Idees d'experts Thaïs Zorrilla i Ricard Sanz
VÍVELUS és una startup que forma part del Pla Embarca d'Start-Up Catalonia a Girona. Vívelus comercialitza experiències basades en oficis, tradicions, cultura, llegendes i artesania de cada zona, que les persones viuen en primera persona, convertint-se en protagonistes.
Thaïs Zorrilla va trobar unes nessecitats del mercat del turisme el qual Vívelus.com està explotant a Catalunya, però amb una mirada a Espanya i a Europa.
Thaïs Zorrilla i Ricard Sanz
Vívelus.com potencia el turisme local moltíssim, oi?
I donem a conèixer també les tradicions. Oferim des de la possibilitat de fer de pastor, de fer formatge o de fer cervesa artesana fins a conèixer les ciutats des del punt de vista de l’herència de les cultures que hi han viscut o les rutes amb les quals es combina gastronomia i vinicultura tradicional...
Posa'm un exemple de com feu viure les tradicions.
Fa poquet hem creat unes rutes turístiques per viure les tradicions del territori durant tot un dia. Com ara viure una tarda-nit com ho feien els pescadors de la Costa Brava, en una barraca típica, fent una sardinada o suquet de peix amb rom cremat, interactuant amb un petit grup d'havaneres que canten sense micròfons ni altaveus.
Heu trobat, sens dubte, el vostre espai en aquest món tant trillat com el de la promoció turística.
I tant. Amb la nostra plataforma, els operadors turístics nacionals i internacionals troben un ampli catàleg d’experiències i rutes que poden vendre als seus clients per completar el seu paquet turístic. Però, a més, també agrupem experiències d’agències de viatges, entitats, etc.. que l’usuari final pot comprar directament.
Vaja, que oferiu un paquet d'experiències de tradicions i costums locals.
Identifiquem, creem, agrupem i comercialitzem un catàleg d'experiències turístiques amb les quals es viuen els oficis, les tradicions, els costums, les llegendes del territori amb l'objectiu que tots els agents implicats les trobin fàcilment i puguin comprar-les o vendre-les.
Per què el sector turístic d'experiències i no un altre més vinculat al vostre passat laboral? D'on sorgeix la idea de muntar vivelus.com?
Perquè això agrada al consumidor. I nosaltres som consumidors d’aquest tipus d’experiències i vam trobar una sèrie de necessitats en el sector que creiem que podem satisfer tant des del punt de vista dels agents comercialitzadors passant pels productors i creadors d'activitats i acabant pels usuaris finals... d'aquí neix vivelus.com.
"Vam trobar una sèrie de necessitats en el sector que creiem que podem satisfer."
Emprenedors o reemprenedors?
Reemprenedors... Fa 10 anys vam muntar una altra empresa que vam haver de tancar. Van ser dos anys molt intensos en la nostra vida professional, amb moments molt bons i de no tant bons però dels quals vam aprendre moltíssim.
Què serà Vivelus.com d’aquí a tres anys?
L'objectiu de Vivelus.com és ser el primer majorista d'experiències de turisme cultural i creatiu, inicialment en l'àmbit de Catalunya, però també a l'àmbit nacional. Esperem el 2018 haver consolidat el catàleg a la resta d'Espanya i tenir la plataforma de comercialització totalment desenvolupada. I quan les agències de viatges, tour operadors ... puguin comprar i vendre al turista aquest tipus d'experiències, en paquets o en activitats puntuals, exportarem el model de negoci a d'altres territoris europeus.
I on trobaré Thaïs Zorrilla i Ricard Sanz d'aquí a tres anys?
Al peu del canó de Vívelus! Hi confiem molt en el projecte!