Què has de saber?
Inscripció a la prova d'accés a cicles de grau superior per a les persones que no tenen el títol de batxillerat (o un d'equivalent).
Termini de presentació de sol·licituds: del 17 al 30 de març de 2025.
A les persones que volen accedir a un cicle de grau superior de formació professional però no compleixen els requisits d'accés.
- Inscripció: del 17 (a partir de les 9 h) al 30 de març de 2025
- Pagament de la taxa: fins al 31 de març de 2025 (abans de les 22 h)
- Llista provisional d'admesos i exclosos: a partir del 23 d'abril de 2025
- Presentació de la documentació al centre: del 24 d'abril al 9 de maig de 2025 (en horari d'atenció al públic)
- Llista definitiva d'admesos i exclosos: a partir del 19 de maig de 2025
- Prova: 21 i 22 de maig de 2025
Consulta el calendari complet al web Tria educativa.
Per fer aquesta sol·licitud, no has de presentar documentació. Només has de presentar-la del 24 d'abril al 9 de maig al centre triat per fer la prova, en horari d'atenció al públic, si:
- Has quedat exclòs/osa a la llista provisional:
- Si és perquè no has acreditat els requisits de participació: una fotocòpia del DNI, NIE o passaport,
- Per manca de documentació relativa al dret d'exempció o de bonificació de la taxa: una fotocòpia de la documentació justificativa corresponent.
- Sol·licites l'obtenció de puntuació complementària:
- Imprès amb la documentació presentada.
- Currículum formatiu, professional i d'experiència acompanyat de la documentació acreditativa.
- Certificat de superació parcial o total de la prova d'accés en convocatòries anteriors, si és el cas.
- Sol·licites una o més exempcions de la prova:
- Documents justificatius corresponents.
En totes les activitats relacionades amb la prova d'accés has de portar l'original del DNI, el passaport o el NIE amb el qual vas fer la inscripció.
- Tenir 19 anys o més (o complir-los l'any 2025).
- No tenir la titulació acadèmica o els ensenyaments que permeten l'accés directe als cicles formatius de grau superior (batxillerat o equivalent, o curs específic d'accés).
Opcions de matèries corresponents a la part específica
- Taxa d'inscripció: 39,95 euros.
- Pots fer el pagament: fins al 31 de març de 2025 (abans de les 22 h).
Bonificacions i exempcions
- Tens una bonificació del 50 % de l'import si acredites el títol de família nombrosa de categoria general o de família monoparental.
- Estàs exempt/a de pagar la taxa si et trobes en alguna de les situacions següents:
- Tens un títol vigent de família nombrosa de categoria especial.
- Tens una discapacitat igual o superior al 33 %.
- Estàs subjecte a mesures privatives de llibertat.
- Ets víctima d'actes terroristes (o cònjuge, o fill d'una víctima).
- Ets membre d'una unitat familiar que percep la renda garantida de ciutadania.
- Ets una persona menor tutelada o extutelada i ets menor de 21 anys d'edat.
- Et trobes en situació d'acolliment familiar.
L'Administració valida internament que compleixes aquests supòsits. Si la consulta de dades no obté resultats, caldrà que presentis la documentació justificativa.
Devolució de la taxa
Has de fer la renúncia a la inscripció de la prova abans que es publiqui la llista definitiva d'admesos i exclosos per poder sol·licitar la devolució de la taxa.
Per sol·licitar la devolució de la taxa o preu públic, has d'accedir al tràmit Devolució de taxes i preus públics del Departament d'Educació i Formació Professional.
Si tens necessitats específiques derivades d'una discapacitat física, psíquica o sensorial o un altre trastorn greu amb reconeixement oficial, pots demanar els recursos necessaris per desenvolupar la prova.
Com ho pots demanar?
Marca la casella "Suport" en el formulari d'inscripció a les proves d'accés.
Quina documentació necessites?
Has de presentar els documents següents al Departament d'Educació i Formació Professional no més tard del 9 d'abril de 2025:
-
- Certificat de reconeixement de discapacitat del Departament de Drets Socials i Inclusió que informi del grau de discapacitat reconeguda, o certificat mèdic oficial.
- Certificat emès per l'organisme acreditat corresponent que informi de les característiques de la discapacitat o trastorn, si correspon.
- Documentació justificativa de les modificacions o adaptacions curriculars autoritzades pel Departament d'Educació i Formació Professional durant els últims estudis cursats, si correspon.
On has d'enviar la documentació?
La documentació l'has d'adreçar a la Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa. La pots fer arribar per qualsevol d'aquestes dues vies:
- Per internet, a través de la Petició genèrica, tot indicant:
- Assumpte: "Proves d'accés a cicles formatius de formació professional"
- Ens destinatari: Departament d'Educació i Formació Professional (sense indicar cap dels serveis territorials)
- En paper, a la Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Departament d'Educació i Formació Professional (Via Augusta, 202-226, planta 4B, 08021, Barcelona), anant:
- Als registres electrònics del Departament d'Educació i Formació Professional o a la resta de registres electrònics de l'Administració general de l'Estat, de qualsevol comunitat autònoma, de l'Administració local o del sector públic institucional respectiu.
- A les oficines d'assistència en matèria de registre o qualsevol dels punts de digitalització i registre de la Generalitat.
- A les oficines de Correus.
- A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. Consulta'n les adreces.
Com rebràs la resposta?
La Direcció General d'Atenció a la Família i a la Comunitat Educativa determina les mesures o recursos addicionals. Tens un termini de tres dies a partir de la notificació d'aquesta Direcció General per presentar una reclamació. El dia de la prova has de portar la còpia de la resposta del Departament.
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la sol·licitud d'inscripció
La sol·licitud d'inscripció s'ha de fer per internet.
Terminis
Del 17/03/2025 al 30/03/2025La sol·licitud d'inscripció s'ha de fer per internet.
Abans de començar la inscripció has de tenir en compte que:
- Per poder passar de pantalla has d'emplenar tots els camps obligatoris, has de complir amb els requisits i no pot haver-hi errors de format.
- El DNI, NIE o passaport i la data de naixement han de ser de la persona que s'inscriu.
- L'adreça electrònica ha de ser operativa i l'has de tenir a l'abast.
- Després d'emplenar i enviar la sol·licitud d'inscripció s'obre una finestra que dona accés als documents següents:
- resguard d'inscripció, amb el número de la sol·licitud (necessari per fer les consultes del procés);
- carta de pagament per poder abonar l'import de la taxa.
El resguard d'inscripció i la carta de pagament també s'envien per correu electrònic a l'adreça indicada en la sol·licitud d'inscripció.
-
Segon pas
Fer el pagament de la taxa
Pots fer el pagament de la taxa:
Terminis
Fins al 31/03/2025Pots fer el pagament de la taxa:
- Per internet, des l'enllaç que hi ha a l'aplicació d'inscripció al web de CaixaBank.
- Per Servicaixa, seguint la ruta Pagaments > Pagaments amb codi de barres.
Per fer el pagament necessites el resguard d'inscripció i la carta de pagament.
Si no ho has fet en el moment de la inscripció, pots accedir al resguard d'inscripció i a la carta de pagament i imprimir-los a l'apartat Per internet; per fer-ho has de saber el número del document identificador indicat a la inscripció i el número de la sol·licitud.
-
Tercer pas
Consultar el resultat del procés
Pots consultar la llista d'admesos i exclosos al web Tria educativa.
Pots consultar la llista d'admesos i exclosos al web Tria educativa.