La maquinària i la tecnologia guanyen terreny a Polònia
El país experimenta un creixement econòmic que es fonamenta en la fortalesa de sectors com el transport de mercaderies i passatgers, les telecomunicacions i els productes plàstics.
Utilitzem Cookies pròpies i de tercers per a personalitzar el contingut de la web, proporcionar anuncis més rellevants per a vostè i els seus interessos així com per a analitzar el nostre trànsit. També compartim informació sobre com vostè utilitza el nostre lloc web amb els nostres socis d'analítica. A continuació, pot acceptar totes les Cookies clicant el botó "Accepto" o configurar o rebutjar el seu ús clicant
AQUÍ.El país experimenta un creixement econòmic que es fonamenta en la fortalesa de sectors com el transport de mercaderies i passatgers, les telecomunicacions i els productes plàstics.
Contacta'ns!
L’objectiu és impulsar valors de salut i benestar, normalitzar l’esport i promocionar el país a escala mundial, amb el finançament de l’esport d’alt rendiment. El sector dels esports, pel que fa a productes i a serveis recreatius, és fort al país i es preveu que creixi amb el suport de les inversions del sector públic. El sector s’encamina cap a la professionalització, motiu pel qual els productes especialitzats i el suport en serveis relacionats amb l’alt rendiment, són els que el país més demanda.
Principalment es busquen solucions relacionades amb la contaminació de l'aire, la depuració d'aigua o el reciclatge de residus. Les noves solucions s'estan implementant en primera instància a les grans ciutats amb l'ajuda de fons europeus. Així doncs, es presenten oportunitats per a empreses subministradores de maquinària i tecnologies innovadores relacionades amb el sector.
Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci
Vols saber més sobre oportunitats de negoci?
Polònia ha experimentat un creixement econòmic del 4,1% l'any 2019 i presenta oportunitats de negoci per aquelles empreses catalanes dels sectors de la química, l'alimentació, l'educació o les smart cities, entre d’altres.
Com és el mercat del vi a Alemanya, Suïssa i Polònia? En parlem amb les Oficines Exteriors a Berlín i Varsòvia i amb dues empreses: el celler Coma d’en Bonet, que exporta a Alemanya, i amb la importadora a Polònia, Cava Sí!.
La irrupció de les tecnologies de la indústria 4.0 ofereix una nova via per al desenvolupament del negoci internacional de les empreses industrials; un complement als models clàssics de distribució i implantació que segueixen funcionant bé a mercats com Polònia o el Brasil
Les bodegues catalanes tenen bones oportunitats en un mercat madur com el germànic, interessat en producte de major qualitat; i en un país amb un paladar cada cop més educat i amb interès creixent pel vi com el polonès
Les empreses catalanes tenen camp per córrer en sectors com l’alimentació, el packaging i la maquinària. A més, les empreses poloneses també busquen solucions en àmbits com les smart cities. Ho resumeix el director de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Varsòvia, Michal Chabasiewicz.
Polònia és una potència en la indústria de la fusta. Aquest sector dóna feina a 350.000 persones i els seus ingressos s'estimen en més de 90.000 milions PLN. És el quart país del món exportador de mobles, per darrere de la Xina, Alemanya i Itàlia.
L'agricultura a Polònia representa el 3,3% del PIB polonès i empra un total del 13% del total de la població ocupada i, d'altra banda, el 47,4% del total del seu sòl és sòl agrícola. En els últims anys hi ha hagut un creixement en el nombre de finques agrícoles de grans dimensions (+ 50 hectàrees).
El sector de menjar gurmet a Polònia és un dels segments del sector alimentari que han registrat un desenvolupament més dinàmic en els últims anys (amb creixements anuals del 12-15%), superant en molt la dinàmica de desenvolupament del mercat alimentari en la seva totalitat (2,8%).
El sector cosmètic polonès té un gran potencial de creixement, s'està demostrant resistent a la crisi i enfoca els seus esforços a l'exportació. Moltes empreses ja estan exportant amb èxit i l'estat ofereix ajudes per accedir a nous mercats.
Europa es manté, i amb molta diferència, com la principal destinació de les exportacions catalanes. És el "mercat natural" de Catalunya i sol ser la primera estació de les empreses catalanes a l'hora d'internacionalitzar-se. La UE és el bloc comercial més gran del món i Rússia té grans necessitats i una demanda interna insatisfeta. Sònia González ens explica com definir la millor estratègia comercial per exportar al continent europeu.
El 2015, el mercat del llibre polonès ja comptava amb uns 2.000 - 2.500 editors actius i actualment segueix sent fort. A més, Polònia està intentant promocionar internacionalment el seu sistema editorial i busca inversors multinacionals. Exemples d'aquesta iniciativa són la presència com a país convidat a la London Book Fair de 2017 i la BEA de Chicago.