Articles i altres publicacions
El sector cosmètic polonès té un gran potencial de creixement, s'està demostrant resistent a la crisi i enfoca els seus esforços a l'exportació. Moltes empreses ja estan exportant amb èxit i l'estat ofereix ajudes per accedir a nous mercats.
Per tot, els fabricants polonesos podrien aprofitar el coneixement de les empreses catalanes en matèries primeres, components, additius, envasos, maquinaria i tecnologia.

La cosmètica maquilla el mercat de Polònia
Segons la consultora PMR Research, el sector de la cosmètica a Polònia és resistent a la crisi. Les vendes de 2012 van arribar als 8,6 mil milions de PLN (2,09 mil milions d’EUR) concentrant-se cada cop més en les cadenes de drogueria especialitzada, que des de 2007 han duplicat el seu volum comercial, mentre que van desapareixent les botigues independents.
El gran potencial de creixement del sector cosmètic polonès el confirmen les dades de l’”Euromonitor International”. El mercat de cosmètics polonès l’any 2011 va tenir un valor de 3,3 mil milions d’euros (13,5 mil milions PLN), convertint-se en la sisena posició a Europa. S’estima que el 2012 s’arribarà a 3,4 mil milions d’euros, i el 2016 a 3,6 mil milions d’euros amb una dinàmica de creixement molt superior als mercats tradicionalment més forts com Gran Bretanya, Alemanya, França, Itàlia i Espanya.
El segment que s’està desenvolupant amb més dinamisme són els cosmètics per homes (el seu valor actual és d’uns 1,5 mil milions PLN), i va des de productes per al bany i l’afaitat, fins a cremes per a la cara, gels per a la higiene intima, bàlsams, etc. També estan experimentant un alt creixement de vendes els cosmètics professionals per a gabinets cosmètics i centres SPA. Segons els pronòstics per als pròxims anys, el consum de cosmètics a Polònia anirà augmentant, especialment de cosmètics anti-edat.