ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Japó

La potència del sol naixent

El Japó és la tercera economia mundial, darrere dels Estats Units i de la Xina. 172 milions d'habitants amb un alt poder adquisitiu el fan un dels mercats més atractius per fer-hi negocis i invertir-hi.

Oportunitats de negoci al Japó i a l'Extrem Orient

Alimentació

Japó

Alimentació


Alimentació i sector gurmet

El Japó és un mercat atractiu d'un alt poder adquisitiu, però és necessari elaborar una estratègia de brànding encertada.

Desplegar més opcions de Alimentació i sector gurmet

Al Japó, algunes de les oportunitats del sector alimentari són —a part dels productes gurmet en envasos de disseny— els productes que es puguin associar a la salut, com ara els aliments orgànics, els ingredients naturals en substitució d’additius i conservants i els productes amb traçabilitat i lliures d’antibiòtics. Alguns productes es poden beneficiar de l’EPA (l'acord d'associació econòmica UE-Japó) que entra en el seu tercer any a partir d’abril de 2021. Els productes com ara la carn de porc, la xocolata, les galetes, el formatge natural, la mel, els caigudes de taxes aranzelàries dels quals són graduals, comencen a tenir mèrits de l'acord.

Amagar més opcions de Alimentació i sector gurmet
Vins, caves i begudes

Japó

Vins, caves i begudes


Vi, cava i aperitius

L'any 2019, va entrar en vigor el tractat de lliure comerç entre la UE i el Japó (EPA). La tassa aranzelària de vi va ser eliminada des del primer dia del tractat i els vins europeus són cada dia més consumits al Japó.

Desplegar més opcions de Vi, cava i aperitius

Aquest canvi està causant una situació molt més competitiva que abans per a vins i caves que intenten a arribar al mercat a partir d'ara. L’oficina de Tòquio intenta un enfocament col·lectiu l'any 2021 per connectar cellers de vins i caves catalans amb importadors japonesos: "Catalan Wine Japan". Productes de la gastronomia mediterrània, com el pernil, les olives, etc., s’acolliran més com a productes quotidians i familiars, a mesura que augmenti el consum de vi i cava.

Amagar més opcions de Vi, cava i aperitius
Smart Cities

Japó

Smart Cities


Nova aposta per l’e-government

El nou govern de Suga ha posat com una de les prioritats la promoció de la digitalització de l'administració (e-government).

Desplegar més opcions de Nova aposta per l’e-government

Per a la reconstrucció de ciutats i infraestructures, de cara al futur tindran oportunitats els materials, els productes o les tecnologies relacionats amb les ciutats intel·ligents, amb l'eficiència energètica, la mobilitat sostenible i les energies renovables.

Amagar més opcions de Nova aposta per l’e-government
Logística, e-commerce i distribució

Japó

Logística, e-commerce i distribució


El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Pel que fa als canals de comerç electrònic, comencen a tenir ocasions que productes estrangers explorin possibilitats de comerç electrònic.

Desplegar més opcions de El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Per als productes digitals, hi hauria més possibilitats de provar comerç electrònic que productes consumidors ordinaris, com ara productes d'alimentació, moda, o begudes. Els sectors logístics i da distribució són sectors complicats amb barreres per a les empreses estrangeres al Japó. Per a aquests productes ordinaris, els canals de comerç electrònic competeixen amb els importadors clàssics i podrien causar problemes.

Amagar més opcions de El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Japó: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial