Casos d'empresa Bodegues Torres
Dedicar-se a la producció de vins és una activitat d'allò més antiga. Aquest fet, però, no impedeix que la innovació i la recerca més avançades hi puguin tenir cabuda. Les Bodegues Torres són un autèntic laboratori per tal de millorar els processos de producció i la qualitat dels vins. I tot plegat des de la consciència mediambiental de reduir les emissions de CO2.
Innovació vinícola compromesa amb el medi ambient
Bodegues Torres és una empresa familiar, que amb una política d’autofinançament i reinversió dels beneficis, ha aconseguit consolidar-se des de Vilafranca del Penedès com una de les bodegues de referència al nostre país. I no tan sols això, la seva presència internacional ja arriba a més de 140 països amb tota la seva gamma de vins i brandis. Entre els seus productes hi ha des de clàssics com el Sangre de Toro o el Viña Sol, a vins de màxima qualitat com el Grans Muralles.
La seva dilatada trajectòria en el món vinícola no ha suposat, però, que perdin en cap moment la voluntat d'innovar. Els mercats més avançats comencen a evolucionar cap a un model més sostenible, i Torres ha decidit avançar-se a les necessitats futures i començar a implantar tot tipus de mesures que permetin produir vins millors que contaminin menys. Fonts de Torres asseguren que “l’aposta per la sostenibilitat permet assegurar el futur de l’empresa a 20 o 30 anys vista”.
Idees Força
Les exigències mediambientals cada cop seran majors. Adaptar-s’hi amb previsió garanteix el futur de l’empresa.
Els projectes d’innovació poden integrar més gent a banda dels del departament d’R+D. És una manera de motivar i donar al·licients als treballadors.
Els residus que genera l’activitat productiva també poden ser una oportunitat de negoci, com el carbó vegetal que s’aconsegueix amb la piròlisi dels ceps antics.
L’aposta per la sostenibilitat també és un valor de marca.