La potència del sol naixent
El Japó és la tercera economia mundial, darrere dels Estats Units i de la Xina. 172 milions d'habitants amb un alt poder adquisitiu el fan un dels mercats més atractius per fer-hi negocis i invertir-hi.
Utilitzem Cookies pròpies i de tercers per a personalitzar el contingut de la web, proporcionar anuncis més rellevants per a vostè i els seus interessos així com per a analitzar el nostre trànsit. També compartim informació sobre com vostè utilitza el nostre lloc web amb els nostres socis d'analítica. A continuació, pot acceptar totes les Cookies clicant el botó "Accepto" o configurar o rebutjar el seu ús clicant
AQUÍ.El Japó és la tercera economia mundial, darrere dels Estats Units i de la Xina. 172 milions d'habitants amb un alt poder adquisitiu el fan un dels mercats més atractius per fer-hi negocis i invertir-hi.
Contacta'ns!
En conseqüència, es busquen i desenvolupen diferents formes de col·laboració amb les empreses i els clústers estrangers, de tal manera que aquest mercat ofereix molt bones oportunitats per a les empreses catalanes més innovadores. Aquesta oportunitat s'estén a les empreses d'assistència sanitària (Healthcare), ciències de la vida (Life Science) i bellesa (Beautycare).
Al Japó, algunes de les oportunitats del sector alimentari són —a part dels productes gurmet en envasos de disseny— els productes que es puguin associar a la salut, com ara els aliments orgànics, els ingredients naturals en substitució d’additius i conservants, i els productes amb traçabilitat i lliures d’antibiòtics. Alguns productes es poden beneficiar de l’EPA (l'Acord d'associació econòmica UE-Japó).
Aquest canvi és una oportunitat esperada per finalment poder competir amb els productes xilens, que s’han vist afavorits durant aquests anys pel que fa als aranzels. La introducció de més varietat de productes europeus influirà en el gust dels consumidors japonesos. Productes de la gastronomia mediterrània, com el formatge, el pernil, les olives, etc., s’acolliran més com a productes quotidians i familiars, a mesura que augmenti el consum de vi i cava.
Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci
Vols saber més sobre oportunitats de negoci?
L’Índex d’intensitat exportadora analitza en quins mercats les vendes de les empreses catalanes a l’exterior tenen més marge de millora i camí per recórrer
El Japó és un dels mercats més importants del continent asiàtic i les empreses catalanes hi tenen oportunitats de negoci clares centrades en els sectors l’alimentació i els productes gurmet, l’automoció i moto, el mèdic i la biotecnologia i les smart cities, entre d'altres.
Catalunya és una gran productora de carn de porcí dins de la Unió Europea, i exporta sobretot a França, Japó i la Xina. Augmentar les vendes a l’exterior a l’Àsia i Austràlia és un dels reptes del sector i l’objectiu d’un dels seminaris de l’última edició de la Setmana de la Internacionalització
L’acord d’associació econòmica entre la UE i el Japó, que ha entrat en vigor aquest 2019, elimina pràcticament totes les barreres aranzelàries en un sector on especialment els productors catalans de vins, caves i carn de porc se’n poden beneficiar
Un sistema sanitari proper a l’europeu que facilita l’entrada a Nord-Amèrica i el mercat innovador per excel·lència que ha d’afrontar un important envelliment de la població. Dues cares d’una mateixa moneda que s’erigeixen en grans oportunitats per a la biotecnologia catalana
En l’edició d’enguany es va lliurar a Jacinto Roca i Josep Mitjà, cofundadors de Wuaki TV –ara Rakuten TV– el Premi a la Trajectòria Emprenedora que s’atorga als emprenedors d’una empresa de màxim 10 anys de vida que hagi tingut una trajectòria de creixement reconeguda.
Yuko Kijimoto, directora de l'Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio, ens dóna les claus per expandir o consolidar l'empresa catalana al Japó, apuntant els sectors que més estan creixent al país asiàtic.
Oriol Farrés és politòleg especialitzat en Relacions Internacionals. Des del CIDOB, ha desenvolupat una extensa carrera d'investigació en política comparada i anàlisi de conflictes sobretot a la regió de l'Àsia i el Pacífic, alhora que coordina l'Asia Pacific Yearbook.
Empresa biotecnològica de gran tradició, l'Institut Prous exporta el seu coneixement a mercats com el japonès, on la indústria farmacèutica té un gran potencial. Josep Prous, vicepresident de recerca i desenvolupament de l'empresa, explica la seva experiència en el creixement de la companyia i la seva implantació al mercat nipó.
Ningú no discuteix que la zona de l'Àsia i el Pacífic s'erigeix com el principal motor de creixement econòmic mundial pels propers anys. Per tal d'aprofitar les oportunitats que presenta un mercat de 3.500 milions de persones, cal eliminar els prejudicis sobre la llunyania o les barreres idiomàtiques o culturals. Àlex Rubies ens explica perquè Àsia està avui més propera que mai de les empreses catalanes.
És un mercat interessant per a les empreses catalanes del sector de l'automoció, com també dels subsectors vinculats. D'altra banda, també hi ha espai per a les empreses innovadores del sector que ofereixen solucions relacionades amb la tecnologia de control automàtic, el vehicle connectat, els vehicles de piles combustibles i els vehicles elèctrics.