Casos d'empresa
Shoulderpod s'ha especialitzat en el disseny i la fabricació d'accessoris professionals per a telèfons intel·ligents que permeten treure més rendiment de la càmera del mòbil o utilitzar-la a nivell professional.
Shoulderpod està pensada per al mercat global i s'ha internacionalitzat per tot el món. Apple distribueix els seus accessoris a Europa i al Pròxim Orient, i l'empresa compta amb grans clients de cadenes de televisió, com la britànica BBC o la irlandesa RTE, que utilitzen els seus productes per al moviment mobile journalism. A l'edició 2016 del Mobile World Congress presentaran els nous ginys per convertir l'smarthpone en un equip professional de fotografia i filmació.
Redefinir el model de negoci
Els fundadors de Shoulderpod són una parella de Barcelona, l’enginyer industrial, Enrique Fisancho, i l’arquitecta, Ana María Vicens. Inicialment, havien engegat l’empresa Tambakunda, un estudi de disseny de producte. Però, arran de la crisi, es van adonar que al sector industrial a Catalunya li costava demandar idees innovadores. També van constatar que l’exportació de disseny de productes a l’estranger era complicada. Va ser aleshores quan van reorientar-se a la producció dels seus propis dissenys en lloc de vendre’ls. I van optar pel sector ‘mobile’, una tendència empresarial universal, que permet revolucionar els models de negoci i convertir-los en altament rendibles. D’entrada, van iniciar una campanya de crowdfunding, però no van aconseguir l’objectiu que s’havien marcat. En qualsevol cas, aquesta experiència els va servir d’aprenentatge, de campanya comunicativa i de màrqueting, i també els va obrir la porta d'inversors de l’entorn més proper (les anomenades 3F Family & Friends & Fools), que van apostar per la seva idea. Així, a finals del 2013 van crear Shoulderpod i van començar a vendre els seus accessoris per a smartphones al mercat nacional i internacional a mitjans del 2014. En uns mesos, Apple es va posar en contacte amb l’empresa, interessats en distribuir el seu producte per Europa i el Pròxim Orient a través de les Apple Stores, i van signar un acord.
Marca ‘Barcelona’
La marca ‘Barcelona’ és un valor important de posicionament i màrqueting dels productes de Shoulderpod. Aposten pel lema “designed and industrially crafted in Barcelona”, que és una forma de distingir-se de l’enorme competència de productes sense ànima i sense cognom. Barcelona, en aquest cas, funciona com una garantia de disseny d’avantguarda, qualitat i denominació d’origen. Shoulderpod és una empresa pensada per al mercat global, amb un model de negoci basat en la qualitat i l’originalitat dels seus productes i també en la integració dels processos de disseny i producció, i compta amb acords estratègics amb grans distribuïdors internacionals. De fet, el 95% de les seves vendes són internacionals. En un any l’empresa ja era rendible, el 2015 va facturar 325.000€ i té previsions de seguir creixent, innovant en els seus productes i expandint-se internacionalment.
Shoulderpod s'ha especialitzat en el disseny i la fabricació d'accessoris professionals per a telèfons intel·ligents que permeten treure més rendiment de la càmera del mòbil o utilitzar-la a nivell professional.
Perfil digital Shoulderpod:
Idees Força
Shoulderpod neix arran d’un procés de redefinició de negoci.
L’empresa ha aconseguit un posicionament competitiu al mercat en només dos anys.
Es recolzen en la marca ‘Barcelona’ per diferenciar-se de la competència.
El 95% de les vendes de Shoulderpod són a nivell internacional.
Apple distribueix els productes de Shoulderpod a través de les Apple Stores i Apple stores online d'Europa i el Pròxim Orient.
Cadenes de televisió europees, com la BBC, utilitzen els seus accessoris per al mobile journalism.
Una campanya de crowdfunding no superada, va permetre a l’empresa aprendre dels errors, fer una campanya de màrqueting i aconseguir la inversió de Family, Friends & Fools.
El Mobile World Congress ha servit de plataforma de llançament de l’empresa i els ha donat visibilitat al mercat.