Casos d'empresa Construccions Solius
Si hi ha un sector que s'ha vist afectat per les dificultats de l'actual context econòmic, aquest és el de la construcció. Això no ha impedit, però, que empreses del ram hagin sabut reorientar-se per sobreviure i, fins i tot, provar de créixer.
Construccions Solius, tradicionalment dedicada a l'obra pública, ha implementat un canvi estratègic amb èxit.
ACCIÓ ha donat suport a Construccions Solius en el seu creixement i millora competitiva mitjançant el Programa 360º Competitivitat, que ajuda a definir i desplegar l'estratègia de l'empresa i a implantar millores operatives per optimitzar la gestió empresarial.
Un model de negoci sòlid en el sector de la construcció
Nascuda fa trenta anys amb un caràcter local i un àmbit d’actuació enfocat a atendre les necessitats d’obra pública catalana, Construccions Solius va anar creixent lligada al territori. “Hem volgut establir lligams forts amb els col·laboradors i els clients perquè ens tinguin confiança”, explica el director general de l’empresa, Francesc Garcia Guindulain. Però si hi ha un adjectiu que descrigui la seva actuació durant aquestes tres dècades, aquest és prudent. “Hem actuat sempre amb prudència per guanyar-nos aquesta confiança de clients i col·laboradors, i d’aquesta manera hem anat diversificant geogràficament fins tenir oficines a Madrid, Oviedo, Milà i Panamà”, descriu el responsable de Construccions Solius.
Idees Força
Cal diversificar clients, cercar-los també al sector privat.
La implantació de millores operatives ha d’acompanyar la nova estratègia.
Quan es redueixen els ingressos cal prestar encara més atenció a l’eficiència interna per ser més rendible.