Articles i altres publicacions
Sud-àfrica és un mercat on les cadenes de gran distribució juguen un paper cada vegada més important en el model de distribució al consumidor final. La gran distribució o mass market és un sector de l'economia sud-africana que ha gaudit d'un gran creixement aquests últims anys, estimulat per la creixent classe mitjana negra i per la situació econòmica favorable del mercat.
Oportunitat de negoci en el gran consum a Sud-àfrica
Les cadenes de gran distribució són actives en tots el sectors de consum a Sud-àfrica: alimentació, cosmètica, higiene, farmacèutic, moda, articles de decoració, productes per a la llar, electrònica, mobles i molts altres productes.
A causa de l'existència de grans cadenes de distribució locals o introduïdes també en els mercats veïns, Sud-àfrica distribueix als mercats de la zona el 63% dels productes que importa: alimentació, roba, productes químics, farmacèutics. La producció sud-africana local dirigida al gran consum és de bona qualitat però no aconsegueix assolir la demanda. Al voltant del 30% de productes consumits localment són fabricats a l’àmbit local i la resta s'importa.
Les grans cadenes com Pick & Pay, Shoprite, Clicks (cosmètica, farmàcia, higiene), Edgars (moda),... estan en un procés d'expansió a l’Àfrica Subsahariana: Namíbia, Botswana, Moçambic o Zàmbia.