Casos d'empresa Apícola Rossend Margalef
L'essència floral de Catalunya, continguda en la mel que elabora l'Apícola Rossend Margalef, ha conquerit un paladar tan exigent com el japonès. Les claus per obtenir el reconeixement internacional han estat oferir un producte de reconeguda qualitat i explotar el posicionament de la marca Catalunya.
Al país asiàtic, un mercat sovint complicat, els clients volen conèixer fins a l'últim detall del procés de producció i de la procedència de la mel.
Idees Força
- Cal buscar un valor afegit al producte per poder vendre al mercat internacional. Rossend Margalef ho ha aconseguit posicionant-se com un producte gurmet de qualitat a través d'un procés de producció gairebé artesanal.
- La participació en fires internacionals permet crear una xarxa de contactes que pot ser decisiva per obrir les portes al mercat internacional.
- Entrar en nous mercats comporta nous reptes com adaptar el procés de producció, l'empaquetatge i l'etiquetatge per complir l'exigència dels clients.
- Cal saber jugar amb el valor afegit que pot donar la marca. Catalunya està ben valorada dins del mercat nipó. L'etiquetatge en català contribueix a enfortir el valor de la marca del producte.