Què has de saber?
Les empreses concessionàries de serveis públics regulars de transports de viatgers per carretera han de mantenir una comunicació constant amb la Direcció General de Transports i Mobilitat i els diferents Serveis Territorials de Transports pel que fa a la gestió i explotació de la xarxa de transport públic regular.
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Empreses concessionàries de serveis públics regulars de transports de viatgers per carretera dependents de la Direcció General de Transports i Mobilitat.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Les sol·licituds de liquidació de contracte programa s'han de presentar abans del 31 de gener de l'any següent del de finalització del contracte.
En el cas de modificacions de l'itinerari concessional:
- Memòria justificativa de la modificació proposada, on s’explicarà, si escau:
- Les dades de població de les localitats que es volen incloure o suprimir de l’itinerari de la concessió.
- El plànol i la descripció dels nous recorreguts amb expressió dels serveis coincidents.
- La justificació de la disponibilitat dels mitjans necessaris per a l’explotació.
En el cas de modificacions del recorregut i/o parades (que no impliquin la modificació de l'itinerari concessional):
- Plànol de l'itinerari modificat (cal motivar aquesta variació).
En el cas de modificacions del calendari i/o horari:
- Quadre d'horaris i expedicions (cal motivar aquesta variació).
En el cas de modificacions tarifàries:
- Sol·licitud d'acollir-se a l'increment de tarifa.
- Document de proposta de noves tarifes per a la seva validesa.
En el cas de la sol·licitud de liquidacions de contracte programa:
- Recaptació bruta sense IVA, que inclogui els conceptes següents:
- Recaptació per viatgers.
- Recaptació per mercaderies, en el cas de serveis mixtos.
- Ingressos per transport escolar amb reserva de places.
- Aportacions d’altres administracions. Cal presentar una declaració sobre els ingressos, les aportacions o els ajuts obtinguts per part d’altres administracions.
- Total de viatgers transportats.
- Total de quilòmetres útils recorreguts.
- Total d’hores útils de servei.
- Qualsevol altre ingrés produït per la prestació dels serveis de transport objecte d’aquest contracte programa.
- Una liquidació anual per cada servei on es detallin els ingressos obtinguts i les despeses d’explotació desglossades segons les partides del model de costos, aprovat per la Direcció General de Transports i Mobilitat, per poder fer la liquidació definitiva de les actuacions dutes a terme durant l'any de la finalització del contracte.
- Un informe d’un auditor específic sobre el compte d’explotació de cada un dels serveis que formen part del contracte programa amb la determinació dels costos d’explotació dels serveis i on es faci constar que aquests es corresponen amb les dades comptables de l’empresa. També s'ha de fer constar que s’ha dut a terme la imputació dels actius i els costos corresponents de conformitat amb les normes comptables i fiscals vigents en els termes exigits al Reglament CE 1370/2007, del Parlament Europeu i del Consell de 23 d’octubre de 2007, amb referència expressa al compliment de les condicions següents:
- No es podrà imputar al servei públic a liquidar, cap cost variable, cap contribució adequada a costos fixos ni cap benefici raonable que guardin relació amb qualsevol altra activitat del concessionari.
- Els costos del servei públic s’equilibraran mitjançant els ingressos d’explotació i els pagaments rebuts de les autoritats públiques sense possibilitat de transferir els ingressos a un altre sector d’activitat del concessionari.
En el cas d'altra documentació:
- Cal adjuntar la documentació a què fa referència, com ara les estadístiques del servei, la modificació del servei a conseqüència d'afectacions viàries o bé altres informacions que es consideri que l'Administració ha de tenir coneixement.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Serà competent per a la tramitació el servei territorial de transports on transcorri la major part de l’itinerari del servei. En el supòsit de coincidència en el percentatge d’itinerari entre dues o més demarcacions, serà competent el de la demarcació on estigui domiciliada l’empresa sol·licitant.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar o comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
L’hauràs de signar amb idCAT Mòbil o un certificat digital. -
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit des de l’Àrea privada.
Pots consultar l’estat del tràmit des de l’Àrea privada.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?El termini màxim per resoldre i notificar les sol·licituds és de 30 dies, en els supòsits següents:
Quan es rep la resposta?
El termini màxim per resoldre i notificar les sol·licituds és de 30 dies, en els supòsits següents:- La incorporació d'un nou recorregut o la substitució total o parcial de l’existent, amb la finalitat exclusiva d'utilitzar infraestructures viàries que hagin de comportar la millora en l’explotació dels serveis, i quan siguin idèntics els trànsits a servir.
- La modificació de les condicions de prestació del servei que consisteixin en la modificació de l’horari, l’increment del nombre de dies de circulació, l’increment del nombre d’expedicions i l’establiment de noves expedicions parcials.
Si transcorre el termini esmentat sense que s’hagi dictat resolució expressa, s’entendrà estimada la sol·licitud, en els dos supòsits anteriors.
El termini màxim per resoldre i notificar les sol·licituds és de 6 mesos, en els supòsits següents:
- La modificació de l'itinerari concessional.
- La modificació de les condicions de prestació del servei que consisteixin en la disminució del nombre de dies de circulació, el canvi de dates en què es presta el servei, la reducció d’expedicions i la supressió d’expedicions parcials.
- La determinació i modificació dels punts de parades fixos dels serveis regulars interurbans que hagin de fer-se en sòl urbà o urbanitzable.
Si transcorre el termini esmentat sense que s’hagi dictat resolució expressa, s’entendrà desestimada la sol·licitud.
Modificació de les tarifes:
- L'Administració et notificarà si s'accepta l'aplicació ponderada de tarifes d'acord amb el percentatge d'increment publicat per a cada exercici, o bé, en cas de revisió individualitzada, l'acceptació o no de l'augment superior sol·licitat.
Liquidació del contracte programa:
- Un cop comprovada que la documentació presentada és correcta, l'Administració t'enviarà un avís a la teva "Àrea privada" informant-te que s'ha tramès l'expedient per a la liquidació i posterior pagament.
Com es notifica la resolució?
L'Administració t'enviarà un missatge de correu electrònic indicant-te que tens una notificació electrònica a la qual pots accedir:- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (has d'estar donat d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: necessites el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobes el missatge a la bústia d'entrada si us plau, revisa la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques', mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (has d'estar donat d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
- des de l'espai personal 'Àrea privada' de Tràmits gencat, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (has d'estar donat d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposes de deu dies naturals per a la seva acceptació. Si transcorregut aquest termini no has accedit a la notificació, aquesta s'entendrà rebutjada.
Des del moment que accedeixis al contingut de la notificació s'entendrà que aquesta ha estat efectuada (practicada).