrari no es tindrà en compte.
L'Administració pot requerir la presentació de la documentació que acredita el compliment dels requisits que inclouen les declaracions responsables dins el formulari de sol·licitud.
Persones amb discapacitat igual o superior al 33%
- Dictamen de l'equip multiprofessional competent en relació amb les funcions desenvolupades a l’Administració de justícia (base 5.1.h de la Resolució JUST/1755/2017). Aquest dictamen acredita la compatibilitat funcional per exercir les tasques.
- En cas de no tenir el dictamen en el moment de presentar la sol·licitud, adjunta qualsevol document que acrediti la discapacitat i, en el termini d'al·legacions, presenta el dictamen.
Consulta la base 2 de la resolució de la convocatòria
Aquest tràmit és gratuït.
Àmbits territorials i partits judicials
La borsa s'organitza en una única demarcació, Catalunya, amb quatre àmbits territorials: Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Al formulari, cal demanar 3 partits judicials, com a mínim, que poden correspondre a un àmbit territorial o més.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licita
Terminis
Del 03/07/2025 al 17/01/2026 -
Segon pas
Consulta l'estat del tràmit
A l'apartat Estat de les meves gestions. A l'Àrea privada, si has fet la sol·licitud amb certificat digital.
- A l'apartat Estat de les meves gestions.
- A l'Àrea privada, si has fet la sol·licitud amb certificat digital.
-
Tercer pas
Rep la resposta de l'Administració
Com rebré la resposta?
Com rebré la resposta?
- Nota informativa amb les sol·licituds que s'han presentat: es publica a la pàgina de la Borsa d'interins de l'Administració de justícia.
- Llista de les persones incorporades a la borsa: es publica a la pàgina de Consulta de la borsa d'interins.
- Els integrants de la llista de funcionament de persones opositores s'ordenen a la borsa segons la puntuació obtinguda en les proves selectives.
Puc presentar al·legacions?
Sí, mitjançant la bústia de contacte.

Tràmits relacionats