Què has de saber?
L'objecte és convocar als diferents agents del sector artesà a la participació al Saló The CraftRoom, un esdeveniment de referència amb el que es pretén fomentar la presència i el coneixement, tant a Catalunya com a l’exterior, del sector de l’artesania catalana, promoure la comercialització dels productes i serveis artesans catalans entre consumidors, compradors i prescriptors.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d'utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents per altres ocasions es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
El termini de presentació restarà obert fins que es cobreixin les places en la seva totalitat o com a màxim fins al 15 de maig de 2017.
L’edició del Saló The CraftRoom d’enguany es durà a terme el 8, 9, 10 i 11 de juny al Born Centre de Cultura i Memòria.
Organisme responsable
- A la persona artesana que exerceixi professionalment una activitat artesanal i que realitzi una o varies activitats incloses en el Repertori de famílies d'oficis artesans.
- Als tallers i les empreses artesans/es legalment constituïts que realitzin una o diverses activitats incloses en el Repertori de famílies d'oficis artesans.
- A les entitats i institucions vinculades a l’artesania. Escoles, museus, associacions, proveïdors de serveis i de matèries primeres vinculats a l’artesania, etc.
El termini de presentació restarà obert fins que es cobreixin les places en la seva totalitat o com a màxim fins al 15 de maig de 2017.
Una vegada finalitzat aquest termini sense que s’hagin cobert totes les places que es disposin, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya podrà admetre m
és sol·licituds fins arribar a cobrir-les en la seva totalitat.Documentació a adjuntar a la sol·licitud:
- Annex de dades específiques a la sol·licitud de participació al Saló The CraftRoom dins de la VI Setmana d’ Artesania de Catalunya.
- Una imatge representativa pel grafisme de l’estand (mínim de 50 x 50 cm amb una resolució de 300 dpi, en format .jpg ALTA o tiff).
Documentació específica
- En el cas d’aquelles persones artesanes que facin venda directa i que no tinguin acreditat per la Generalitat de Catalunya (o per l’administració territorial que correspongui) l’ofici dels productes que presentin al saló, una memòria gràfica (preferentment audiovisual) on s’observi la persona artesana realitzant una peça de complexitat tècnica elevada en aquest/s ofici/s.
- En el cas que la persona sol·licitant estigui acreditada per una altra administració territorial diferent a la Generalitat de Catalunya, còpia del certificat d’acreditació corresponent.
- en el cas de venda directa, de 5 a 10 imatges representatives del producte que presentarà al saló (en format jpg de baixa resolució), amb indicació del seu PVP.
- En el cas de divulgació, un dossier de l’oferta que es presentarà al saló amb text i/o imatges (preferentment digital) i el logotip de l’entitat (traçat o en format png o gif o jpg ALTA).
- Estar donat d’alta en el cens de l’impost d’activitats econòmiques.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’administració estatal i de la Generalitat de Catalunya (o de l’administració territorial que correspongui), així com de les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social.
- Declaració que el producte és de fabricació pròpia i d’un ofici inclòs en el Repertori de famílies d'oficis artesans.
- En el cas de les persones emprenedores, declaració que és una persona artesana amb 3 anys o menys d’exercici professional.
- Que els productes a vendre al saló compleixen amb la normativa reguladora dels drets d'autor i dels drets de propietat intel·lectual i industrial.
La quota de participació per estand és:
- Venda directa: 300,00 €/estand , IVA exclòs (363,00 € IVA inclòs)
- Venda directa emprenedors: 200,00 €/estand IVA exclòs(242,00 € IVA inclòs)
- Divulgació (sense venda): 200,00 €/estand, IVA exclòs(242,00 € IVA inclòs)
L’abonament del preu es realitzarà amb targeta de crèdit mitjançant una passarel·la de pagament expressament habilitada pel Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya.
En la resolució d’acceptació de la sol·licitud s’indicarà l’import a pagar en concepte de quota de participació, així com les instruccions de pagament.
La quota s’ha d’abonar abans del 21 de maig de 2017, si no s’efectua el pagament dins el termini establert s’entendrà que desisteix de la seva sol·licitud i es declararà conclús el procediment.
Modalitats de participació
- Venda directa:
L’espai Venda Directa s’adreça a les persones artesanes, als tallers i les empreses artesans/es, a les persones artesanes emprenedores i a les entitats (que facin venda directa dels productes del seus associats/des) que vulguin vendre els seus productes al públic general i professional.
Es considera emprenedora aquella persona artesana que en el moment de presentar la sol·licitud, tingui 3 anys o menys d’exercici professional en una o diverses activitats incloses en el Repertori de famílies d'oficis artesans. - Divulgació:
L’espai divulgació s’adreça a les entitats i institucions vinculades a l’artesania així com als proveïdors de serveis i de matèries primeres vinculats a l’artesania que vulguin mostrar la seva oferta: formativa, firal, expositiva, serveis, etc.
Comitè d’Experts
El comitè d’experts està format pel/ per la director/a i/o el/la gerent del Consorci de Comerç d’Artesania i Moda de Catalunya, el/la cap d’Àrea d’Artesania, un/a representant del sector artesà, un/a del sector del comerç i un/a del món del disseny.
Criteris de valoració del Comitè d’Experts
Podeu consultar els criteris de valoració i la seva ponderació a l’apartat 7 de les bases d’aquesta convocatòria. Cal vigilar aquest apartat quan es publiqui la convocatòria, ja que caldrà canviar l’enllaç al DOGC per el de la nova convocatòria.
Horari
El Saló The CraftRoom estarà obert al públic:
8, 9 i 10 de juny: de 10 a 21h
11 de juny: de 10: a 20h
Muntatge i desmuntatge de l’estand
Els participants tindran accés a l’espai per col·locar els productes en l’estand el primer dia de l’esdeveniment, de 7 a 10h.
La retirada dels productes es durà a terme a la cloenda del Saló (de 20 a 00h). Els participants no podran buidar l’estand abans de la finalització de The CraftRoom.
Acreditacions
Es lliuraran un màxim de dues acreditacions per expositor/a.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar
Terminis
Del 14/04/2017 al 15/05/2017 -
Segon pas
Rebre la resposta de l'administració
Quan es rep resposta?
Quan es rep resposta?
El termini màxim per emetre la resolució definitiva i notificar-la serà d'un mes, a comptar des de l'entrada de les sol·licituds en el registre.
Quina resposta es rep?
La resolució definitiva es notificarà a la persona o entitat interessada mitjançant la publicació als taulers d’anuncis físics del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya i de les delegacions territorials del Departament d’Empresa i Coneixement i també al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, sense perjudici que es pugui utilitzar addicionalment altres mitjans. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Es pot presentar un recurs?
Sí, contra la resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs d’alçada davant el conseller competent en matèria de comerç en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la notificació de la resolució, segons el que l’article 121 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i l’article 76 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.