Articles i altres publicacions
Singapur, un dels països amb millor salut econòmica del moment, està vivint un autèntic auge de l'interès per la cosmètica entre la seva població. Tant dones com homes es mostren plenament interessats en productes de salut i bellesa, i tenen una clara predisposició per als productes occidentals de marques reconegudes.

Oportunitat de negoci en cosmètica a Singapur
A Singapur la crisi econòmica mundial només es va notar durant l’any 2009. Des d’aleshores el país ha gaudit d’un creixement econòmic que ha derivat en un augment del poder adquisitiu per càpita (13è país del mon en valor nominal i 3r en paritat de poder adquisitiu (PPA) segons l'FMI el 2011). Aquestes dades fan que el nivell de vida de la població hagi augmentat considerablement els darrers anys, fins a situar-se com un dels països més desenvolupats del món.
En conseqüència, i com passa en la majoria de països amb alts índexs de poder adquisitiu i qualitat de vida, apareixen preocupacions i necessitats noves. Una de les més importants ha estat la preocupació per l’aparença, la salut i la bellesa. Les protagonistes principals han estat les dones, però també i cada cop més, els homes. Així doncs, Singapur té amb una societat on cada dia es dóna més importància a l’estètica i la salut.
A afectes pràctics, a Singapur, les dones tenen el mateix reconeixement i oportunitats dins el mercat laboral que en els països occidentals on hi ha menys discriminació. Una situació diferent, per exemple, de la que es viu a la Xina, el Japó o Corea del Sud. Aquesta informació ens permet veure que la gran majoria de dones tenen la capacitat financera i el poder adquisitiu per invertir en la imatge i cura del seu cos, consumint productes de cosmètica de tot tipus o visitant centres d’estètica especialitzats a la recerca dels millors tractaments.
Els homes també estan cada cop més familiaritzats amb les tendències de la moda i la imatge, que inclouen l’ús de diferents cosmètics, perfums, cremes per la cura de la pell, antienvelliment o aftershaves. L'interès per l’estètica en el sector masculí queda palès en el nombre de revistes per a homes, que està en constant creixement. Els temes d’aquestes revistes són la moda, l’esport, l’estètica i la salut. Revistes com Men’s Health, New Man, Style Man, Men’s Folio o FHM treuen edicions especials per Singapur. Tenint en compte que Singapur té una població d’uns 5 milions d’habitants, això demostra que és un sector que cal tenir en compte.
En general, a la població de Singapur li agrada provar productes nous i està oberta a marques noves relacionades amb el sector de la cosmètica que provinguin del mercat occidental, un mercat que durant els darrers anys ha dominat les importacions de productes de cosmètica al país. La resta d’importacions a Singapur procedeixen majoritàriament del mercat asiàtic, on el Japó i Corea són els que tenen més popularitat.