ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Com adaptar-se a les tendències de consum de vi i cava

Presentacions i altres materials

Les tendències de consum de vi i cava han variat en els últims anys, en part degut a la crisi. Presentem estratègies enfocades a les empreses del sector per a resistir i consolidar el seu posicionament envers les noves tendències.

Imatge

Fonamentalment, aquests canvis en les tendències del consum comporten una sèrie de recomanacions per amdós sectors, tant pel que fa al vi i al cava com per a la indústria del suro.

Vitivinícola:

  • Preparar-se davant la modernització del distribuïdor: respondre al repte del canal discount, estar preparat
  • Per gestionar creixements futurs de grups de compra i estar al dia en logística i operacions, entre d'altres
  • Microsegmentar i explotar totes les oportunitats del mercat: atendre als micromercats
  • Enfocar-se als segments mes rendibles
  • Treure nous productes
  • Invertir proactivament en publicitat i revisar els formats i l'efectivitat dels mitjans empleats

Suro:

  • Anticipar-se a les noves evolucions de producte
  • Innovar en tecnologia productiva
  • Mesurar en temps real la penetració dels taps alternatius
  • Defensar la posició en els mercats tradicionals i penetrar en mercats emergents
  • Influir en les decisions sobre tapament
  • Enfortir la marca 'suro' al segment mig-baix del vi
  • Revertir la 'mala premsa' generada pel TCA
  • Recuperar quota de mercat respecte als substitutius
  • Posicionar-se com a especialistes en 'tapament'
  • Evolucionar tècnicament el producte: oxidació, reducció, altres gustos
  • Aconseguir una relació de confiança amb els productors de vi