Casos d'empresa The Eat Out Group
Pot tenir èxit la cuina mediterrània a l'Índia? The Eat Out Group ha demostrat que sí. Amb onze marques en el sector de la restauració, set-cents restaurants (aproximadament un 60% de propis i un 40% de franquiciats), el grup ha obert amb gran èxit tres restaurants de FresCo a Delhi, a l'Índia, i és a punt d'obrir-ne el quart.
La clau de l'èxit: analitzar el target de públic a qui s'adrecen (una classe mitjana creixent) i adaptar el servei i producte al paladar i mercat locals.
Idees Força
Tenir un gran portafoli de marques permet tenir moltes sinergies entre cadascuna de les marques, tant des del punt de vista operatiu de l’economia d’escala de compra com des del punt de vista de la innovació.
És estratègicament indispensable l’adaptació del concepte a la realitat del país on et vols implantar. S’ha d’analitzar el mercat, el màrqueting, l’operativa, etc. per adaptar al màxim el concepte al mercat i poder tenir èxit. És bàsic anar guiat per un soci local operatiu, que coneix el mercat, per poder fer l’adaptació necessària. La comunicació amb aquest soci, si cal visitant-lo, és essencial.
La nostra estratègia és buscar proveïdors locals, crear supply chain en el mercat local per poder facilitar al soci local l’abastament de producte.
Els mercats emergents estan en una fase d’expansió, d’entrada de nous conceptes de tot el món. En entrar-hi, pots créixer alhora amb tota l’evolució del mercat.