Què has de saber?
És el tràmit per presentar un recurs administratiu contra una resolució o un acte administratiu en procediments tramitats per la Direcció General de Funció Pública del Departament de la Presidència.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
A qualsevol persona física o jurídica interessada en presentar un recurs administratiu contra les resolucions o els actes administratius en procediments tramitats per la Direcció General de la Funció Pública.
Per a la interposició de recursos cal tenir en compte els terminis específicament establerts per la normativa de referència (Llei 39/2015 i Llei 26/2010).
Cal que us descarregueu el formulari de presentació i hi adjunteu:
- El recurs, obligatòriament.
- La documentació acreditativa de la representació, només si s’actua en nom d’una altra persona.
No has de pagar taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la presentació
- Aquest tràmit només es pot fer per internet.
- Per tramitar aquest formulari has de signar digitalment.
-
Segon pas
Aportar documentació
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat es pot aportar documentació:
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat es pot aportar documentació:
- Consultant l'estat del vostre tràmit
- Accedint a l’Àrea privada.
-
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Consulta l’estat del tràmit a:
Consulta l’estat del tràmit a:
- Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital), si ets un particular.
- Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- Telèfon 012 (amb el codi identificador — ID — del tràmit i el DNI/NIF).
- Qualsevol oficina d’atenció ciutadana (OAC), si ets un particular.
-
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com rebré la resolució? Rebràs la resolució mitjançant una notificació electrònica. Pots accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
- Com rebré la resolució?
Rebràs la resolució mitjançant una notificació electrònica. Pots accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
- Quins són els terminis per resoldre els recursos?
Els terminis per a resoldre són els següents:
- Recurs d’alçada: el termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs és de tres mesos (article. 122.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
- Recurs potestatiu de reposició: El termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs és d’un mes (article. 124.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
- Recurs extraordinari de revisió: El termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs és de tres mesos (article. 126.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
Un cop transcorregut el termini màxim per a resoldre sense haver rebut resolució expressa el recurs s’entendrà desestimat.