Què has de saber?
Subvencions per les activitats fetes durant l'any 2023.
Se subvenciona, com a màxim, fins al 60 % del cost global de les activitats, amb una quantia màxima de 12.500 euros per entitat.
S'ha publicat la resolució definitiva (21.11.2024)
A federacions i confederacions d'associacions de mares i pares d'alumnes de centres educatius no universitaris de Catalunya.
- Presentació de la sol·licitud: del 3 al 14 de juny de 2024.
- Presentació de la justificació de la subvenció: del 3 al 14 de juny de 2024.
- Aportació de documents: del 3 de juny al 31 d'octubre de 2024.
Documents que cal adjuntar per sol·licitar la subvenció:
- Una relació on es fa constar l'àmbit geogràfic d'actuació i el nombre i el detall de les associacions que integren la federació o confederació, segons model normalitzat.
- Escriptura digitalitzada de constitució pública i dels estatuts, i de totes les modificacions que s'hagin fet fins a la data de presentació de la sol·licitud.
- Poders o documentació acreditativa digitalitzada de la representació amb què s'actua.
No cal aportar aquesta documentació si la signatura electrònica acredita que la persona signant té poders suficients per actuar en nom de la persona representada.
Les entitats i associacions que han presenat en anteriors convocatòries la documentació esmentada en els punts b i c no l'han de tornar a presentar si no han transcorregut més de 5 anys i no s'han modifcat les dades.
Documents que cal adjuntar per justificar la subvenció:
- Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de cadascuna de les activitats sol·licitades, amb un màxim de 10, en què s'indiquin les activitats i els resultats obtinguts, segons el model normalitzat.
- Una memòria econòmica sobre el cost de les activitats realitzades, on constin tots els detalls exposats en l'apartat 8.3 de l'Ordre EDU/62/2024, de 25 de març.
- Estar legalment constituïdes i inscrites, si escau, en el registre corresponent en la data de publicació de la convocatòria.
- Tenir seu social a Catalunya.
- No incórrer en cap de les circumstàncies que impedeixen adquirir la condició de beneficiari, d'acord amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat de Catalunya, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Donar compliment a la normativa sobre política lingüística, i en concret als articles 32, 33 i 36 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- No haver estat sancionades, per resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de persones amb discapacitat o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, o haver finalitzat el període d'inhabilitació de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, haver aplicat les mesures correctores que es preveuen i haver abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
- Complir, quan la plantilla sigui igual o superior a 50 persones treballadores, l'obligació que estableix l'article 42 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, de donar ocupació almenys a un 2% de persones treballadores amb discapacitat sobre el nombre total de les de l'entitat, o d'aplicar les mesures alternatives de caràcter excepcional que regulen el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11 de la Llei 17/2015, de 21 de juliol.
- Respectar allò que estableixen la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia; la Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista, i la Llei 19/2020, de 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació, així com qualsevol altra normativa que les desenvolupi o substitueixi. Amb aquesta finalitat, s'han d'adoptar mesures destinades a evitar qualsevol tipus d'actuació o comportament que puguin atemptar contra la dignitat de les persones i contra el lliure desenvolupament i la lliure expressió, sense cap mena de discriminació, de la pròpia personalitat de les capacitats personals.
- Complir el que estableixen els articles 45 i 48 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, relatiu a les mesures específiques per prevenir l'assetjament sexual i l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe en el treball i arbitrar procediments específics per prevenir-los i per donar curs a les denúncies o reclamacions que pugin formar els qui n'hagin estat objecte.
- Complir, quan la plantilla sigui igual o superior a 25 persones, l'obligació, d'acord amb els agents socials, d'indicar els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe en els seus centres de treball i per intervenir-hi, i tenir protocols d'abordatge i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, de conformitat amb la Llei 17/2020, de 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
- Respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures que evitin qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones, d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Complir el que estableixen els articles 45 i 46 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, relatius a l'elaboració del pla d'igualtat en el cas d'empreses de més de 50 treballadors o aquelles el conveni col·lectiu de les quals ho estableixi.
- No fer donacions, aportacions o prestacions de serveis a títol gratuït en favor de partits polítics, fundacions o associacions que hi estiguin vinculades orgànicament, des de la presentació de la sol·licitud de subvenció fins a l'acabament de l'activitat subvencionada d'acord amb l'article 92 bis del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
- Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i tenir assignats els recursos econòmics necessaris per a la realització de l'activitat de prevenció de riscos laborals a l'empresa, d'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el reglament dels serveis de prevenció.
