Idees d'experts Michal Chabasiewicz, director de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Varsòvia
Les empreses catalanes tenen camp per córrer en sectors com l’alimentació, el packaging i la maquinària. A més, les empreses poloneses també busquen solucions en àmbits com les smart cities. Ho resumeix el director de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a Varsòvia, Michal Chabasiewicz.
Polònia és actualment el major receptor de fons europeus. Fins al 2020, uns 82.000 milions d’euros regaran les inversions del país en infraestructures, gestió energètica i digitalització. Més enllà d’això, les empreses catalanes poden trobar-hi el seu espai en sectors com l’alimentació, el ferroviari, el packaging o la maquinària industrial i agrícola.
En qualsevol cas, Chabasiewicz adverteix que aportar valor afegit és bàsic per entrar a Polònia. Aconseguir diferenciar el teu producte serà essencial en un país que ofereix importants incentius a la inversió estrangera, especialment en les zones econòmiques especials.
Empreses catalanes com Some, Audax, FCC, Grifols, Comsa, Roca o Applus ja són presents a Polònia. L'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Varsòvia proporciona serveis a mida, adaptats a les necessitats de cada empresa per facilitar la seva entrada al país. La cerca de canals de comercialització, la realització d’estudis de mercat o la recerca de personal són només algunes de les ajudes que ACCIÓ et pot proporcionar des de Varsòvia.