Què has de saber?
L'objectiu d'aquesta convocatòria és incentivar la gestió forestal per tal de restaurar els danys forestals de les masses forestals afectades per danys biòtics.
Presentació de sol·licituds: fins al 5 de juny de 2025, inclòs.
Finalització de treballs: fins al 30 de setembre de 2026, inclòs.
Justificació: fins al 15 d'octubre de 2026, inclòs.
A persones físiques i jurídiques titulars de terrenys forestals de titularitat privada i les seves associacions.
- Presentació de sol·licituds: fins al 5 de juny de 2025.
- Finalització de treballs: fins al 30 de setembre de 2026, inclòs.
- Justificació: fins al 15 d'octubre de 2026, inclòs.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Informació necessària per a la identificació de la persona sol·licitant (segons la Directiva 2013/324/UE) del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de juny de 2013).
- Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en el dret que en deixi constància, si s'escau.
- En el cas de persones jurídiques, documentació acreditativa de la representació amb què s'actua, si no s'ha inscrit en un registre públic o en el Registre electrònic general de la representació.
- En el cas de persones jurídiques, còpia de les escriptures i/o els estatuts registrats de l'entitat sol·licitant, si s'escau.
- Certificat actualitzat d'inscripció en el registre administratiu corresponent emès l'any de la convocatòria.
- En el cas de persones jurídiques, certificat de l'acord de l'òrgan competent per a sol·licitar l'ajut i acceptar els compromisos corresponents.
- Memòria descriptiva de l'actuació a realitzar, signada per la persona sol·licitant o el seu representant.
- Pressupost de l'actuació a realitzar, desglosat per partides i conceptes de despesa i signat per la persona sol·licitant o el seu representant.
- Vectors digitals que identifiquin cartogràficament les diferents actuacions sol·licitades.
- Si és el cas, l'autorització dels copropietaris per sol·licitar i percebre l'ajut. Autorització dels copropietaris.
- Si és el cas, l'autorització de la propietat a l'associació per sol·licitar i percebre l'ajut. Autorització de la propietat.
En cas que els documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud d'acord amb les bases ja figurin en poder del Centre de la Propietat Forestal, la persona sol·licitant podrà no presentar-los, declarant la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats, sempre que no s'hagin produït modificacions, no hagi prescrit el seu període de vigència i no hagin transcorregut més de 5 anys des de la finalització del procediment pel qual es va lliurar.
Per a totes les persones sol·licitants:
- No estar sotmès/a a les causes que impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 99 del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- No haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat, llevat del supòsit previst en l'apartat 5 d'aquestes bases, referit a la concurrència amb altres ajuts. En el cas d'haver obtingut subvencions per a les mateixes despeses subvencionables procedents de qualsevol de les administracions o entitats públiques nacionals o internacionals, cal especificar-ne la quantia, la data de concessió o l'ens concedent.
- Complir la quota de reserva legal de llocs de treball en la plantilla per a la integració social de persones amb discapacitat, tal com estableix la legislació vigent, si s'escau.
- En cas d'empreses amb una plantilla igual o superior a 25 persones, disposar de mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball.
- En el cas d'empreses i entitats, no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. En el cas d'empreses de 50 treballadors o més, a més, disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes, d'acord amb el que estableix l'article 1 del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per garantir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació.
- No haver rebut ajuts que hagin estat declarats il·legals o incompatibles per la Comissió Europea o, si s'escau, havent rebut aquests ajuts, haver procedit al seu reemborsament o pagament en un compte bancari bloquejat.
- En el cas d'associacions i fundacions, tenir els seus estatuts adaptats a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, abans del 31 de desembre de 2012. En el cas de fundacions, a més, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant el protectorat, d'acord amb l'article 336.3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- En el cas d'agrupació de persones físiques o jurídiques, aquesta agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció que preveuen l'article 100.4 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i l'article 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- No estar subjecte a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat l'ajut il·legal i incompatible amb el mercat interior.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Conceptes subvencionables:
- Tallada de la vegetació afectada i tractament de les restes generades en els casos de danys biòtics en masses de coníferes afectades per Matsucoccus sp. dels municipis de les comarques següents: la Selva, el Gironès, el Baix Empordà, el Maresme i el Vallès Occidental, inclosos en la declaració oficial de la Direcció General d'Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi emesa el 2 de febrer de 2018, i el grau d'afectació també haurà de ser superior al 20% dels arbres existents dins la zona afectada.
- Tallada de vegetació afectada i tractament de restes generats per danys biòtics en pinedes per decaïment, afavorit per l'afectació de Diplodia sapinea dels municipis següents: Igualada i Òdena (l'Anoia), Castellgalí, Sant Salvador de Guardiola, Sallent i Santpedor (el Bages), Castellví de Rosanes i Martorell (el Baix Llobregat), Fogars de la Selva i Maçanet de la Selva (la Selva) i d'Olius i Navès (el Solsonès).
- Tallada de vegetació afectada i tractament de restes generats pel decaïment de les pinedes de pi marítim (Pinus pinaster) dels municipis següents: Cassà de la Selva, Celrà, Girona, Juià, Llambilles, Madremanya, Sant Martí Vell i Quart (el Gironès).
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar l'ajut
Terminis
Del 06/05/2025 al 05/06/2025Aquest tràmit només es pot fer per internet, mitjançant l'aplicació SIDER. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Trucant al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la individualment per mitjans electrònics és de 6 mesos, a comptar des de la data en què finalitza el [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la individualment per mitjans electrònics és de 6 mesos, a comptar des de la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds.En cas de manca de resolució expressa, la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.
Quina resposta es rep?
L'òrgan competent per resoldre és el director gerent del Centre de la Propietat.El servei de notificacions electròniques ofereix una adreça electrònica que actua com a dipòsit de les notificacions electròniques i que compleix els requisits i les garanties de seguretat exigits per la legislavió vigent.
Rebreu un avís, sense efectes jurídics, del dipòsit de les vostres notificacions, per correu electrònic o missatge curt a la bústia o al telèfon o telèfons indicats.
D'acord amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 56.4 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, del règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, des del moment del dipòsit de la notificació per part del Departament, disposeu de 10 dies naturals per a la visualització o rebuig.
Si transcorregut el termini de 10 dies naturals no heu accedit a l'adreça electrònica o hi heu accedit però no heu visualitzat la notificació, s'entendrà com a rebutjada. Des del moment en què s'accedeix al contingut de la notificació, s'entén que aquesta ha estat practicada. Des del moment en què es rebutja la notificació, es considera practicada.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució del director gerent del Centre de la Propietat Forestal, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la persona titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.
En el cas de silenci administratiu, el recurs d'alçada davant la persona titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació es podrà interposar en qualsevol moment a comptar a partir de la data en què s'exhaureixi el termini per resoldre i notificar, tal com estableix l'apartat anterior.
-
Quart pas
Justificar
Els terminis de presentació de finalització de les actuacions i de justificació són els següents:
- Finalització de les actuacions: fins al 30 de setembre de 2026, inclòs.
- Justificació: fins al 15 d'octubre de 2026, inclòs.
Documents de finalització de treballs:
- Sol·licitud de pagament.
- Còpia de la documentació acreditativa de la titularitat de la finca o finques objecte d'actuació (Nota simple del Registre de la Propietat o escriptura pública, registrada i completa)
Documentació de justificació de treballs:
- Factures i comprovants de pagaments.