Què has de saber?
Ajuts a les universitats i resta dels agents del sistema de recerca, desenvolupament i innovació a Catalunya, per desenvolupar projectes amb impacte social del coneixement orientats a l’abordatge i a la millora dels reptes globals, emmarcats en els Objectius del Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030, i enfocats al territori i/o a la comunitat i cultura universitària del sistema de recerca i coneixement català.
Els projectes susceptibles de ser finançats hauran d'orientar les seves accions de promoció de l’impacte social del coneixement dels projectes s’han d’orientar com a mínim a 1 dels 17 Objectius i fites del Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 a la societat catalana.
Les accions dels projectes a finançar hauran de comptar amb una estratègia activa per aconseguir l’impacte social amb les següents orientacions:
- Tenir una orientació a l’impacte social de manera transversal, en totes les fases del seu desplegament.
- Comptar, des d’una perspectiva de ciència oberta, amb la participació significativa dels agents interessat/des en l’objecte de la recerca o en la problemàtica identificada, així com dels usuaris/àries que seran destinataris/àries de l’impacte esperat.
- Preveure accions de retorn, difusió, transparència i divulgació.
- Incloure l’anàlisi i l’avaluació dels resultats i de l’impacte social esperat.
- Incorporar, en la seva formulació, una estratègia per al foment de la perspectiva de l’impacte social del coneixement en el si de la seva entitat sol·licitant, des d’una visió estratègica i de sistema, a partir de la incidència vers actors clau, fomentant així la sostenibilitat de l’actuació proposada.
Tots els tràmits d'aquesta convocatòria són de tramitació telemàtica obligatòria. Has d’utilitzar el formulari específic.
Termini de presentació de sol·licituds: del 13 de gener al 6 de març de 2025, a les 14:00 h (hora local Barcelona), ambdós inclosos.
Contacte: agarciavalls@gencat.cat
Si tens dubtes consulta les preguntes freqüents dels ajuts IMPACTE de l'any 2024.
AVÍS IMPORTANT:
El document Memòria completa i detallada del projecte d'ajuts IMPACTE 2024 s'ha actualitzat. La versió correcta és la "versió 3". Si tens la versió anterior, accedeix i descarrega't la nova per assegurar-te que tens el document correcte. Trobareu informació dels canvis de la nova versió en aquest document.
El document Pressupost total d'ingressos i despeses del projecte d'ajuts IMPACTE 2024 s'ha actualitzat. La versió correcta és la "versió 2". Si tens la versió anterior, accedeix i descarrega't la nova per assegurar-te que tens el document correcte.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
- A les universitats del sistema universitari de Catalunya.
- Als centres de recerca públics i privats.
- A les fundacions hospitalàries.
- A les infraestructures científiques i tècniques singulars (ICTS) amb personalitat jurídica pròpia i seu a Catalunya.
- Centres del Consell Superior d’Investigacions Científiques, situats a Catalunya.
Per optar a l'ajut caldrà que les entitats sol·licitants treballin juntament amb una entitat de la societat civil (associacions, fundacions, organitzacions no lucratives no governamentals), ens locals o altres entitats de caràcter públic del territori. La col·laboració entre entitats s'ha de justificar mitjançant un conveni de col·laboració que s'ha de presentar en el moment de sol·licitar l'ajut.
Termini de presentació de les sol·licituds: del 13 de gener de 2025 fins al 6 de març de 2025 a les 14 h (hora local Barcelona), ambdós inclosos.
Documentació que s’ha d’adjuntar al formulari:
- Memòria completa i detallada del projecte - v3 (20.02.2025), segons model normalitzat.
- Pressupost total d'ingressos i despeses del projecte (versió 2), amb indicació de les fonts o possibles fonts de finançament, segons model normalitzat. El pressupost ha d'incloure totes les despeses desglossades per concepte i els ingressos previstos.
- Conveni de col·laboració amb l'entitat o entitats que participin en el projecte conjuntament amb les universitats oi la resta d’agents del sistema de recerca, desenvolupament i innovació de Catalunya.
AVÍS IMPORTANT:
El document Memòria completa i detallada del projecte d'ajuts IMPACTE 2024 s'ha actualitzat. La versió correcta és la "versió 3". Si tens la versió anterior, accedeix i descarrega't la nova per assegurar-te que tens el document correcte. Trobareu informació dels canvis de la nova versió en aquest document.