- En el cas de fundacions o associacions, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- En el cas d'associacions, haver elaborat els comptes anuals, i fer-los accessibles al públic d'acord amb l'article 322.15 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- Informar si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
- Adherir-se als principis ètics i regles de conducta que consten a l'annex 2 d'aquesta Ordre, aprovats per Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, d'acord amb l'article 55.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Les entitats que sol·licitin una subvenció per un import superior a 10.000,00 euros han de comunicar a l'òrgan concedent la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, per tal que l'òrgan concedent, un cop concedida la subvenció, les faci públiques, sempre que superi l'import indicat.
- Quan la realització de l'activitat objecte de la subvenció s'utilitzi qualsevol element susceptible de generar drets d'autor, complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
- Complir amb la normativa reguladora de protecció de dades de caràcter personal d'acord amb el que determina el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), així com la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.
- Respectar el dret d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat d'acord amb la Llei 13/2014, de 30 d'octubre, d'accessibilitat, i la resta de normativa d'aplicació.
- Respectar la normativa vigent en matèria de desenvolupament sostenible.
- Respectar la normativa vigent en matèria de transparència.
- Disposar dels mitjans tècnics, humans i materials necessaris per realitzar funcions de programació, coordinació i control intern de l'activitat formativa.
- Que el contingut de les memòries d'activitats compleix, com a mínim, un dels requisits de la base 4.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
La comissió d'avaluació atorga fins a un màxim de 100 punts a les sol·licituds, segons els criteris que s'estableixen a l'apartat 10 de l'Ordre EDU/62/2024, de 25 de març.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
Consulta les instruccions per sol·licitar la subvenció per abans de fer la sol·licitud (document PDF a l'apartat Documentació).
Terminis
Del 03/06/2024 al 14/06/2024Consulta les instruccions per sol·licitar la subvenció per abans de fer la sol·licitud (document PDF a l'apartat Documentació).
Per poder presentar la sol·licitud electrònicament, cal que l'entitat o el seu representant legal disposi d'un certificat digital vàlid i vigent emès per qualsevol entitat de certificació classificada pel Consorci d'Administració Oberta de Catalunya com a vàlida per identificar la ciutadania i les entitats davant de les administracions públiques catalanes. La relació de certificats digitals vàlids la pots consultar a Suport a la tramitació per Internet de Tràmits gencat.
En el cas que l'entitat o el seu representant legal no disposi de certificat digital, pots obtenir-ne un en els centres emissors corresponents, segons els tipus de certificat. Pots consultar la relació de centres emissors a Suport a la tramitació per Internet de Tràmits gencat.
Consulta l'estat del tràmit a la secció Àrea privada.
-
Segon pas
Justificar la subvenció
El tràmit només serà efectiu quan hàgiu enviat els dos formularis (sol·licitud i justificació) i la documentació complementària d'aquests.
Terminis
Del 03/06/2024 al 14/06/2024El tràmit només serà efectiu quan hàgiu enviat els dos formularis (sol·licitud i justificació) i la documentació complementària d'aquests.
-
Tercer pas
Aportar documents, fer al·legacions o desistir
L'entitat pot presentar en qualsevol moment els documents que vulgui o necessiti aportar per requeriment del Departament; no pot tramitar per aquesta via la sol·licitud i la justificació (ni els seus [...]
Terminis
Del 03/06/2024 al 31/10/2024L'entitat pot presentar en qualsevol moment els documents que vulgui o necessiti aportar per requeriment del Departament; no pot tramitar per aquesta via la sol·licitud i la justificació (ni els seus documents adjunts).
-
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
La directora general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa té competència per resoldre aquesta convocatòria, a proposta de la comissió d'avaluació, en un termini màxim de 6 mesos, a comptar a [...]
La directora general d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa té competència per resoldre aquesta convocatòria, a proposta de la comissió d'avaluació, en un termini màxim de 6 mesos, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC.
Les resolucions provisional i definitiva de la convocatòria se't notificaran mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
Un cop atorgada la subvenció has d'emplenar la declaració d'acceptació de la subvenció i la declaració de les retribucions dels òrgans de direcció o d’administració.
Rebràs la subvenció en un sol pagament.
Resolució definitiva (21.11.2024)