Què has de saber?
Són subvencions que tenen per objectiu fomentar la substitució de les balises lluminoses dels aerogeneradors dels parcs eòlics a Catalunya que a la nit emetin llum que no sigui vermella fixa.
A les persones jurídiques titulars dels parcs eòlics en funcionament a Catalunya a la data d'entrada en vigor del Decret 190/2015, de 25 d'agost, de desplegament de la Llei 6/2001, de 31 de maig, d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn, que a la nit emetin llum que no sigui vermella fixa.
- Termini per presentar la sol·licitud: des del 28 de desembre de 2018 al 28 de gener de 2019 (ambdós inclosos).
- Termini per executar les actuacions: des de l'1 de gener de 2019 al 28 d'octubre de 2019 (inclòs).
- Termini màxim per justificar: 4 de novembre de 2019 (inclòs).
Fase 'Presentació de sol·licitud':
- Formulari de sol·licitud del 'Pas 1 Sol·licitar la subvenció'.
- Projecte tècnic de l’actuació de substitució de les balises dels aerogeneradors del parc eòlic, en format de taula, que ha d'incloure:
- Una enumeració de tots els aerogeneradors amb balises que emetin llum que no sigui vermella fixa i les seves coordenades UTM (31N/ETRS89) individuals.
- El tipus de llum (llum blanca o llum vermella) que actualment emeten cadascuna d’aquestes balises a la nit i el seu règim d’intermitència i assenyalar quantes d’aquestes balises se substituiran per d'altres que emetin llum vermella fixa.
- Memòria descriptiva de les actuacions executades amb càrrec a la subvenció que es pugui atorgar, en el cas d’actuacions ja executades abans de la presentació de la sol·licitud de subvenció. La memòria ha d’incloure en format de taula:
- Una enumeració de tots els aerogeneradors amb balises que emetien llum que no era vermella fixa i les seves coordenades UTM (31N/ETRS89) individuals.
- El tipus de llum (llum blanca o llum vermella) que emetien cadascuna d’aquestes balises a la nit i el règim d’intermitència que tenien, i assenyalar quantes d’aquestes balises s’han substituït per d’altres que emeten llum vermella fixa.
Tant el projecte com la memòria han d’incloure la documentació tècnica de les noves balises.
- Pressupost complet i detallat de l’actuació objecte de la subvenció, en el qual figurin totes les despeses i els ingressos previstos, la quantia de l’ajut que se sol·licita i el detall de les fonts de finançament. En el cas que l’actuació subvencionada consisteixi en diferents activitats, el pressupost es desglossarà per activitats i per conceptes de despesa.
- En el cas d’actuacions ja executades abans de la presentació de la sol·licitud de subvenció, s’han de presentar les factures o documents de valor probatori equivalent. En el cas de les persones sol·licitants que no tinguin la residència fiscal al territori espanyol, han de presentar un certificat de residència fiscal emès per les autoritats competents del seu país de residència.
- Original i fotocòpia, o còpia compulsada de l’acta de la posada en marxa definitiva del parc eòlic. Si la sol·licitud es presenta per mitjans telemàtics, les persones sol·licitants han de presentar còpies digitalitzades del certificat de residència fiscal i de l'acta de la posada en marxa definitiva del parc eòlic, d'acord amb el que preveuen les normes de procediment administratiu vigent. En el cas que no es pugui dur terme la digitalització, s'ha de presentar l'original i fotocopia o còpia compulsada de la documentació esmentada.
No cal aportar la documentació prevista en els apartats 5 i 6 en el cas que la persona sol·licitant l'hagi presentada anteriorment a qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la presentació i no hagi experimentat cap modificació. En aquest supòsit, cal indicar clarament la data i l'òrgan o dependència en què va ser presentada i el procediment a què feien referència.
Fase 'Proposta de resolució provisional i acceptació de la subvenció':
Les persones proposades com a beneficiàries de les subvencions haureu de presentar la documentació que us sigui requerida en la proposta de resolució provisional i que en tot cas serà (tant si la presenteu per Internet com presencialment):
- Quan la persona que signa la sol·licitud actua en representació d'altri, la documentació acreditativa de la representació amb què actua, si no s'ha inscrit en un registre públic. En cas que la representació estigui inscrita als esmentats registres, no cal aportar aquesta documentació perquè l'òrgan instructor ho comprova d'ofici.
- En el cas de persones jurídiques que hagin estat proposades com a beneficiàries d'una subvenció d'un import superior a 10.000 euros, declaració responsable que contingui la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració.
- Resolucions vigents de l'autorització de servituds aeronàutiques emesa per l'Agència Estatal de Seguretat Aèria, amb les condicions de senyalització dels aerogeneradors.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració de la Generalitat de Catalunya i l’Administració General de l’Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social.
