Què has de saber?
Si has presentat una reclamació economicoadministrativa davant l'òrgan tributari que va dictar l'acte contra el que estàs reclamant, mitjançant aquest tràmit podràs:
- Respondre a un requeriment de la Junta de Tributs de Catalunya.
- Presentar els escrits o sol·licituds relacionats amb la teva reclamació.
- Demanar la revisió de la resolució que s’ha dictat.
Aquest tràmit només s'obre si s'ha presentat la reclamació economicoadministrativa davant l'òrgan tributari que va dictar l'acte contra el que estàs reclamant.
Consulta la pàgina de la Junta de Tributs de Catalunya per obtenir més informació.
Organisme responsable
A les persones físiques o jurídiques que estan tramitant una reclamació economicoadministrativa.
Abans que es dicti la resolució:
- Si has rebut un requeriment: el termini que fixi.
- Si vols aportar més documentació: abans que es resolgui la teva reclamació.
Un cop s'ha dictat la resolució: Consulta els terminis.
Abans que es dicti la resolució:
- La que consti al requeriment.
- La que vols aportar.
Un cop s'ha dictat la resolució:
- La que serveixi de fonament per revisar la resolució.
- Per respondre a requeriments o aportar documentació: que no s'hagi resolt la teva reclamació.
- Per demanar la revisió de la resolució: si no estàs d'acord amb la resolució de la teva reclamació, en determinats supòsits, s'obre la possibilitat que puguis sol·licitar-ne la revisió, mitjançant un recurs d'anul·lació, un recurs extraordinari de revisió o altres procediments especials de revisió.
Aquest tràmit és gratuït.
Passos a fer
-
Primer pas
Presenta la documentació
Per fer aquest tràmit has de disposar de l’idCAT mòbil o un certificat digital.
-
Segon pas
Consulta l'estat del tràmit
Consulta l'estat del tràmit a:
Consulta l'estat del tràmit a:
- Àrea privada (amb l'idCAT Mòbil o el certificat digital).
- Estat de les meves gestions (amb el codi ID del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi ID del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rep la resposta de l'Administració
Quan rebràs la resposta?
Quan rebràs la resposta?
La Junta de Tributs de Catalunya emet una resolució en un termini màxim d'un any (procediment general) o de sis mesos (expedients de quantia inferior a 6.000 euros o 72.000 euros si es tracta de reclamacions contra bases o valoracions), a comptar de la data de la interposició de la reclamació.
Com rebràs la resposta?
- Si has fet el tràmit per internet, rebràs un correu electrònic o un SMS amb l’enllaç a la notificació. Pots accedir-hi a través de l’Àrea privada.
- Si no has acceptat rebre notificacions electròniques, rebràs la notificació per correu postal.
Pots presentar un recurs?
Sí, en alguns casos, consulta les opcions que tens.
Els terminis són:
- Recurs d'anul·lació: 15 dies, a comptar de la data en què s'ha notificat la resolució.
- Recurs extraordinari de revisió: 3 mesos, a comptar des que heu conegut nova documentació o des que la sentència judicial ha esdevingut ferma.
- Altres procediments especials de revisió: depèn de la causa. Consulta els terminis.

Tràmits relacionats