El document Pressupost total d'ingressos i despeses del projecte d'ajuts IMPACTE 2024 s'ha actualitzat. La versió correcta és la "versió 2". Si tens la versió anterior, accedeix i descarrega't la nova per assegurar-te que tens el document correcte.
Quantia dels ajuts
La quantia del projecte pot ser com a màxim de fins a 25.000,00 euros, dels quals es finançarà com a màxim el 80% de la despesa elegible (20.000,00 euros). L'entitat beneficiària haurà d'aportar el 20% restant en forma de cofinançament.
Període en què s'han de dur a terme les actuacions
El període d'execució dels projectes és de 18 mesos que començaran a comptar des de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de la resolució definitiva de concessió dels ajuts.
Avaluació i selecció
L'avaluació es farà per persones externes i expertes de la comunitat científica, d'acord amb el Reglament d'avaluació de l'AGAUR, i d'acord amb els criteris i les puntuacions següents:
- Adequació, capacitat de transformació i innovació del projecte (20 punts).
- Actuacions i metodologia (25 punts).
- Grau d'impacte sobre la societat i el territori (35 punts).
- Qualitat i viabilitat de l’agrupació (10 punts).
- Factibilitat del pla de treball i cronograma presentats (10 punts).
Tenint en compte els criteris anteriors, la comissió de selecció fixarà la nota de tall mínima per accedir als ajuts. Com a resultat de l'avaluació es generarà un valor d'avaluació científica i tècnica final expressat en una escala de l'1 al 10 amb dos decimals.
Les sol·licituds es resoldran, segons disponibilitat pressupostària, mitjançant el procediment de concurrència competitiva. La comissió pot proposar atorgar ajuts de quantitats inferiors a la sol·licitada, d'acord amb l'aplicació dels criteris del punt anterior. En aquests casos, s'ha de mantenir la proporció de cofinançament.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
La sol·licitud, d'acord amb el model normalitzat, l'ha de presentar el representant legal de la institució per via electrònica per mitjà de l'apartat “Tràmits” del web de la Generalitat de Catalunya [...]
Terminis
Del 13/01/2025 al 06/03/2025La sol·licitud, d'acord amb el model normalitzat, l'ha de presentar el representant legal de la institució per via electrònica per mitjà de l'apartat “Tràmits” del web de la Generalitat de Catalunya (<http://web.gencat.cat/ca/tramits>) seguint les instruccions que s'hi preveuen.
L'imprès de sol·licitud consta d'un formulari general i tres documents annexos, que s'han d'adjuntar al formulari, d'acord amb les instruccions del model normalitzat. És imprescindible presentar el formulari amb els annexos per poder passar a la fase d'avaluació.
El formulari incorpora la declaració responsable o acreditativa del compliment dels requisits previstos a la base 2 de les bases reguladores d'aquests ajuts.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
L'ús del formulari específic és obligatori i, per tant, l'incompliment d'aquest requisit tindrà com a conseqüència que la sol·licitud s'entengui per no presentada, d'acord amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?L'Administració té un termini màxim de sis mesos, a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest termini sense [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
L'Administració té un termini màxim de sis mesos, a comptar des de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l’ajut sol·licitat s’entendrà desestimat per silenci.Quina resposta es rep?
La resolució de concessió dels ajuts es notifica mitjançant la seva publicació al tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Per tal de fer-ne una difusió més gran, i a efecte informatiu, es pot consultar el resultat de la resolució a la pàgina web de l’AGAUR. La resolució de concessió ha d’indicar els recursos que s’hi podran interposar.Es pot presentar un recurs?
La resolució exhaureix la via administrativa. Contra aquesta, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president o presidenta de la CEATSC, en el termini d’un mes des de la seva publicació al DOGC, o bé poden interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos des de la seva publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. -
Tercer pas
Acceptar l'ajut
Les entitats proposades han de presentar l'acceptació de l'ajut en el termini de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió.
Les entitats proposades han de presentar l'acceptació de l'ajut en el termini de 15 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió.
L'acceptació de l'ajut es formalitzarà mitjançant un document d'acceptació normalitzat signat pel representant legal de l'entitat que incorporarà el compromís de compliment de totes les condicions que fixin les bases reguladores i la convocatòria.