- Complir les obligacions que estableix l’article 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas de les persones sol·licitants amb 50 treballadors/ores o més, donar ocupació a persones amb discapacitat en un percentatge mínim d’un 2% de la plantilla respectiva, en compliment de l’obligació que preveu l’article 42 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o bé complir el que estableixen el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny, sobre l’aplicació de la quota de reserva del 2% a favor de persones amb discapacitat en empreses de 50 o més persones treballadores i de les mesures alternatives de caràcter excepcional al seu compliment, d’acord amb el que estableix l’article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- En el cas de persones sol·licitants amb una plantilla igual o superior a 25 persones: utilitzar mitjans, amb l’acord dels agents socials, per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi, en els centres de treball.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
- Declarar si s’han demanat i/o obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- Si és persona jurídica: estar legalment constituïda i inscrites en el registre corresponent.
- Si és persona física empresària: estar donat d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
És subvencionable la substitució de les balises executada entre l'1 de gener de 2019 i el 28 d'octubre de 2019.
L'import de les subvencions és del 40% del cost de les actuacions de substitució de les balises lluminoses dels aerogeneradors d’un parc eòlic, amb un límit màxim de 60.000 euros per a cada parc eòlic.
La despesa mínima, realitzada i justificada, de l'activitat subvencionada exigible per poder considerar acomplerts l'objecte i la finalitat de la subvenció és del 40% del pressupost inicial de l'activitat presentat. En el cas que el cost final efectiu de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat, però es compleixi la despesa mínima indicada, es reduirà la quantia de la subvenció atorgada en la mateixa proporció de la reducció del cost efectiu respecte del pressupost inicial. L'incompliment de la despesa mínima establerta comportarà la revocació de la subvenció atorgada.
______________________________________________________________________________________________
Despeses subvencionables:
- Les que tinguin una relació directa amb l’actuació subvencionada, resultin estrictament necessàries i es realitzin en el termini i les condicions que determinen aquestes bases reguladores.
- Els tributs, quan la persona beneficiària de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.
Consideracions:
- En cap cas el cost dels béns o serveis subvencionats no pot superar el seu valor de mercat.
- No es consideren despeses subvencionables la redacció de projectes relacionats amb l’objecte de la subvenció.
- Es consideren despeses realitzades les que hagin estat definitivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació que consta a la convocatòria.
______________________________________________________________________________________________
Obligacions de les persones beneficiàries:
- Complir l’objectiu i dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció dins del termini establert.
- Dur a terme l’activitat subvencionada d’acord amb el projecte presentat. Qualsevol canvi en el projecte o calendari presentat s’ha de comunicar a l’òrgan instructor amb anterioritat a la finalització del termini d’execució, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada si no comporta canvis substancials ni representa un incompliment dels requisits i les condicions establertes. Els canvis no comunicats o que no hagin estat acceptats de manera expressa poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.
- Justificar el compliment de l'objecte de la subvenció.
- Proporcionar en tot moment la informació que sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control de l’òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat, de la Sindicatura de Comptes i d’altres òrgans competents d’acord amb la normativa aplicable.
- Comunicar a l’òrgan instructor els ajuts, els ingressos o els recursos que financin l’actuació subvencionada, obtinguts o demanats d’altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de subvenció. Aquesta comunicació s’haurà de fer tan bon punt es coneguin i, en tot cas, abans de la justificació de l’aplicació dels fons rebuts.
- Complir les obligacions que regulen els articles 90 bis i 92 bis del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
- Si s’han fet subcontractacions per a l’execució de l’actuació subvencionada i l’import de la despesa subvencionable supera els llindars establerts a la normativa de contractes públics per a la contractació menor, s’han de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a l’execució de l’actuació, tret que per les seves característiques especials no hi hagi en el mercat, suficient nombre d’empreses que els realitzin, o tret que la despesa s’hagi fet amb anterioritat a la concessió de la subvenció.
L’elecció entre les ofertes presentades, que s’han d’aportar en la justificació, s’ha de fer d’acord amb els criteris d’eficiència i economia i s’ha de justificar expressament en una memòria l’elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa. - Incloure el logotip del Departament de Territori i Sostenibilitat, i l’expressió "amb el suport de la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del Departament de Territori i Sostenibilitat" utilitzant el logotip corporatiu del Programa d’Identificació Visual (PIV) editat a la pàgina web: http://identitatcorporativa.gencat.cat/ca/inici/ en els elements informatius i de difusió de l’activitat objecte de la subvenció, si es duen a terme amb posterioritat a la concessió de la subvenció.
- En el cas que la subvenció estigui destinada al finançament de béns inventariables, els beneficiaris estan obligats a destinar-la a la finalitat concreta de la subvenció durant un període mínim de cinc anys, si els béns són inscriptibles en un registre públic i de dos anys per a la resta de béns.
- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
- Reintegrar els imports percebuts en els supòsits de revocació i reintegrament.
- En el cas de persones jurídiques que perceben subvencions i ajuts públics de 10.000 euros, han de comunicar als subjectes obligats la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques, d’acord amb el que estableix l’article 15.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Complir el que preveu la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes.
- Adherir-se als principis ètics i regles de conducta establertes.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
La sol·licitud, acompanyada de la documentació requerida, s'ha de presentar preferentment per via telemàtica mitjançant el formulari que trobareu fent clic damunt l'enllaç 'Per internet'. Si hi [...]
