Què has de saber?
Les fundacions que tenen la consideració d'estrangeres, d'acord amb la legislació estatal, i desenvolupin majoritàriament les seves funcions a Catalunya han d'establir una delegació i l'han d'inscriure en el Registre de fundacions.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital. La documentació que aporteu fora d’aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Un cop generada la carta de pagament, s'ha de fer l'ingrés de la taxa en el termini de 10 dies hàbils. Si transcorregut aquest termini no s'ha abonat l'import corresponent, s'entendrà la sol·licitud com desestimada i es tancarà el procediment.
A les fundacions estrangeres que vulguin exercir les seves activitats de forma estable a Espanya i que desenvolupin majoritàriament les seves funcions a Catalunya.
Es pot inscriure en qualsevol moment.
Per inscriure en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya delegacions de fundacions estrangeres, cal aportar la documentació següent que ha d’estar traduïda al català o al castellà:
1. Còpia autèntica de l’escriptura autoritzada per notari espanyol per la qual s’elevi a públic l’acord de l’òrgan de govern competent de la fundació estrangera per la qual s’aprova establir una delegació de la fundació a Catalunya. L’acord de l’òrgan de govern de creació de la delegació de la fundació a Catalunya ha de contenir:
- La voluntat d’establir una delegació de la fundació a Catalunya.
- Els documents i les dades que acreditin la constitució de la fundació estrangera de la qual es vol establir la delegació, d’acord amb la seva llei nacional.
A més, per verificar la naturalesa jurídica de la figura que en el país d’origen es conceptua com a fundació, cal que consti la normativa a la qual està sotmesa la fundació (cal presentar un certificat d’incorporació que faci referència a la legislació aplicable).
Els documents expedits en l’Estat d’origen de la fundació acreditatius de la seva constitució i legalitzats degudament pel consolat o l’ambaixada espanyols o el consolat a Barcelona del país d’origen de la fundació estrangera sol·licitant o, si s’escau, amb la corresponent postil·la, de conformitat amb el que preveu el Conveni de La Haia, d’octubre de 1961. - Les finalitats de la fundació.
- La declaració que les activitats que es duran a terme són sense ànim de lucre.
- El certificat de l’acord de govern de la fundació pel qual s’aprova establir una delegació a Catalunya.
- La denominació que ha d’incloure el terme “delegació de la fundació (...)”
- El domicili de la delegació a Catalunya i l’àmbit territorial d’actuació, que ha de ser principalment a Catalunya.
- La identificació de les persones que exerceixen la representació de la delegació i dels òrgans de govern que la integren, l’acceptació per aquestes del càrrec pels quals se’ls nomena.
2. Una certificació acreditativa de l’acord de l’òrgan de govern de la fundació, en la qual consti l’aprovació del primer pla d’actuació de la delegació i la previsió patrimonial o dotacional per a dur-lo a terme, així com el projecte de la viabilitat econòmica dels dos primers anys de funcionament de la delegació i de les activitats previstes (article 331-7.2 en relació amb l’article 336.1.3 del Llibre III del Codi civil de Catalunya).
85,25 €
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant.
Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
Passos a fer
-
Primer pas
Inscriure
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de representant, de persona vinculada, o de persona física.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Quina és la resposta de l'Administració?
L'organisme competent ha de portar a terme la inscripció en un termini màxim de tres mesos. Si l'Administració no respon en aquest termini es pot entendre que la inscripció s'ha dut a terme. Si [...]
L'organisme competent ha de portar a terme la inscripció en un termini màxim de tres mesos. Si l'Administració no respon en aquest termini es pot entendre que la inscripció s'ha dut a terme. Si es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep:
- L’ofici de notificació de la resolució d’inscripció.
- La resolució d’inscripció.
Pel contrari, si no es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep un escrit a on es detallen els aspectes que cal rectificar i/o la documentació necessària perquè la inscripcíó es pugui fer efectiva.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.