Articles i altres publicacions
Els Estats Units representen un mercat molt atractiu per a empreses catalanes del sector del tèxtil i la moda. Des de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions d'ACCIÓ a Miami es posa en marxa el nou servei US Fashion Consulting amb el suport d’experts del sector per acompanyar les empreses que vulguin exportar i introduir-se al mercat dels Estats Units.
Els Estats Units són el primer consumidor mundial, amb un mercat potencial de més de 323 milions d’habitants. És un mercat atractiu per a tot tipus de sectors i indústries, però ho és particularment per al tèxtil i la moda catalans. Per ajudar aquestes empreses a obrir-se camí al mercat estatunidenc i conèixer les seves particularitats, ACCIÓ posa en marxa el nou servei US Fashion Consulting de la mà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami, amb el suport d’experts en l’àmbit de la moda. Aquest serveix ofereix un acompanyament a mida a les empreses catalanes interessades en introduir-se als Estats Units, expandir la seva presència o redefinir la seva estratègia al país segons les seves necessitats i experiència.
La directora de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami, Conchita Muñoz, i la consultora de l’Oficina experta en el sector, Anna Socías, resumeixen en una sessió en línia les principals claus per exportar tèxtil i moda als Estats Units. Per la seva banda, les empreses Tocotó Vintage i Yerse expliquen la seva experiència mitjançant el servei US Fashion Consulting d’ACCIÓ. Recuperem les principals claus que s’han de tenir presents per introduir la moda catalana als Estats Units:
- Centrar els esforços per donar-se a conèixer: L’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami calcula que el mercat potencial del sector de la moda i el tèxtil als Estats Units pot arribar als 100 milions d’habitants, amb tendències que reforcen les oportunitats de negoci d’aquest àmbit per a les empreses catalanes, com l’interès creixent de la moda masculina, l’estil athleisure i l’augment de les vendes en canals en línia. A més, el sector tèxtil dels Estats Units depèn en gran mesura de la importació, ja que la major part de les grans marques compren els seus productes d’Àsia i Amèrica Llatina. Però tot això també implica que hi hagi molta competència internacional, perquè les marques més importants d’arreu del món hi estan presents. En definitiva, els Estats Units ofereixen moltes possibilitats al tèxtil i la moda catalans, però cal centrar els esforços en la promoció i el màrqueting per arribar al consumidor americà.
- Conèixer els diferents territoris: Els Estats Units són un país molt gran i ple de diversitats. Per introduir-s’hi amb èxit, cal conèixer les particularitats de cada territori i adaptar-se als gustos i necessitats dels seus consumidors. Cal entendre com es divideixen els territoris al sector de la moda, ja que no és el mateix dirigir-se a un client del sud-est del país que a un altre del centre. És un error tractar el conjunt dels Estats Units com un sol mercat i mirar d’entrar-hi amb una única estratègia per al conjunt del país, com també ho seria intentar vendre a la Unió Europea sense considerar les particularitats de cada territori. Cal definir una estratègia concreta per cada àrea.
- Entendre el rol dels intermediaris: Una figura clau del mercat estatunidenc de tèxtil i moda és la del representant. Aquests professionals compten amb un gran coneixement del mercat i amb contactes molt rellevants, a més de tractar-se d’un gran connector entre les empreses de moda i els seus clients potencials. És necessari entendre com poden ajudar l’empresa, quines comissions impliquen els seus serveis i de quina manera treballen els territoris. Trobar el representant idoni és un pas fonamental per introduir-se a botigues de producte multimarca i saber en tot moment on es venen els productes de cada empresa i quina és la resposta del públic.
- Dominar el backoffice i considerar els timings d’entrega: Tot allò vinculat al servei postvenda, com pot ser l’atenció al client, la logística o la gestió dels pagaments són qüestions fonamentals que cal tenir presents a l’hora de definir una estratègia d’entrada als Estats Units. Sovint, sense l’acompanyament d’un expert en el sector, l’empresa desconeix el detall d’aquestes qüestions que, d’altra banda, s’han de dominar per poder treballar en aquest mercat. Es pot facturar des d’Europa encara que es vengui als Estats Units? Quant de temps té una empresa de moda per presentar els mostraris de les seves col·leccions? Quina és la millor política de devolucions per al client nord-americà? Dominar tots aquests detalls que no es veuen fàcilment, són imprescindibles per a l’èxit del negoci.
- Trobar el millor canal: L’e-commerce és un dels principals canals per vendre moda i tèxtil als Estats Units i des de fa temps, concentra un creixement que s’ha de tenir en compte en l’actualitat. De fet, la moda i els accessoris són els productes més venuts online, per sobre del turisme o la tecnologia, segons indiquen les expertes de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami. D’altra banda, els pop-up stores i els showrooms (espais efímers on només s’exposa el producte per després comprar-lo en línia o través d’un representant), que requereixen en certa mesura una menor inversió, són també espais a tenir presents a l’hora d’accedir al client final i donar-se a conèixer al consumidor americà.
Totes aquestes qüestions i moltes altres més es poden tractar en profunditat en les diferents sessions de treball que engloba el servei US Fashion Consulting, una consultoria virtual i completament a mida que s’adapta a les necessitats i dubtes concrets de cada empresa, com ha estat el cas de Yerse i Tocotó Vintage. Demana ara més informació dels Serveis d’internacionalització sectorial!