Què has de saber?
Els titulars de les explotacions agrícoles o centres de gestió, en determinats supòsits, han de disposar d’assessorament en fertilització.
Per iniciar l'activitat de persona assessora en fertilització cal que aquesta presenti prèviament una comunicació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A persones que vulguin exercir l’activitat de persones assessores en fertilització d’acord amb el Decret 153/2019.
La comunicació no està subjecta a termini.
Cal adjuntar a la comunicació:
Còpia del títol universitari
Només en el cas que no s’autoritzi l’Administració de la Generalitat a la verificació dels títols universitaris oficials de la persona sol·licitant.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
La comunicació es pot presentar en qualsevol moment, amb caràcter previ a l’inici de l’activitat com a persona assessora en fertilització.
Per a l'exercici l’activitat s’ha de disposar d’alguna de les titulacions següents:
- Enginyeria agrònoma
- Enginyeria tècnica agrícola
- Màster en enginyeria agronòmica
- Màster en gestió de sòls i aigües
- Grau en enginyeria agrícola
- Grau en enginyeria agrària i alimentària
Les principals tasques de la persona assessora en fertilització amb relació al Decret 153/2019 són:
- Realitzar la planificació de la fertilització, amb el contingut mínim que s’estableix a l’annex 11 del Decret 153/2019.
- Supervisar el mostreig de sòls quan s’apliqui l’apartat h) de l’article 18.2 i dels articles 29.2 i 29.3 del Decret 153/2019.
- Realitzar un informe tècnic quan s’apliqui l’article 20.3 del Decret 153/2019.
- Signar una declaració responsable de la supervisió del mostreig de sòls, que cal presentar al Departamento de Agricultura juntament amb el pla de gestió de les dejeccions ramaderes, quan s’apliqui l’apartat f) de l’article 54.1 o l’article 55.d.
La persona assessora haurà de disposar d’un contracte de servei d’assessorament amb la persona titular de l’explotació (contracte laboral o certificat de pertinença de l’explotació a una entitat que disposa de personal tècnic assessor).
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar comunicació
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, de representació o de persona vinculada.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Un cop lliurada la comunicació, la seva validesa és immediata.
Un cop lliurada la comunicació, la seva validesa és immediata.
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació pot verificar, en qualsevol moment i a partir de la data de la comunicació, si les dades comunicades i els fets declarats s’ajusten a la realitat.
La inexactitud, falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada en la comunicació o en la documentació que l'acompanya comporta, amb audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte la comunicació i impedir l'exercici de l'activitat afectada.