Casos d'empresa Salgot
Valeri Salgot, director general de l'empresa, i Joan Parareda, responsable d'R+D, expliquen com han finançat els seus projectes d'innovació i la importància de la col·laboració amb altres agents.
També presenten el seu darrer projecte basat en l'ecoinnovació, l'Ecogranja Salgot. Amb la granja han obert una nova línia de productes ecològics que els ha permès ampliar mercats i reforçar la imatge i notorietat de la marca.
7 claus de Salgot per innovar
- Com innova Salgot?. La innovació forma part de l’ADN de l’empresa. Salgot innova per diferenciar-se. La innovació és un punt clau dins de la filosofia i l’estratègia de l’empresa
- Sol o acompanyat?. Sempre acompanyat i tenint molt en consideració els diferents agents, empreses, universitats i centres de recerca, ja que aporten molt coneixement a l’empresa
- Imprescindibles per innovar. Nosaltres en remarquem tres. El primer imprescindible és la motivació, ja que és essencial en qualsevol tipus de projecte. També és molt important saber tenir cura de la marca que hi ha darrera ja que, al cap i a la fi, forma part de la carta de presentació. Per últim, és primordial definir una bona estratègia
- Un èxit. El llançament de la línia Ecosalgot, que més enllà de ser una línia de productes ecològics permet treure al mercat aliments funcionals
- Un fracàs. Una de les coses que vam fer malament en un inici va ser que vam voler innovar a corre cuita i, com a conseqüència, ho vam fer d’una forma desestructurada i desordenada. És molt important tenir una bona planificació i destinar recursos específics
- Una innovació per al futur. Fomentar encara més l’alimentació saludable a perfils de primeres edats i sèniors
- Un consell per als qui volen innovar. El millor consell que podem donar és que s’ha de tenir una bona planificació, tant dels recursos com dels terminis, i s’ha de tenir molt clar cap a on vols dirigir el teu producte. Aquestes són algunes de les claus de l’èxit
Idees Força
- El 2006 l’augment de les marques blanques i commodity, va saturar els mercats i Salgot va dissenyar el seu primer pla estratègic d’R+D+i amb els objectius de:
- Donar continuïtat a l’estratègia de diferenciació amb productes premium
- Elaborar productes innovadors, més sans i sostenibles
- Crear una nova línia de productes ecològics
- L'any 2009 van crear la primera granja d'R+D en producte ecològic que hi ha a l'Estat espanyol
- El 2015 l’empresa va crear un departament d’R+D+i específic
- A través d’ACCIÓ, Salgot va presentar 3 projectes RIS3CAT i va participar als programes de cupons a l’ecoinnovació i a la internacionalització