Què has de saber?
Si has pagat una taxa o un preu públic per fer algun procés amb el Departament d'Educació i Formació Professional i no l'havies de pagar, pots demanar que t'ho tornem.
Els processos són:
- Inscripció a processos de selecció de personal laboral o docent.
- Expedició, homologació o convalidació de títols d'estudis no universitaris.
- Matrícula oficial en cursos d'idiomes de les escoles oficials d'idiomes (EOI) i l'Institut Obert de Catalunya (IOC).
- Inscripció a proves lliures per obtenir certificats oficials dels estudis d'idiomes.
- Inscripció a proves d'accés a cicles de formació professional específica, ensenyaments d'arts plàstiques i disseny, i esportius (prova general).
- Inscripció a proves específiques d'accés a estudis esportius.
- Inscripció a proves per obtenir determinats títols.
Les sol·licituds de devolució dels preus públics que recapten i gestionen els centres amb autonomia de gestió s'han d'adreçar directament a aquests.
A les persones que hagin fet un pagament indegut en concepte de taxes o preus públics que recapta i gestiona el Departament d'Educació i Formació Professional.
En qualsevol moment, un cop pagada la taxa o el preu públic, i durant els quatre anys següents.
- Resguard de la matrícula, la inscripció a proves o processos selectius, de sol·licitud de títol o de sol·licitud d'homologació.
- Resguard del pagament.
- Documentació que acrediti el dret a la devolució de l'ingrés.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
- Has pagat dues vegades la taxa o el preu públic, o
- has pagat més diners dels que tocava (per exemple, tenies dret a una bonificació o a una exempció i no s'ha aplicat), o
- l'Administració no ha prestat el servei o l'activitat pels quals has pagat, o bé,
- des de l'Administració rectifiquem qualsevol error que fa que hagis pagat un import que no et corresponia.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la devolució
Si necessites informació o ajuda per fer el tràmit, pots demanar cita a les oficines d'atenció ciutadana.
Et recomanem demanar cita perquè no t'hagis d'esperar.
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Com rebré la resposta?
Com rebré la resposta?
Quan l'Administració ha de fer algun requeriment o ha de notificar la resolució:
- Si has acceptat rebre notificacions electròniques, rebràs un missatge de correu electrònic i/o un SMS on se t'avisa que tens una notificació disponible a la seu electrònica de la Generalitat.
- Si no has acceptat rebre notificacions electròniques, el requeriment o la notificació s'envia per correu postal al domicili que hagis indicat a la sol·licitud; si canvies de domicili, ho has de comunicar per escrit al registre del Departament d'Educació i Formació Professional o dels seus serveis territorials.
Puc presentar un recurs?
Contra la resolució de la sol·licitud pots interposar, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de recepció de la notificació:
- Recurs de reposició davant del mateix òrgan que l'ha dictada, o bé,
- una reclamació economicoadministrativa davant la Junta de Tributs de Catalunya.
La interposició del recurs de reposició l'has de fer amb una petició genèrica:
- Assumpte: "Recurs de reposició de devolució d'ingressos".
- Ens destinatari: Departament d'Educació i Formació Professional.
- No has d'indicar tema ni subtema.