Terminis
Del 28/12/2018 al 28/01/2019La sol·licitud, acompanyada de la documentació requerida, s'ha de presentar preferentment per via telemàtica mitjançant el formulari que trobareu fent clic damunt l'enllaç 'Per internet'. Si hi ha dos representants legals, cal que la sol·licitud es faci de manera presencial.
En el cas que la tramitació sigui presencial, la sol·licitud, que trobareu fent clic damunt l'enllaç 'Presencialment', acompanyada de la documentació requerida, la podeu presentar als punts de tramitació indicats, o bé a qualsevol dels llocs que preveu l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en relació amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquest tràmit es pot fer per internet només amb certificat digital, i de manera presencial.
-
Segon pas
Rebre la proposta de resolució provisional
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a través d'Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya al [...]
La proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions es notifica a través d'Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya al qual podeu accedir fent clic damunt l'enllaç 'Per internet'.
Si la tramitació és presencial, la notificació de la proposta de resolució provisional es fa a través de la publicació al tauler d'anuncis de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat (avinguda Diagonal, 523-525 de Barcelona) i, amb caràcter complementari al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.Què conté la proposta de resolució provisional?
La proposta de resolució provisional conté la llista de les persones sol·licitants proposades per ser beneficiàries de les subvencions i les persones que formen part de la llista de reserva, si n’hi ha, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda.
En el supòsit que alguna de les persones proposades per ser beneficiàries de la subvenció no l’accepti o desisteixi de la sol·licitud, es pot atorgar la subvenció a la persona o persones sol·licitants de la llista de reserva per ordre de puntuació, sempre que s’hagi alliberat crèdit suficient per atendre les sol·licituds següents amb igual puntuació. -
Tercer pas
Presentar documentació, al·legar i desistir
Presentar documentacióLes persones proposades com a beneficiàries de les subvencions heu de presentar la documentació que us sigui requerida en la proposta de resolució provisional.
Presentar documentació
Les persones proposades com a beneficiàries de les subvencions heu de presentar la documentació que us sigui requerida en la proposta de resolució provisional.- En el cas de tramitació electrònica, haureu d'adjuntar la documentació al formulari d'aportació que trobareu fent clic damunt l'enllaç 'Per internet'. En aquest formulari també hi haureu d'ajuntar el document: Declaració responsable sobre les retribucions dels òrgans de direcció o administració en les subvencions per fomentar la substitució de les balises lluminoses dels aerogeneradors dels parcs eòlics que a la nit emetin llum que no sigui vermella fixa, emplenat, validat i signat.
- En el cas de tramitació presencial, podreu presentar la documentació a qualsevol dels punts de tramitació indicats a l'enllaç 'Presencialment', o bé a qualsevol dels llocs que preveu l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en relació amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
D'una altra banda, un cop notificada la proposta provisional de resolució, la persona beneficiària, dins el termini de 10 dies hàbils a comptar de l’endemà d'aquesta notificació, podrà:
- Al·legar
Les persones proposades com a beneficiàries de la subvenció poden presentar al·legacions, que es tindran en compte en el moment d’emetre resolució definitiva.
S’entendrà que la subvenció és acceptada tàcitament en el supòsit que la persona proposada com a beneficiària no presenti cap al·legació dins del termini indicat. - Desistir
Les persones proposades com a beneficiàries poden desistir de la sol·licitud dins del termini de 10 dies especificat anteriorment.
-
Quart pas
Rebre la resolució definitiva
On es notifica la resolució definitiva?La resolució de concessió o denegació de les subvencions es notifica per Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la [...]
On es notifica la resolució definitiva?
La resolució de concessió o denegació de les subvencions es notifica per Internet mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, sens perjudici d'utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics.
Si la tramitació és presencial, la resolució de concessió o denegació de la subvenció, convenientment motivada, es notificam mitjançant la publicació al tauler d'anuncis de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat (avinguda Diagonal, 523-525 de Barcelona) i, amb caràcter complementari al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Quin és el termini de què disposa l'Administració per dictar i notificar la resolució?
L'Administració disposa d'un termini màxim de quatre mesos comptadors des de la data de publicació de la convocatòria.
Quin és el sentit del silenci administratiu en aquesta convocatòria de subvencions?
Sens perjudici de l’obligació d’emetre resolució, transcorregut el termini esmentat sense que s’hagi dictat i notificat la resolució expressa, les sol·licituds s’entenen desestimades i, en conseqüència, denegada la subvenció, d’acord amb el que preveu l’article 54.2 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya. -
Cinquè pas
Justificar la subvenció
Atenció:
Atenció:
En el cas que la tramitació sigui presencial, la forma de presentació del compte justificatiu serà mitjançant fotocòpia i original o fotocòpia compulsada.
Si el compte justificatiu es presenta per mitjans electrònics, les persones beneficiàries poden presentar còpia digitalitzada del compte justificatiu en substitució de la còpia compulsada, d’acord amb el que preveu l’article 35.2 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. La seva finalitat als originals es garanteix mitjançant l’ús de la signatura electrònica corresponent.