Què has de saber?
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital.
La documentació que aporteu fora d’aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A col·legis professionals inscrits en el Registre.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Certificat de l'acord de l'assemblea general extraordinària d'aprovació de la segregació.
- Informe del Consell de Col·legis Professionals.
- Memòria justificativa de l'acord de segregació.
147,75 €
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant. La justificació del pagament de la taxa només s'exigeix en el moment d'iniciar la prestació del servei. Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
L’acord d’escissió territorial d'un col·legi professional l’ha d’adoptar la junta o l'assemblea general extraordinària del col·legi professional afectat, tant si es produeix per divisió com per segregació. En aquest sentit es requereix el vot favorable de la majoria absoluta dels col·legiats de ple dret, llevat que els estatuts estableixin una majoria més qualificada. L’acord ha de ser aprovat, amb l’informe previ del consell de col·legis corresponent, per mitjà d’un decret del Govern.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quina és la resposta de l’Administració?
Quina és la resposta de l’Administració?
Si es compleixen els requisits legals, els col·legis professionals sol·licitants reben la documentació següent:
-
La notificació de l’aprovació de la segregació.
-
La fotocòpia del decret publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
-
La informació sobre el procediment a seguir perquè s’aprovin els estatuts dels nous col·legis professionals segregats.
En canvi, si no es compleixen els requisits legals, els col·legis professionals sol·licitants reben un escrit en el qual es notifiquen les correccions que cal fer per poder continuar la tramitació de l’expedient de segregació o la resolució de la no tramitació del projecte de decret de segregació.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.
-