Què has de saber?
Amb el servei de mediació laboral s'ofereix resoldre aquelles situacions que afecten a un col·lectiu que siguin de conflicte o bé puguin esdevenir-ne, i pretén potenciar la via de diàleg i la solució dels conflictes d'interessos. La mediació és una tècnica específica amb una sèrie d'actes que procura millorar la comunicació entre les parts i pot facilitar la resolució de situacions de conflicte. La persona mediadora pot fer propostes d'acord per tal de sotmetre-les a la consideració de les parts.
Aquest tràmit només el pots fer presencialment si ets un particular, en el cas que siguis un subjecte obligat, només el pots fer en línia. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
En cas de fer el tràmit presencialment, també el pots fer electrònicament per tramitació atesa en el cas que sigueu treballadors o els seus representants (excepte en el cas de sindicats o els seus representants, que no es pot fer presencialment).
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
- A les empreses.
- Als/les treballadors/ores o els seus representants.
El servei de mediació es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer presencialment si ets un particular. Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l'idCATMòbil o un certificat digital.
En cas que actueu com a Representant legal del sol·licitant i no esteu inscrit a Representa, heu d’aportar els poders notarials o altres documents que acrediten la capacitat de representació.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
L'autoritat laboral comunicarà la interposició de la sol·licitud de mediació a la part demandada i citarà ambdues parts perquè compareguin a l'acte de mediació. En la compareixença s'intentarà [...]
L'autoritat laboral comunicarà la interposició de la sol·licitud de mediació a la part demandada i citarà ambdues parts perquè compareguin a l'acte de mediació. En la compareixença s'intentarà l'acord entre les parts.