Què has de saber?
Presentació del formulari de reclamació en matèria d'accés a la informació pública davant d'aquest òrgan independent contra qualsevol Administració catalana i els ens, organismes i entitats que en depenen.
A totes les persones que han sol·licitat una informació a l'Administració i els ha estat denegada totalment o parcial o bé, no han obtingut resposta; a les terceres persones els drets o interessos de les quals es veuen afectats per una sol·licitud d'informació d'altri, i a les administracions, entitats i organismes de tutela dels drets.
Les reclamacions s’han d’interposar dins del termini d’un mes des que ha estat notificada la resolució desestimatòria o transcorregut aquest termini d’un mes no ha obtingut resposta o des que s’ha esgotat el termini de 30 dies per fer efectiu el lliurament material de la informació.
- Còpia de la sol·licitud d’accés a la informació.
- Còpia de la resposta que us ha enviat l’Administració, si s’escau.
- Còpia de l’escrit que heu adreçat a l’Administració en el qual demaneu que faci efectiu el lliurament de la informació, en el cas que la sol·licitud d’accés a la informació que vau presentar hagi estat estimada per silenci administratiu positiu.
- Còpia del recurs de reposició, si s’escau, i de la seva desestimació (si heu interposat un recurs de reposició davant l’Administració contra la qual reclameu, no podreu presentar la reclamació davant la GAIP fins que el recurs sigui resolt expressament o fins que hagi transcorregut un mes des que el vau interposar sense que us hagi estat notificada.
Haver presentat una sol·licitud d’informació pública a l’Administració que hagi estat resolta insatisfactòriament o no hagi estat contestada i que compleixi les condicions següents:
- Que hagi estat presentada dins de termini.
- Que acrediti la identitat de la persona reclamant.
- Que l'Administració contra la qual es reclama estigui inclosa dins de l’àmbit d’actuació de la GAIP.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Es pot sol·licitar un procediment de mediació per a la solució del conflicte acordat entre les parts. Si no se sol·licita o si no s’assoleix un acord, la GAIP resoldrà posant fi a la via administrativa.
Per a més informació pots consultar la pàgina web de la GAIP.
Passos a fer
-
Primer pas
Reclamar
-
Segon pas
Aportar documentació
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
La GAIP es compromet a resoldre de forma expressa totes les reclamacions dins del termini de dos mesos.
La GAIP es compromet a resoldre de forma expressa totes les reclamacions dins del termini de dos mesos.