Oportunitats de negoci internacionals
Panamà va autoritzar la inversió estrangera en el sector de la mineria metàl·lica més gran d’Amèrica Central i d’una inversió aproximada de 9.500 M$, facilitant una concessió d’explotació minera des del 2019 per 40 anys, que es va rescindir al 2024.
Malgrat la paralització d’operacions al Panamà, s’està definint un pla de manteniment de la mina que requerirà —des del 2026— l’execució d’operacions permanents de gestió de la mina. Aquestes requeriran la contractació d’equipament, tecnologia industrial i de control, serveis tècnics especialitzats de gestió de riscos ambientals d’explotacions mineres i serveis de manteniment industrial de les instal·lacions del complex miner (central de cogeneració, port i terminal d’extracció del mineral, instal·lacions de tractament del mineral de coure, etc.).
S’obriran, per tant, espais de col·laboració per a proveïdors i empreses internacionals amb experiència en explotacions mineres.