Singapur, centre de negoci del sud-est asiàtic
Singapur és un mercat altament desenvolupat, obert, estable i amb una renda per càpita més elevada que la de la majoria de països desenvolupats i un atur pràcticament inexistent. Passa per ser el centre logístic d'Àsia i és un dels llocs del món on és més fàcil fer-hi negocis. Té una fiscalitat molt competitiva, una legislació laboral "pro-business" i l'anglès està consolidat com a idioma de negoci.
Singapur ha fixat per objectiu arribar l'any 2030 a un 30 % d'autodependència alimentària. Actualment més del 90 % dels aliments consumits al país són importats.
Desplegar més opcions de Innovacions i tecnologies per augmentar l'autodependència alimentàriaSense recursos naturals de cap tipus, l'única via per augmentar localment la producció d'aliments és mitjançant solucions tecnològiques. La proteïna alternativa ha generat molt d'interès i inversions als darrers anys si bé al 2023 va enregistrar xifres clarament inferiors, per la lenta comercialització i expansió al mercat. En canvi, el subsector d'alimentació funcional va enregistrar creixements tot i la caiguda del finançament en tots els altres àmbits. Àmbits de potencial en aquest vertical són per exemple els aliments baixos en sucre, d'alt contingut proteïc, especials per a població de la 3a edat o per a la gestió de la diabetis.
Amagar més opcions de Innovacions i tecnologies per augmentar l'autodependència alimentària