El document d'acceptació es pot obtenir a la pàgina web de l'AGAUR i s'ha de presentar electrònicament a través del tràmit associat a un expedient AGAUR.
Juntament amb el document d'acceptació, cal aportar la documentació següent:
- El compromís formal de finançament de l’entitat beneficiària, signat per la persona competent, que ha de ser d'un mínim del 20% del cost total del projecte.
- Còpia de l'escriptura de constitució de l'entitat beneficiària i els seus estatuts.
- Còpia del document d'identificació del representant legal de l'entitat beneficiària i document acreditatiu dels poders.
- D'acord amb l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, si l'import dels ajuts concedits és superior als 10.000 euros, cal aportar la declaració responsable de la informació relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-la pública, d'acord amb els criteris corporatius que s'adoptin o, si escau, d'acord amb el desenvolupament reglamentari corresponent. Aquest document es pot substituir per una declaració responsable del representant legal de l'entitat fent constar que aquesta informació es troba publicada a la pàgina web de l'entitat en els termes i condicions establerts per la Llei 19/2014, de 29 de desembre i la resta de normativa d'aplicació.
En cas que alguns d'aquests documents ja s'hagin presentat en convocatòries anteriors de l'AGAUR, no caldrà presentar-los, sempre que l'entitat sol·licitant presenti una declaració en la qual s'especifiquin aquests documents i la data en què es van presentar, i s'hi faci constar que encara són vigents. En aplicació del que estableix l'apartat d) de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha constatat que l'Administració de la Generalitat ja disposa, en el cas de les universitats i els centres de recerca del programa CERCA, d'aquesta informació; en conseqüència, aquestes institucions no han de presentar la documentació que preveuen els apartats b) i c) d'aquesta base.
-
Quart pas
Rebre l'ajut
L'import de l'ajut es lliurarà a l'entitat beneficiària en dos terminis.
L'import de l'ajut es lliurarà a l'entitat beneficiària en dos terminis.
- El primer, corresponent al 80% del total concedit, es farà un cop resolta i notificada la resolució de concessió, sense necessitat de presentar garanties.
- El pagament del 20% restant s'efectuarà un cop verificat que s'ha acomplert la finalitat de la subvenció i s'ha comprovat la justificació, d'acord amb la base que regula la justificació dels ajuts.
-
Cinquè pas
Justificar l'ajut
Les entitats beneficiàries han de justificar l'ajut i acreditar-lo, en el termini d'1 mes després de l'acabament del període d'execució, presentant electrònicament a l'AGAUR la documentació [...]
Les entitats beneficiàries han de justificar l'ajut i acreditar-lo, en el termini d'1 mes després de l'acabament del període d'execució, presentant electrònicament a l'AGAUR la documentació corresponent a través del Tràmit associat a un expedient AGAUR, que es pot trobar a la pàgina web d'AGAUR (<http://agaur.gencat.cat>).
La documentació que cal adjuntar en el tràmit de justificació és la següent:
- Una memòria tècnica de les activitats del projecte, on s'especifiquin els resultats obtinguts.
- Certificació de la gerència o la persona responsable econòmicament de la institució indicant que l'import atorgat s'ha incorporat a la seva comptabilitat i que l'ajut s'ha destinat a la finalitat per a la qual ha estat concedit. En el certificat també hi ha de constar, degudament detallada, la justificació de les despeses efectuades amb els seus imports, d'acord amb els conceptes detallats al pressupost que es va adjuntar a la sol·licitud de subvenció. S'hi ha d'adjuntar una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, identificant-ne el creditor i el document, el seu import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. Si n'hi ha, s'hi han de fer constar les desviacions respecte al pressupost concedit.
- Detall dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència, si escau.
- L'ajut s'haurà de justificar com a màxim 1 mes després de l'acabament del període d'execució.
- El termini d'execució dels projectes és de 18 mesos, a comptar des de la publicació al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya de la resolució definitiva de concessió dels ajuts.
- No s'accepten ampliacions del termini de justificació de les despeses sense una justificació prèvia, que ha d'acceptar, si escau, el director executiu o la directora executiva de l'AGAUR. En cas de sol·licitar l'ampliació, la sol·licitud s'ha de presentar com a mínim un mes abans que finalitzi el període inicial d'execució.

Tràmits relacionats