Què has de saber?
És la declaració que han de presentar els usuaris amb fonts pròpies d'abastament d'aigua (pous, mines,...) que no hagin de presentar la Declaració de l'ús i la contaminació de l'aigua (DUCA).
Serveix per determinar el cànon de l'aigua, un impost de naturalesa ecològica sobre l'ús que fan els diferents usuaris de l'aigua.
La DID es presenta un cop. Només s'ha de renovar si cal actualitzar dades.
Als usuaris que utilitzen aigua que prové de fonts pròpies i que no han de presentar la Declaració de l'ús i la contaminació de l'aigua (DUCA). És a dir, que no siguin usuaris industrials i assimilables amb un volum anual d'aigua superior a 1.000 m3, l'activitat econòmica dels quals es trobi inclosa en les seccions B, C i D i els grups A032, E360, E383 i J581 de la Classificació catalana d'activitats econòmiques (CCAE-2009).
La DID haurà de presentar-se dins el termini de tres mesos des de l'inici de la captació de l'aigua.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar la declaració
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
En el cas que l'Agència Catalana de l'Aigua accepti la DID procedirà a la liquidació del cànon de l'aigua que prové de fonts pròpies. Si no l’accepta, l’usuari rebrà el requeriment o el tràmit d’audiència corresponent, d’acord amb el procediment d’ofici iniciat, que finalitzarà amb la corresponent resolució.
L'Agència Catalana de l'Aigua, un cop aquesta rebi la Declaració trimestral de volum B6, emetrà la corresponent liquidació per al volum d'aigua de fonts pròpies. Per al volum d'aigua de xarxa, l'entitat subministradora aplicarà el cànon de l'aigua a la seva factura.
Quan es rep la resposta?
El termini per resoldre la DID és de 6 mesos. Si l'Agència Catalana de l'Aigua no respon en aquest termini es considera la DID acceptada. En el cas contrari, l'Agència Catalana de l'Aigua iniciarà el procediment d'ofici escaient.
Es pot presentar un recurs?
La tramitació de la DID finalitza amb la liquidació corresponent del cànon de l’aigua i/o amb la corresponent resolució d’aplicació del tribut. Contra aquesta resolució es podrà interposar, amb caràcter previ, recurs de reposició en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la notificació de la resolució, davant el Director de l'Agència Catalana de l'Aigua, o bé es podrà interposar reclamació economicoadministrativa durant aquest mateix termini, presentant escrit dirigit a l'Agència Catalana de l'Aigua, la qual amb posterioritat el trametrà a la Junta de Finances, en tant que òrgan competent per conèixer de la citada reclamació. No es podran simultaniejar ambdós recursos (articles 223 i 235 de la LGT).
En cas d'interposició de previ recurs de reposició, el termini per a interposar la reclamació economicoadministrativa és d'un mes des del dia següent a la notificació de la resolució del recurs de reposició, o bé el dia següent en què es produeixen els efectes del silenci administratiu (article 225 de la LGT). Més informació: via economicoadministrativa.
-
Tercer pas
Formes de pagament i terminis
En el cas que l'Agència Catalana de l'Aigua liquidi el cànon de l'aigua, podeu domiciliar el pagament o fer l'ingrés en les entitats col·laboradores.
En el cas que l'Agència Catalana de l'Aigua liquidi el cànon de l'aigua, podeu domiciliar el pagament o fer l'ingrés en les entitats col·laboradores.
- Domiciliació. Per fer més àgil el pagament en termini d’aquest tribut, posem a la vostra disposició l’ordre de domiciliació bancària perquè la imprimiu i ens la feu arribar degudament emplenada. Trobareu més informació (formulari, formes de presentació,...) a l'enllaç següent Domiciliació bancària.
- Ingrés. Podeu fer l'ingrés a qualsevol de les nostres entitats col·laboradores que figuren al dors de la liquidació.
El pagament en període voluntari haurà de fer-se en els terminis següents:
- Si la notificació de la liquidació es fa entre els dies 1 i 15 de cada mes, el termini serà des de la data de recepció de la notificació fins al dia 20 del mes següent o, si aquest no fos hàbil, fins a l’immediat hàbil següent.
- Si la notificació de la liquidació es fa entre els dies 16 i últim de cada mes, el termini serà des de la data de recepció de la notificació fins al dia 5 del segon mes següent o, si aquest no fos hàbil, fins a l’immediat hàbil següent.
En el cas que l'entitat subministradora liquidi el cànon de l'aigua, aquesta ho aplicarà a la factura de l'aigua.

Tràmits relacionats