Casos d'empresa Cooltra
Jordi Tomàs, director de màrqueting de Cooltra, explica com han introduït tecnologies punteres per optimitzar la gestió i el funcionament del servei.
Tomàs també explica quines col·laboracions han estat necessàries perquè el projecte vegi la llum, i en especial, com han plantejat la comunicació del servei com un dels elements clau per al seu èxit.
Com innova Cooltra
- Com innova Cooltra? Apostant per les noves solucions de mobilitat adaptades als nous temps, com són la mobilitat compartida o la mobilitat elèctrica, entre d’altres. I utilitzant sempre la tecnologia i recursos punters
- Sol o acompanyat? En un principi sols, tot i que és cert que per a cada projecte es compta amb els millors proveïdors que hi ha al mercat per ajudar a oferir un servei encara millor
- Imprescindibles per innovar. Tenir un bon equip, ganes i accés a bons recursos –ja no només econòmics o materials, sinó tenir l’habilitat d’escollir i comptar amb els millors
- Un èxit. eCooltra Motosharing
- Un fracàs. Més que fracàs intern de projecte com a empresa és un fracàs global: la mobilitat elèctrica. Des de Cooltra apostem, any rere any, per aquest sistema de mobilitat, però la societat no està encara acostumada al seu ús
- Una innovació per al futur. eCooltra Motosharing. El nou sistema de mobilitat compartida amb flota elèctrica, que funciona utilitzant tant sols l’smartphone. També la conscienciació de la societat sobre la mobilitat elèctrica
- Un consell per als qui volen innovar. Passió, dedicació i persistència. Són tres paraules clau per aconseguir innovar i fer-ho amb èxit
Idees Força
- Cooltra ha invertit més de 2 milions d’euros en el projecte del motosharing
- El seu model de negoci és totalment escalable
- El motosharing ofereix solucions de mobilitat sostenible: permet complementar el transport públic, substitueix el vehicle privat, redueix CO2 i gasos contaminants i estalvia sorolls a la ciutat
- L’empresa dóna molta importància als col·laboradors i proveïdors
- Cooltra no disposa de departament específic d’R+D sinó que considera que tots els treballadors han de fer innovació permanent
- A nivell comunicatiu, l’empresa ha fet campanyes above the line, de màrqueting online, de màrqueting al carrer, de relacions públiques, a través del boca-orella, de membres i d’embaixadors