Què has de saber?
En els casos que una persona o empresa hagi fet un ingrés indegut de taxes a l’OGE, en pot sol·licitar la devolució.
IMPORTANT! Aquest tràmit només es pot fer quan heu pagat una taxa a l’OGE, on l’entitat EMISSORA és la 510 o 654.
Per buscar l’emissora on heu fet el pagament, cal que mireu la numeració que apareix a la carta de pagament o el justificant de pagament que teniu a la vostra àrea privada sota el CODI DE PROCEDIMENT DE RECAPTACIÓ. Assegureu-vos que els tres darrers dígits de l’Emissora són 510 o 654.
Aquest tràmit només està disponible per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
NO FEU SERVIR AQUEST TRÀMIT PER A SANCIONS DE TRÀNSIT, el tràmit que hauríeu de fer és Sol·licitar la devolució d'ingressos indeguts (sancions de trànsit).
IMPORTANT! Aquest tràmit només es pot fer quan heu pagat una taxa a l’OGE, on l’entitat EMISSORA és la 510 o 654. No és vàlid per a devolució de sancions.
Per buscar l’emissora on heu fet el pagament, cal que mireu la numeració que apareix a la carta de pagament o el justificant de pagament que teniu a la vostra àrea privada sota el CODI DE PROCEDIMENT DE RECAPTACIÓ. Assegureu-vos que els tres darrers dígits de l’Emissora són 510 o 654
Organisme responsable
A persones o empreses que hagin pagat una taxa a l’Oficina de Gestió Empresarial i només quan l’entitat emissora és 510 o 654.
Per saber a quina emissora heu fet el pagament heu de buscar a la carta de pagament o justificant de pagament i comprovar en la numeració de l’emissora que els tres darrers dígits siguin 510 o 654.
Segons la normativa vigent aquests són els supòsits que donen dret a la devolució:
- Quan el pagament (preu públic o taxa) s'hagi fet per duplicat.
- Quan l'import que s'ha abonat sigui superior al que resulti de la liquidació.
- Quan el servei o l'activitat determinants de la taxa o el preu públic no s'arribin a prestar per raons no imputables a la persona interessada.
- Quan l'Administració rectifiqui d'ofici o a instància de part qualsevol error material, de fet o aritmètic, i a conseqüència de la rectificació en resultés un ingrés indegut.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment, un cop s'ha efectuat l'ingrés indegut, dins del termini de quatre anys.
Documentació a adjuntar a la sol·licitud
- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya a creditors i creditores.
- Còpia del justificant de l'ingrés indegut (en el cas de pagament duplicat còpia dels dos justificants).
- Altra documentació que justifiqui la devolució de l’ingrés.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Preguntes freqüents
Si m’he equivocat de tràmit tinc dret a la devolució de la taxa?
Si per un error en la sol·licitud no s’arriba a prestar el servei és una causa imputable a la persona interessada, per això no té dret a la devolució de la taxa.
Si m’he apuntat a un examen i al final decideixo no presentar-me, em poden tornar la taxa?
Si el servei no s’arriba a prestar per una causa imputable a la persona interessada, en aquest cas no té dret a la devolució.
Si finalment no vull continuar amb el tràmit sol·licitat i desisteixo de la meva sol·licitud, puc demanar la devolució de la taxa?
Si la persona interessada desisteix de la seva sol·licitud no té dret a la devolució de la taxa.
En els tres casos no es retornen les taxes, d’acord amb la normativa següent: Article 1.2-14 Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya. “el subjecte passiu té dret a la devolució de les taxes que ha satisfet si, per causes que no li són imputables, no s’han prestat les activitats o els serveis gravats”
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la devolució
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:
- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep resposta?
Quan es rep resposta?
La resolució es notificarà a la persona o entitat en el termini de sis mesos des de que es presenta la sol·licitud de devolució. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi emès resolució, s'entendrà que la sol·licitud ha estat desestimada per silenci administratiu.
En cas de rebre una resolució que li doni dret a la devolució, rebrà l’import corresponent al número de compte corrent facilitat al document de les dades bancàries annex a la sol·licitud.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució expressa o presumpta de la sol·licitud es pot interposar recurs de reposició o reclamació economicoadministrativa.